خانهاخبار
مصاحبه با مدیر روابط عمومی شیپور در حاشیه برگزاری اولین جام فوتبال دستی استارتاپ‌های ایران

مصاحبه با مدیر روابط عمومی شیپور در حاشیه برگزاری اولین جام فوتبال دستی استارتاپ‌های ایران

اولین دوره مسابقات فوتبال دستی استارتاپ‌ها به همت شرکت شیپور برگزار شد که در پایان تیم‌های علی بابا، شیپور و زودفود توانستند مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کنند. در حاشیه برگزاری این مسابقه گفتگویی با مدیر روابط عمومی شرکت شیپور و دبیر این مسابقات داشتیم که در ادامه مطلب می‌توانید آن را مطالعه کنید.
۱۳۹۶/۴/۲۲
image

صبح روز پنجشبه، در یک هوای بسیاری عالی، اولین دوره جام فوتبال دستی استارتاپ‌های ایران به همت شرکت شیپور با هدف دوستی و نزدیکی بیشتر استارتاپ‌های ایرانی در مجموعه کارتینگ ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

در این مسابقه 12 تیم از شرکت‌های آپارات، علی‌ بابا، جاباما، اسنپ، کلیک، زودفود، ریحون، پین تا پین، فست کلیک و شیپور حضور داشتند که در 4 گروه 3 تیمی با هم مسابقه دادند. پس از پایان مرحله گروهی 4 تیم برتر هر گروه دو به دو با هم مسابقه دادند که در نهایت تیم «علی بابا» توانست به مقام اول دست یابد.

در پایان این مسابقه از طرف شیپور دو ربع سکه بهار آزادی و کاپ قهرمانی به تیم علی بابا اهدا شد و از تیم‌های شیپور و زودفود، به عنوان تیم‌های دوم و سوم،  قدردانی به عمل آمد.

در حاشیه این مسابقات گفتگویی داشتیم با جناب آقای نوید ایران بهار، مدیر روابط عمومی شرکت شیپور و دبیر برگزاری این مسابقه، تا در مورد اولین جام فوتبال دستی استارتاپ‌هایی ایران توضیحات تکمیلی بیشتری بدهند.

image

در ابتدا بفرمایید ایده برگزاری چنین مسابقه‌ای از کجا آمد و شیپور چرا به فکر برگزاری چنین مسابقه‌ای افتاد؟

وقتی به صنایع و حرفه‌های مختلف نگاه کنیم می‌بینیم دست اندرکاران آن حرفه قرابت و نزدیکی زیادی با هم دارند. مثلا شرکت‌های فعال در صنعت فولاد یا سیمان به صورت مستمر بایکدیگر دیدار و گفتگو می‌کنند که باعث نزدیک‌تر شدن این شرکت‌ها به هم می‏شود؛ گاهی رقابت‌ها شکل دوستی می‌گیرند و به همکاری منجر میشود.

در حرفه‌هایی مثل پزشکی یا مهندسی هم چنین چیزی وجود دارد. پزشکان و مهندسان در اجتماعاتی که برگزار می‎کنند، ضمن آشنایی با یکدیگر، دستاورهای خود را به اشتراک می‌گذارند که در نهایت به پیشرفت آن صنعت، حرفه یا علم کمک زیادی می‌کند.

در شرکت شیپور ایده برگزاری چنین مسابقه‌ای، با هدف دوستی و نزدیکی بیشتر استارتاپ‌ها، در بخش مارکتینگ و روابط عمومی شیپور شکل گرفت. با توجه به اینکه اکوسیستم استارتاپ‌ها در ایران بسیار جوان است لازم دیدیم کار کنیم تا فعالان این بخش با هم دیدارهایی داشته باشند، ضمن حمایت از یکدیگر، برای حل مشکلات همکاری کنند.

چرا فوتبال دستی برای مسابقه انتخاب شد؟

فوتبال دستی از جمله وسیله‌های ورزشی است که در اکثر استارتاپ‌ها وجود دارد و یک جور بازی سازمانی به حساب می‌آیند. بیشتر کارمندان شرکت‌های استارتاپی در وقت استراحت دور میز فوتبال دستی جمع می‏شوند و با هم بازی می‌کنند. از آنجا که این ورزش طرفداران زیادی در شرکت‌ها دارد تصمیم گرفتیم فوتبال دستی را برای مسابقه دادن انتخاب کنیم.

image

استارتاپ‌های حاضر در این مسابقه چگونه انتخاب شدند؟

در ابتدا لیستی از استارتاپ‌های فعال در شهر تهران تهیه شد و برای شرکت در این مسابقه از آنها دعوت به عمل آمد. متاسفانه با تعدادی از این شرکت‌ها نتوانستیم ارتباط برقرار کنیم و تعدادی دیگر چند روز پیش از برگزاری از شرکت در مسابقه انصراف دادند. در هر صورت این اولین دوره برگزاری جام فوتبال دستی است و، مثل هر کار دیگری، مدتی زمان می‌برد تا همه شرکت‌ها با آن آشنا شوند.

در این دوره 12 تیم از شرکت‌های آپارات، علی‌ بابا، جاباما، اسنپ، کلیک، زودفود، ریحون، پین تا پین، فست کلیک و شیپور حضور دارند که در تیم‌های دونفره با هم رقابت می‌کنند.

شیپور از حضور تک تک شرکت‌های استارتاپی ایرانی در این مسابقه استقبال می‌کند و امیدواریم در دوره‌های بعد شاهد حضور همکاران بیشتری باشیم.

آیا برنامه‌ای برای برگزاری دوره‌های بعدی این مسابقه در شهرهای دیگر ایران دارید؟

شرکت ما تمایل زیادی دارد، در دوره‌های بعدی این مسابقه، شرکت‌هایی از سایر شهرهای ایران نیز حضور داشته باشند. ما امیدواریم بتوانیم در آینده این مسابقات را به میزبانی دیگر شهرهای ایران برگزار کنیم تا به هدفی که به دنبال آن هستیم، یعنی نزدیکی و دوستی بیشتر استارتاپ‌های ایرانی برسیم.

image

با اینکه خانم‌های ایرانی در استارتاپ‌های کشور حضور فعالی دارند چرا در این مسابقه کم تعداد حاضر شدند؟

دوست داشتیم در این مسابقه تیم‌هایی از خانم‌ها نیز حضور داشته باشند و کاملا از آن استقبال می‌کنیم. ما معتقدیم خانم‌ها، مخصوصا خانم‌های فعال در شرکت‌های استارتاپی، افراد توانمندی هستند که می‌توانند مهارت خود را در چنین مسابقاتی نشان دهند. به هر حال تجربه اول بود ولی امیدواریم در دوره‌های بعدی خانم‌ها حضور بیشتری داشته باشند.

در پایان اگر حرفی دارید بفرمایید

از طرف شرکت شیپور از تمام استارتاپ‌هایی که در این مسابقه حضور داشتند تشکر می‌کنم و از شرکت‌هایی که برای حضور در مسابقه از قلم افتاده بودند عذر می‌خواهیم. امیدواریم در آینده بتوانیم مسابقات بزرگتری برگزار کنیم و پذیرای همه دوستان و همکاران از سراسر ایران باشیم.

همچنین از مدیر عامل شیپور جناب آقای رضا اربابیان و مدیر مارکتینگ شیپور جناب آقای پرژام داوودی که از برگزاری این برنامه حمایت کردند تشکر می‌کنم؛ ممنون از شرکت جی اس ام که این مصاحبه را ترتیب داد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

وحید

۱۳۹۶/۴/۲۲
۱۲ تیم از ۱۰ شرکت حضور داشتند؟!