خانهاخبار
Gboard آپدیت شد؛ اضافه شدن زبان فارسی به کیبورد گوگل

Gboard آپدیت شد؛ اضافه شدن زبان فارسی به کیبورد گوگل

اپلیکیشن کیبورد گوگل موسوم به Gboard روز گذشته آپدیت شد تا ازاین‌پس شاهد پشتیبانی این کیبورد از زبان فارسی باشیم. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۴/۲۳

سال گذشته کمپانی گوگل اپلیکیشن رسمی کیبورد خود با نام Gboard را معرفی کرد. این کیبورد فوق‌العاده به لطف پشتیبانی از قابلیت‌ها و امکانات بی‌شمار، در نوع خود منحصربه‌فرد است. از جمله قابلیت‌های کاربردی کیبورد گوگل می‌توان به امکان جستجوی مستقیم در فضای اینترنت، امکان جستجو بین ایموجی‌ها و فایل‌های گیف، امکان نوشتن اعداد به‌صورت کسری و... اشاره نمود. نسخه اندرویدی اپلیکیشن Gboard به‌صورت پیش‌فرض از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند اما متأسفانه زبان فارسی تاکنون در نسخه iOS این اپلیکیشن وجود نداشت. روز گذشته با انتشار نسخه جدید کیبورد گوگل برای پلتفرم‌های اپلی و سیستم‌عامل iOS شاهد اضافه شدن زبان فارسی به آن بودیم. نسخه جدید جی‌بورد برای پلتفرم‌های اپلی به‌ غیر از فارسی، از زبان‌های عربی و عبری نیز پشتیبانی می‌کند. از این‌ پس کاربران سیستم‌عامل iOS نیز می‌تواند همانند کاربران اندرویدی Gboard از امکانات مربوط به زبان فارسی در این اپلیکیشن بهره ببرند.

image

در ادامه نگاهی اجمالی به برخی قابلیت‌ها و امکانات اپلیکیشن Gboard خواهیم داشت:

  • امکان جستجوی مستقیم در اینترنت و اشتراک‌گذاری نتایج به‌دست‌آمده در شبکه‌های اجتماعی
  • قابلیت تایپ پیوسته به همراه سوایپ بین حروف
  • جستجوی پیشرفته بین ایموجی‌ها و فایل‌های گیف
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • امکان نوشتن اعداد به‌صورت کسری
  • پشتیبانی از قابلیت تایپ صوتی
  • تایپ راحت تنها با استفاده از یک دست
  • نمایش اعداد به‌صورت ماشین‌حسابی برای تایپ بهتر
  • امکان استفاده از اسپیس بار به‌عنوان تاچ پد
  • پشتیبانی از مترجم گوگل

image
 
image

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید قابلیت‌ها و امکانات جالب و کاربردی فراوانی در Gboard در کنار هم گرد آمده‌اند تا این اپلیکیشن را به یکی از بی‌نظیرترین نرم‌افزارهای تایپ دنیا مبدل کنند. محبوبیت بالای نرم‌افزار کیبورد گوگل بین هواداران سبب شد تا این اپلیکیشن مرز 500 میلیون دانلود را نیز پشت سر گذارد و لقب اجتماعی‌ترین کیبورد دنیا را به خود اختصاص دهد. نظر شما در مورد اپلیکیشن Gboard چیست؟ به نظر شما می‌توان لقب بهترین نرم‌افزار کیبورد دنیا را به این اپلیکیشن اختصاص داد؟

بیشتر بخوانید

14 نکته و ترفند در Gboard؛ صفحه‌کلید مجازی گوگل برای گوشی‌های هوشمند
کیبورد گوگل به قابلیت ترجمه همزمان مجهز می‌شود
نسخه جدید Gboard از ترجمه و پیشنهاد اموجی بهره می‌برد

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مهدی

۱۳۹۹/۱۰/۵
اقا یه سوال برای من علامت G برای جستوجو نمیاد میرم تو ستینگ میرم تو سرچ اصلا گزینه ای بنام. Show Button G وجود نداره چطوری پس سرچ کنم گوشی من A30s سامسونگ هستش اندرویدشم ۱۰ کمکم کنید

sen

۱۳۹۶/۴/۲۴
اول سلام
من هر چي ميگردم فارسي نداره

King m4m

۱۳۹۶/۴/۲۳
از همون اول تو نسخه اندرویدش فارسی بود

reza.mllt

۱۳۹۶/۴/۲۳
به نظر من که بهترین و زیباترین و کاملترین کیبورد اندرویدی است و تمام حالتها به زبان فارسی به خوبی کار میکنه مخصوصا تایپ صوتی که شما رو از تایپ کردن بی نیاز می کند