خانهاخبار
جگوار E-Pace معرفی شد

جگوار E-Pace معرفی شد

کمپانی جگوار برای تکمیل سری شاسی بلندهای خود، محصول جدیدی به نام E-Pace را معرفی کرد که این مجموعه به زودی با معرفی I-Pace تمام الکتریکی کامل خواهد شد.
۱۳۹۶/۴/۲۴

کمپانی انگلیسی جگوار، دومین عضو از خانواده شاسی بلندهای Pace را معرفی نمود. نام آن جگوار E-Pace است و در مقابل محصولاتی چون ب ام و X1 و آئودی Q3 و مرسدس بنز GLA به رقابت خواهد پرداخت. انتظار می‌رود فرزند جگوار، فروش بسیار خوبی را تجربه کند و علت آن هم رشد سریع خودروهای شاسی بلند و به‌ویژه شاسی بلندهای اسپرت است.

image

جگوار E-Pace را می‌توان نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر F-Pace دانست که البته شخصیت خاص خود را دارد و یکی از رساترین طراحی‌ها را در این کلاس دارد. این جگوار در کنار F-Pace و محصول تمام الکتریکی I-Pace (که به زودی معرفی خواهد شد) شاسی بلندهای کمپانی انگلیسی را تشکیل می‌دهند.

چراغ‌های جلو E-Pace از F-Type قرض گرفته شده و ویژگی‌های آیرودینامیکی خاصی دارد. باوجود اسپرت بودن بدنه، جگوار ادعا می‌کند که E-Pace در مقابل رقبا کاربردی‌تر است. رئیس بخش طراحی «یان کالوم» می‌گوید:

در جگوار، ما بیش از هر کس دیگری نیاز داریم که نشان دهیم که در برخی مواردی خوب هستیم که قبلا اینچنین نبود.

image

جگوار E-Pace در هنگام توسعه با نام The Cub شناخته می‌شد و درنهایت از معماری ساخت رنج روور ایووک برای آن استفاده شد. اما این خودرو چیزی فراتر از این است. نتیجه سه سال توسعه و استفاده از سیستم تعلیق جگوار XF یک شاسی بلند اسپرت بوده که به گفته مهندس ارشد پروژه، همان طور است که یک جگوار باید باشد.

جگوار E-Pace ابعادی برابر با 4345 میلی متر طول، 1984 میلی متر عرض و 1649 میلی متر ارتفاع است و فاصله محوری برابر با 2681 میلی متر دارد. چرخ‌های آن 21 اینچی است که بزرگ‌ترین نمونه در خودروهای حاضر در این کلاس است.

 

اما در طراحی داخلی اوضاع از این هم بهتر است و طراحی داخلی جگوار E-Pace را می‌توان قدم بزرگی برای انگلیسی‌ها دانست که پس از طراحی داخلی ناامید کننده در XE، در XF و F-Pace کمی بهبود پیدا کرد.

طراحی کابین جگوار E-Pace را می‌توان بهترین طراحی از سوی جگوار دانست. باز هم کابین E-Pace بیشتر شبیه به یک F-Type است تا یک F-Pace و طراحی کنسول، داشبورد، فرمان و سر دنده همگی نشان دهنده این موضوع هستند. توجه خوبی به جزئیات شده و تضاد رنگ‌های به کار رفته در کابین به همراه متریال باکیفیت، نشانه پیشرفت جگوار در بخش طراحی داخلی است.

image

جگوار برای سیستم اطلاعات و سرگرمی E-Pace یک نمایشگر 10 اینچی لمسی در نظر گرفته که امکاناتی نظیر ارتباط 4G، 8 نقطه ارتباط Wi-Fi و تعدادی اپلیکیشن مرتبط دارد. نکته جالب در کابین، تعداد بسیار کم کلیدهاست. مشتریان می‌توانند یک نمایشگر 12.3 اینچی و نمایشگر هدآپ را در کنار نمایشگر 10 اینچی سفارش دهند. ترکیب این دو نمایشگر یادآور کابین مجازی آئودی است.

image

به لطف طراحی هوشمندانه، در عقب خودرو فضای کافی برای سرنشینان وجود دارد که علت اصلی آن فاصله محوری بیشتری است که جگوار E-Pace نسبت به رنج روور ایووک وجود دارد. حجم فصای بار 578 لیتر است که برای حمل کردن وسایل سفر و یا تفریح کافی است. البته با خواباندن صندلی‌های عقب، حجم صندوق به 1234 لیتر می‌رسد.

image

در زیر کاپوت آلومینیومی 5 انتخاب برای موتور وجود دارد که شامل 3 موتور دیزلی و 2 موتور بنزینی می‌شود. همه این موتورها 2.0 لیتر حجم دارند و در خاک انگلستان ساخته شده‌اند. موتورهای دیزلی با سه قدرت 150، 180 و 240 اسب بخاری عرضه می‌شوند در حالی که موتورهای بنزینی، 246 و 296 اسب بخار قدرت دارند که 300 اسب بخار برای یک شاسی بلند کوچک کافی به نظر می‌رسد. بیشتر این مدل‌ها با جعبه دنده 9 سرعته خودکار به فروش خواهند رسید اما یک جعبه دنده 6 سرعته دستی هم برای خریداران در دسترس خواهد بود. همچنین بیشتر نسخه‌ها در چهار چرخ متحرک هستند اما برای مدل دیزلی امکان سفارش به صورت چرخ‌های جلو متحرک هم وجود دارد.

image

مهم‌ترین رقیب جگوار E-Pace، آئودی Q3 RS است که 362 اسب بخار قدرت دارد اما جگوار معتقد است که تمرکز آنها بر روی ویژگی‌های آیرودینامیکی محصولش، آن را به رقیب قدرتمندی برای محصول آئودی تبدیل می‌کند. از جمله ویژگی‌هایی که می‌تواند E-Pace را به یک خودروی اسپرت تبدیل کند، سیستم تعلیق فعال تطبیق پذیر آن است.

در مدل‌های قدرتمند، سیستم چهار چرخ متحرک با استفاده از تکنولوژی Active Driveline قدرت را میان چرخ‌ها به طور جداگانه تقسیم می‌کند که به گفته مهندسان طرح، حس و حال یک خودروی دیفرانسیل عقب را به راننده می‌دهد. نسخه پرچم‌دار قادر است در 5.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن هم به 245 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. ضمنا وزن این خودرو 1700 کیلوگرم است.

قیمت جگوار E-Pace در نسخه پایه 38600 دلار است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)