خانهاخبار
درباره متورولا Moto Z2 Play بیشتر بدانید

درباره متورولا Moto Z2 Play بیشتر بدانید

موتورولا در تلاش است با معرفی گوشی‌های متعدد دوباره برندش را زنده کند. سری Z گوشی‌های این برند، گوشی‌های ماژولاری هستند که طرفداران بیشتری نسبت به دیگر میان رده‌های بازار دارند. Moto Z2 Play هم یکی از این گوشی‌هاست که امسال معرفی شده.
۱۳۹۶/۴/۲۳

Moto Z2 Play گوشی میان رده مناسب و توانمند دیگری است که موتورولا ارائه کرده و جانشین خوبی برای Moto Z Play به شمار می‌آید اما با قیمتی بیشتر از آن و باتری کوچک‌تر، ممکن است ازنظر کاربران ارزش خرید کمتری داشته باشد. مگر آنکه قصد داشته باشید برای خرید Moto Mod هم هزینه کنید.

موتورولا و لنوو سال گذشته ایده گوشی‌ ماژولار را با معرفی Moto Z Play به سری گوشی‌های میان رده هم وارد کردند. این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های میان رده توسط کاربران شناخته شد که ارزش خرید بالایی داشت و حالا مدل بعدی آن یعنی Moto Z2 Play تقریبا همان ویژگی‌های مثبت را دارد اما برخی قابلیت‌های کلیدی‌اش بهبود یافته و Moto Mod های جانبی بیشتری هم دارد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا مشخصات این گوشی جدید و تغییراتش را نسبت به نسخه قبلی به شما توضیح دهیم.

image

موتورولا سال گذشته با معرفی گوشی Moto Z Play هیچ تغییری در ظاهر سری Z اعمال نکرد اما Z2 Play امسال با تغییرات مشخص و چشمگیری همراه شده است.

یکی از این تغییرات کاهش 1 میلی‌متری ضخامت در Z2 Play است که با در دست گرفتنش کاملا احساس می‌شود. موتورولا همچنین قاب پشتی این گوشی را از جنس فلز طراحی کرده که نسبت به پنل پشتی Z Play از جنس شیشه، پیشرفت چشمگیری است چراکه اغلب کاربران از به‌جا ماندن اثرانگشت روی قاب Z Play شکایت می‌کردند.

image

تعداد زیادی Moto Mod هم به همراه این گوشی عرضه شده که به‌خوبی با آن و سایر گوشی‌های سری Z مانند Moto Z ، Moto Z Play و Moto Z Force سازگارند. موتورولا هم سازگاری با Moto Mod ها را به مدت 3 سال تضمین کرده تا کاربران نگران Moto Mod های قدیمی و سازگاری‌شان با گوشی‌های جدید سری Z نباشند.

image

Moto Z2 Play صفحه‌نمایش 5.5 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن 1920 × 1080 و تراکم پیکسلی 401 دارد و همان‌طور که از صفحه‌نمایش‌های AMOLED انتظار داریم، تصاویر، رنگ‌ها و زاویه‌ها در آن بسیار زیبا به نمایش گذاشته می‌شوند. همچنین این گوشی به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 626، پردازنده گرافیکی Adreno 506 و 3 یا 4 گیگابایت رم مجهز شده.

برای خرید این گوشی میان دو گزینه با حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایت حق انتخاب دارید که مقدار رم برای هرکدام مشخص است. البته اگر فکر می‌کنید این مقدار حافظه جانبی برای ذخیره اطلاعاتتان کافی نیست، می‌توانید آن را با کارت حافظه جانبی microSD تا 256 گیگابایت ارتقا دهید.

image

حسگر اثرانگشت در این گوشی هم مانند حسگر Moto G5 Plus به‌صورت بیضی و در دکمه فیزیکی خانه تعبیه شده است. استفاده از این حسگر به‌منظور راهبری، برای افزایش سطح نمایش در پنل جلو طراحی شده اما وقتی قرار است تنها از یک دکمه برای عملکردهای مختلف استفاده کنید، ممکن است دچار مشکل شوید.

Z2 Play حدودا 1 میلی‌متر از Z Play باریک‌تر است، اما موتورولا ‌توانست جک هدفون را در آن تعبیه کند. البته این تصمیم منجر به ایجاد تغییر دیگری در آن شد. منظور از این تغییر هم کاهش اندازه و ظرفیت باتری از 3510 در Z Play به 3000 میلی‌آمپر در این نسخه تازه است.

image

مورد دیگری که موتورولا سعی کرده در آن بهبود ایجاد کند، دوربین است. تعداد پیکسل‌ها در این دوربین 12 مگا پیکسلی نسبت به دوربین Z Play کاهش یافته اما بزرگ‌تر شده‌اند و اندازه دیافراگم آن برابر با f/1.7 است.​ دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی که در پنل جلویی گوشی تعبیه شده نیز با دوربین سلفی Z Play مشخصات یکسانی دارد.

Moto Z2 Play به اندروید نوقا نسخه 7.1.1 مجهز شده و بسیاری از نرم‌افزارهای دیگر گوشی‌های موتورولا در Z2 Play هم وجود دارد.

 

مشخصات Moto Z2 Play

صفحه‌نمایش 

5.5 اینچ super AMOLED با رزولوشن 1920 × 1080 و تراکم پیکسلی 401

پردازنده 

 کوالکام اسنپ‌دراگون 626 با قدرت فرکانس 2.2 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی 

Adreno 506

رم

3 / 4 گیگابایت LPDDR3

حافظه داخلی

32 / 64 گیگابایت

کارت حافظه جانبی 

microSD قابل ارتقا تا 2 ترابایت

دوربین

 دوربین اصلی 12 مگا پیکسلی با دیافراگم 1.7، دو حس‌گرفوکوس خودکار پیکسلی، فوکوس خودکار لیزری، فوکوس خودکار تشخیص فاز، فلش دوگانه از نوع LED

 دوربین سلفی 5 مگا پیکسلی با دیافراگم 2.2، لنز زاویه باز

باتری

 3000 میلی‌آمپرغیرقابل تعویض، قابلیت شارژ توربو و امکان شارژ 50% در نیم ساعت

مقاومت

 روکش نانو ضد آب

شبکه‌های ارتباطی

 کانکتور Moto Mod

 پورت USB Type-C و پشتیبانی از USB 3.1

 پورت هدست 3.5 میلی‌متری

 بلوتوث نسخه 4.2 LE + EDR

 Wi-Fi 802.11 a/b/g/n 2.4 GHz + 5 GHz

NFC

حسگر

 حسگر اثرانگشت، شتاب سنج، تشخیص نور محیط، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی و فراصوتی

شبکه

CDMA (850, 1900 MHz)

GSM/GPRS/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHZ)

UMTS/HSPA+ (850, 900, 1700, 1900, 2100 MHz)

(4G LTE (B1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 38, 41, 66

سیم‌کارت 

 نانو

نرم‌افزار 

 اندروید نوقا 7.1.1

ابعاد و وزن

 76.2 × 156.2 × 5.99 میلی‌متر

145 گرم

Moto Z2 Play فعلا در امریکا توسط اپراتور Verisonو به همراه JBL SoundBoost Moto Mod رایگان ارائه می‌شود. البته نسخه آنلاک شده‌اش هم به‌زودی به قیمت 500 دلار عرضه می‌شود که نسبت به Z Play سال گذشته حدودا 50 دلار گران‌تر است.

گوشی وان پلاس 5 هم تقریبا در همین حدود قیمت به فروش می‌رسد اما مشخصات ظاهری و فنی‌اش بهتر است و اغلب کاربران خرید آن را به Z2 Play میان رده ترجیح می‌دهند ولی یکی از معیارهای اصلی کاربران در خرید موتوهای سری Z نیاز به Moto Mod های مختلف است. اگر قصد خرید هرکدام از این گوشی‌ها را دارید ابتدا باید به این موضوع فکرکنید که آیا با Moto Mod ها موافقید و قرار است چقدر برای خرید این لوازم جانبی در کنار گوشی‌تان هزینه کنید؟ اگر در حال حاضر گوشی سری Z دارید و چند Moto Mod هم برای آن تهیه‌کرده‌اید، خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد که سراغ برند یا سری دیگری بروید.

Moto Mod ها اصلا ارزان نیستند و اکسسوری‌های جانبی دیگری وجود دارند که عملکرد مشابهشان را با قیمت کمتری عرضه می‌کنند اما این موضوع را نباید کتمان کرد که Moto Mod ها بسیار زیبا هستند و هیچ اکسسوری دیگری از لحاظ طراحی ظاهری به پایشان نمی‌رسد. در آخر به این نکته هم توجه کنید که این اکسسوری‌های اختصاصی موتورولا نه به دلیل زیبایی بلکه به خاطرآسایش کاربران طراحی‌شده‌اند.

گوشی Moto Z2 Play اصلا گوشی بدی نیست اما اگر مایلید آن را تهیه کنید و بهترین استفاده ممکن را از آن ببرید، باید کمی بیشتر هزینه کنید و چند Moto Mod هم بخرید.

 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)