خانهاخبار
نوکیا بار دیگر دنیا را از دریچه زایس می‌بیند!

نوکیا بار دیگر دنیا را از دریچه زایس می‌بیند!

اچ‌ام‌دی گلوبال از همکاری درازمدت خود با زایس در جهت تامین اجزا و فناوری‌های اپتیک گوشی‌های نوکیا خبر داد.
۱۳۹۶/۴/۱۷
image

HMD Global، سازنده گوشی‌های نوکیا اعلام کرد، با شرکت زایس به توافق رسیده است تا طی مشارکتی ویژه، اجزای دوربین و بخش‌های اپتیک گوشی‌های آینده نوکیا را به این شرکت آلمانی بسپارد.

طبق اظهارات اچ‌ام‌دی، همکاری دو شرکت بلندمدت خواهدبود و همه حوزه‌های مربوطه یعنی فناوری دوربین، لنز، حس‌گر و نرم‌افزار را در برمی‌گیرد. لنزها و اجزای نوری زایس به جهت دقت و کیفیت ساخت از شهرت جهانی برخوردارند.  

سابقه همکاری نوکیا و زایس به گوشی‌های سری N می‌رسد که یکی از نخستین و بهترین نمودهای آن، گوشی موفق Nokia N95 بود که با دوربین باکیفیت خود تحسین‌ها را برانگیخت. نوکیا تقریبا سه سال پس از آن، N8 را به بازار عرضه کرد تا این بار با دوربین 12.1 پیکسلی‌ خود در دنیای موبایل جولان دهد. پیش از آن، تنها سونی اریکسون توانسته بود، دوربینی با این ظرفیت پیکسلی روانه بازار کند.

سپس در فوریه 2012، گوشی Nokia 808 PureView با دوربین 41 مگاپیکسلی و لنز و اپتیک باکیفیت خود، مردم و رسانه‌های جهان را مبهوت کرد و عمق و ارزش همکاری درخشان زایس و نوکیا را بیش از پیش به نمایش گذاشت.

مشارکت این دو نام معتبر به خانواده لومیا نیز تسری یافت تا در سال 2013، دیگر محصول خبرساز نوکیا، Lumia 1020، بار دیگر با دوربین 41 مگاپیکسلی به ثمر بنشیند.

Nokia 808 PureView را که به یاد دارید؟! و آنان که ظریفانه می‌پرسیدند: تلفنی است با دوربین قدرتمند، یا دوربینی با امکان تماس و مکالمه؟

با اعلام خبر اخیر مبنی بر هم‌کاری ویژه اچ‌ام‌دی و زایس می‌توان پیش‌بینی کرد که تلفن‌های هوشمند آتی نوکیا، دست‌کم از حیث لنز و فناوری‌های ثبت عکس، رقبای خود را به چالش خواهندکشید.

یادآوری می‌شود که اچ‌ام‌دی پیش‌تر در ماه مارس امسال گفته بود، در محصولات آتی خود از لنز و فناوری زایس بهره نخواهدبرد. اما اکنون این شرکت فنلاندی پس از گذشت زمانی کوتاه، در تصمیم خود تجدید نظر کرده است و این بار، از آغاز مشارکتی درازمدت خبر می‌دهد.

از دید اچ‌ام‌دی، همکاری جدید آن‌ها با زایس به معنای تمرکز دوباره بر ظرفیت پیکسلی دوربین گوشی‌های نوکیا نیست، زیرا در شرایط امروز بازار تلفن‌های هوشمند، امکاناتی مانند دوربین دوگانه، جذاب‌تر به نظر می‌رسند.  

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

نیما

۱۳۹۶/۴/۱۷
برام جالبه که اینقدر سونی و سامسونگ و گوگل حرف از سنسور بزرگ دوربین و پیکسل بزرگ میزنن نگو این نوکیای سال 2011 با 41 مگاپیکسل ، سایز پیکسلی همانند اس8 داره ..!! (1.4 میکرون)
واقعا سنسور های کوچیک سونی با رزولوشن پایین کجا ، سنسور های اختصاصی غول پیکر نوکیا با رزولوشن بالا کجا :|
هنوزم که هنوزه این سایت dperview یه مقایسه با اس8 گذاشت ، در کمال تعجب گوشی 6 سال پیش نوکیا برتر از پرچمدار پر ادعای امسال بود :|

شهرام

۱۳۹۶/۴/۱۷
نوستالژی به تمام معنا

Ho3ein

۱۳۹۶/۴/۱۷
عشق است نوکیا، همین که دوربین کارل زایس باشه اصل کیفیت امیدوارم تو پرچمدار نوکیا که قراره به زودی معرفی بشه کار گرفته بشه