خانهاخبار
تسلا در راه تولید بزرگترین باتری لیتیوم یونی دنیا

تسلا در راه تولید بزرگترین باتری لیتیوم یونی دنیا

Gigafactory از کمپانی‎های زیرمجموعه تسلا و بزرگترین تولیدکننده باتری در دنیاست. کاهش ارزش سهام این کمپانی در بازار بورس، تسلا را مجبور به تولید بزرگترین باتری لیتیوم – یونی جهان کرد. اما آیا تسلا بازهم در تامین انرژی پاک، همچون سال 2015 موفق عمل می‎کند؟
۱۳۹۶/۴/۲۰

بار دیگر ایلان ماسک با تسلا، سکان پروژه بزرگترین باتری لیتیوم-یونی دنیا را با توان 129 مگاوات بر ساعت (با سه برابر ظرفیت از بزرگترین باتری فعلی دنیا) در جنوب استرالیا به دست گرفت.

image

توان این باتری از منبع تولید انرژی تجدید پذیر Neoen’s Hornsdale تامین می‌شود. پیکره این منبع درست شبیه به پایگاه Powerpack تسلا است که در سال 2015 با ایده تولید انرژی و با موفقیت راه اندازی شد.

بر همین اساس، ماسک در مارس سال جاری طی قراردادی با دولت استرالیا، متعهد شد در مدت 100 روز پروژه را راه‌اندازی کند. تسلا اخیرا باتری با توان 80 مگاوات ساعت را در کالیفرنیا با موفقیت مورد آزمایش قرار داده و امیدوار است پروژه جنوب استرالیا را در نهایت تا 90 روز به مرحله بهره‎برداری برساند.

دولت استرالیا بخشی از پروژه 380 میلیون دلاری تامین انرژی در جنوب کشور را به خرید این باتری اختصاص داده که در صورت قطع برق در مناطق جنوب، به سرعت در مدار قرار گرفته و انرژی لازم را تامین می‌کند. با اینکه این باتری توان تولید بیشترین میزان انرژی در دنیا را دارد، به نظر می‎رسد همچون بسیاری از رویدادهای بزرگ در سراسر دنیا با دیدگاه‎های موافق و مخالف زیادی روبرو است.

به عقیده ماسک، افزایش تولید انرژی منجر به کاهش هزینه‏‎ها و ذخیره انرژی در باتری می‎شود، اما به محض افزایش هزینه تولید، انرژی ذخیره شده با کمترین هزینه در اختیار مصرف کننده نهایی قرار می‎گیرد.

جالب است بدانید، سهام کمپانی Gigafactory، متعلق به تسلاست که با توجه به کاهش ارزش سهامش (از 365 دلار به 310 دلار) در بازار بورس، این کمپانی اکنون درشرایط اقتصادی نامناسبی به سر می‏‎برد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

تقی

۱۳۹۶/۱۱/۱۰
اداره برق فلاورجون هم این تکنولوژی رو داره بقول فرهاد...

فرهاد

۱۳۹۶/۴/۲۱
تکنولوژی جدیدی معرفی نمیکنه و قدیمی هست منم بلدم

سعید

۱۳۹۶/۴/۲۰
یه سوال چرا توی این چند ساله باتری گوشی ها پرچمدار افزایش چشمگیر نداشته حداقل باید تا الان سه برابر شده باشه.