خانهاخبار
7 ویژگی که از گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال گوگل انتظار داریم!

7 ویژگی که از گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال گوگل انتظار داریم!

گوشی‎های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال گوگل، چه تفاوتی با نسل قبل خواهند داشت؟ در ادامه، به مرور مهم‌ترین ویژگی‎های این دو مدل می‌پردازیم.
۱۳۹۶/۴/۲۴

علاوه‎ بر گوشی‌های گلکسی نوت 8 سامسونگ و آیفون 8 اپل، پیکسل‌های جدید گوگل از جمله موردانتظارترین محصولاتی است که در سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد. با توجه به شایعات و گمانه‎زنی‌های موجود پیرامون گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‎ال، انتظارات زیادی از این نسل وجود دارد؛ به خصوص آنکه گوشی‌های هوشمند بدون حاشیه به یک ترند در بازار تبدیل شده است و هم‎چنین، دوربین دوگانه به عنوان قابلیت انکارناپذیر برای گوشی‌های پرچم‎دار برشمرده می‎شود.

image

 

از طرفی، گوشی‌‏های پرچم‎دار پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال، دیرتر از گوشی‌های آیفون 8 اپل و گلکسی نوت 8 سامسونگ عرضه خواهد شد و به همین جهت، پرچم‎داران جدید گوگل باید مشخصات بهتری در مقایسه با رقبای اندرویدی خود و محصولات شرکت اپل داشته باشد.

در ادامه، 7 قابلیت برتر در گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال که در شایعات مختلف، پیرامون آن‎ها شنیده‎ایم؛ نگاهی خواهیم داشت:

طراحی بدون حاشیه

image


بازار گوشی‌های هوشمند، امسال با تغییرات گسترده‎ای همراه بوده است؛ گوشی‌های پرچم‎دار جدید با نمایشگر بزرگی عرضه شده و ارائه محصولات بیشتر با نمایشگر 6 اینچی یا بزرگ‌تر از آن، غیرممکن به‎نظر نمی‎رسد. از آنجایی‌که نمایشگرهای بزرگ به یک روند مرسوم تبدیل شده است و حتی شرکت اپل نیز تصمیم به عرضه آیفون 8 با نمایشگری بزرگ دارد، انتظار می‌رود که پرچم‎دار بزرگ‌تر 2017 گوگل یعنی پیکسل 2 ایکسال به یک نمایشگر بزرگ مجهز شده باشد.

هم‌چنین، شرکت گوگل با گوشی‌های بزرگ 6 اینچی چندان غریبه نیست؛ کافی است گوشی نکسوس 6 را با صفحه‎نمایش بزرگ و 6 اینچی آن به خاطر آورید. به همین جهت، شایعات جدید نشان می‎دهد که پیکسل 2 ایکس‌ال به نمایشگر 6 اینچی مجهز شده است؛ با این وجود، گوشی جدید گوگل جذاب‎تر از سری «نکسوس» خواهد بود.

پیکسل 2 ایکس‌ال که با اسم رمز Taimen شناخته می‎شود، از نمایشگری بدون حاشیه بهره می‎برد تا بدین وسیله، بیشتر پنل جلوی گوشی به صفحه‎نمایش بزرگ آن اختصاص یابد. جنس بدنه گوشی‌های جدید پیکسل، هم‌چنان ترکیبی از فلز و شیشه خواهد بود. به همین جهت، بخش کوچکی از بدنه از جنس شیشه است و باقی بدنه، فلزی خواهد بود. البته، حسگر اثرانگشت برخلاف نسل قبل روی قسمت فلزی بدنه جای گرفته است.

نمایشگر کشیده با نسبت تصویر 2 به 1

image

 

شرکت گوگل، ممکن است گوشی‎ پرچم‎دار جدید پیکسل 2 ایکس‌ال را با نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد 2 به 1 معرفی نماید و بدین شکل، گوگل به جمع سازندگانی خواهد پیوست که پیش‌تر، گوشی‌های پرچم‎دار 2017 خود را با نمایشگری کشیده عرضه کرده‎اند. از جمله این سازندگان، می‌توان به ال‌جی و سامسونگ اشاره کرد؛ ال‌جی از یک نمایشگر کشیده با نسبت تصویر 2 به 1 در گوشی ال‏جی جی 6 استفاده کرده است و گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس با نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد 2 به 1 معرفی شد.

با توجه به احتمال عرضه گوشی‌های کشیده بیشتر تا پایان سال جاری میلادی، انتظار می‌رود که این نسبت تصویر به مرور زمان در میان گوشی‎های هوشمند همه‎گیر شود. به همین جهت، انتظار برای ارائه محتوایی سازگار با نمایشگرهای کشیده با نسبت تصویر 2 به 1 بیهوده نخواهد بود.

فریم حساس به فشار

image

 

شرکت اچ‌تی‌سی توانست با عرضه یو 11 با فریم حساس به فشار، گوشی پرچم‏دار جدید خود را به یکی از متفاوت‌ترین و خلاقانه‎ترین محصولات سال 2017 تبدیل نماید. حال در صورتی‌که این سازنده تایوانی با گوگل برای تولید گوشی‌های پیکسل همکاری داشته باشد، چندان بعید نیست که گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال به فریم حساس به فشار مجهز شود.

به کمک فریم حساس به فشار، دیگر نیازی به جست‌وجو برای برنامه مدنظر خود نخواهید داشت؛ کافی است فریم حساس به فشار را فشار دهید تا یک برنامه خاص مانند دوربین یا دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) اجرا شود. البته، مدتی پیش اعلام شد که احتمالاً این قابلیت، تنها برای استفاده از دستیار صوتی Google Assistant کاربرد خواهد داشت.

مشخصات سخت‎افزاری رده‎بالا

گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال، محصولات رده‌بالای شرکت گوگل هستند و باید مشخصات سخت‎افزاری قدرت‎مندی نیز برای آن‎ها درنظر گرفته شود. به همین جهت، گمان می‎رود که این دو مدل از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام یا نسخه جدیدتر آن یعنی اسنپدراگون 836 یا هر اسم دیگری که برای نسخه ارتقایافته اسنپدراگون 835 کوالکام درنظر گرفته شده؛ استفاده خواهد کرد.

هم‏چنین، گوشی‌‏های پرچم‎دار 2017 گوگل به حداقل چهار گیگابایت رم، حافظه داخلی با سرعت بالا و دوربین قدرت‌مند، مجهز خواهد شد تا گوگل به کاربران اطمینان دهد با خرید پیکسل 2 یا پیکسل 2 ایکس‌ال، یکی از بهترین گوشی‌های پرچم‌دار 2017 را خریداری خواهند کرد. 

اندروید خام با ویژگی‌های نرم‎افزاری اختصاصی

image

 

احتمالاً به‌خاطر دارید که دستیار صوتی Google Assistant یکی از ویژگی‌های اختصاصی گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال، به شمار می‌آید. هم‏چنین، گوشی پیکسل و پیکسل ایکس‌ال از لانچر اختصاصی استفاده می‌کند که استفاده از یک آیکون مجزا را برای دسترسی به لیست برنامه‌‏ها (اپ دراور)، بی‌فایده کرده است. به همین جهت، انتظار داریم که گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال به روند نسل قبل از خود، ادامه دهند و عرضه آن‏ها با ویژگی‌های نرم‌افزاری منحصر به فرد، چندان دور از انتظار نیست!

البته اینکه قابلیت‎های جدید چه خواهد بود، در حال‌حاضر مشخص نشده است؛ با این وجود، این ویژگی‌ها نرم‎افزاری خواهد بود و ممکن است برخی از آن‎ها مانند دستیار صوتی Google Assistant پس از مدتی به سایر گوشی‌های هوشمند رده‎بالا اندرویدی نیز راه پیدا نماید.

رنگ‌‌بندی جدیدتر

David Ruddock از وب‌سایت Android Police، مدتی پیش گزارش داد که شرکت گوگل درنظر دارد تا گوشی‎های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال را در رنگ‌های جدید و جذاب به بازار عرضه نماید. هنوز اطلاعاتی پیرامون رنگ‌بندی جدید گوشی‎های پیکسل 2 منتشر نشده است و هم‌چنین، نمی‌دانیم که این رنگ‎بندی‌ها به تولید انبوه راه می‌یابد یا خیر؛ به عبارت بهتر، هنوز مشخص نیست که رنگ‏های جدید پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال به صورت محدود عرضه می‎شود یا تنها در برخی از بازارها، گوشی‌های پیکسل 2017 در رنگ‌بندی جدید به فروش خواهد رسید.

قیمت بالاتر

شرکت گوگل با رونمایی از سری «پیکسل» دیدگاه کاربران را نسبت به گوشی‎های پرچم‎دار خود تغییر داده است. سری «پیکسل»، به هیچ عنوان شامل محصولاتی نمی‌شود که تجربه‌ای نزدیک به اندروید خام را با کم‎ترین هزینه ممکن برای شما به ارمغان بیاورد. با توجه به اینکه تغییرات گسترده‌‏ای در گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال اعمال می‌شود و حتی شایعاتی مبنی بر مجهز شدن آن‎ها به شاسی ضدآب وجود دارد، نباید انتظار داشت که این دو مدل با قیمتی ارزان به فروش برسد.

به همین جهت، اعلام شده است که گوشی‌های پیکسل 2017 گوگل، قیمت بیشتری نسبت به نسل قبل خواهد داشت. البته، ممکن است تنها پیکسل 2 ایکسال با جهش قیمت قابل‌توجه به بازار عرضه شود زیرا این مدل، به قابلیت‌های منحصر به فردی مجهز شده است که آن‎را نسبت به پیکسل ایکس‌ال متمایز می‎کند.

شما چه انتظاراتی از گوشی‌ها پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال دارید؟ به‎نظر شما، کدام‎یک از این ویژگی‌ها در نهایت به همراه گوشی‎های پرچم‎دار جدید گوگل، ارائه خواهد شد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

M

۱۳۹۶/۴/۲۶
شما تو ایران رو نگاه نکن عزیز پیکسل یکی از پرفروش ها در اروپاس و تو ایران به خاطر قیمت بالاش کسی زورش نمیرسه وگرنه گوشی عالی هست.
در مورد HTC هم نظرت رو قبول ندارم چوت شما دوستش نداری دلیل نمی شه بد باشه.
به نظر من که تعمیرکار موبایلم و همه گوشی میاد زیر دستم باید بگم جز بهترین های اندرویدیه.
من کلا گوشی دست دوم می خرم و میفروشم همشون رو دستم می گیرم.ماه قبل S8 داشتم و الان G6 ال جی
باید بگم گوشی های HTC تو رنج قیمتی که دارن خیلی انتخاب خوبی هستن
البته باید بگم من G6 ال جی رو بیشتر از S8 ازش خوشم اومد.
موفق باشید.

keyhan

۱۳۹۶/۴/۲۵
کلا ادم وقتی پشت گوشی مارک اچ تی سی رو میبینه حال میکنه حالا لیکویید سورفیس یو11 با کناره های 3dش بماند

َkeyhan

۱۳۹۶/۴/۲۵
طبق گفته همین سایت رقم فروش پیکسل برای گوگل شبیه معجزه بوده بعد شما میگی ورشکست میشه اقا سعید؟ یعنی نوبر اطلاعاتو علمین شما
درضمن الان قوی ترینو کامل ترین گوشی دنیا ساخت اچ تی سی هست همون یو11 بزرگ و بی شک گوگل بازم برای رقابت با اپل به کوری چشم حسودان دست به دامن یار دیرینه اش اچ تی سی میشود

yashar2080

۱۳۹۶/۴/۲۵
آدم پشت گوشیه اچ تی سی رو میبینه خیلی حال میکنه عجب چیزی زده واقعا معره کست.....

سعید

۱۳۹۶/۴/۲۴
هنگ تی سی بزنه گوگل بدبخت میشه