خانهاخبار
رشد 2 درصدی اندروید نوقا نسبت به ماه قبل

رشد 2 درصدی اندروید نوقا نسبت به ماه قبل

جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی گوگل نشان می‌دهد رشد اندروید نوقا همچنان به کندی صورت می‌گیرد و هنوز هم اندروید مارشمالو پراستفاده‌ترین نسخه اندروید میان کاربران است.
۱۳۹۶/۴/۱۷

درحالی که کمتر از 3 ماه به انتشار رسمی نسخه 8 اندروید باقی مانده است، وضعیت سهم نسخه 7 این سیستم عامل در میان دستگاه‌های اندرویدی چندان مناسب نیست.

در جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی گوگل، اندروید مارشمالو با 31.8 درصد از سهم بازار، پراستفاده‌ترین نسخه این سیستم عامل است و پس از آن اندروید لالیپاپ، با 30.1 درصد، دومین نسخه پراستفاده است.

image

همچون ماه‌های گذشته سهم اندروید نوقا (نسخه 7 و 7.1) با رشد کمی مواجه بوده است. در انتهای مای جولای سهم نوقا از 9.5 به 11.5 درصد رسیده است که نشان از رشد 2 درصدی دارد.

در گزارش ماه جولای اندروید دو نسخه قدیمی جینجربرد و بستنی حصیری نیز سهم 0.7 درصدی را به خود اختصاص داده‌اند و بعید است به این زودی‌ها شاهد حذف آنها از گزارش گوگل باشیم.

گوگل ادعا کرده است در نسخه 8 سیستم عامل خود راه حلی برای انتشار سریع‌تر به‌روزرسانی‌ها برای گوشی‌های هوشمند همه شرکت‌ها ایجاد کرده است که می‌تواند راه حلی برای از هم گسیختگی نسخه‌های اندروید باشد. با این حال نمی‌توان انتظار داشت ظرف 2 سال آینده این وضعیت بهبود چشمگیری پیدا کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Abdolrahim

۱۳۹۶/۴/۱۷
وقتی گوشی های اندرویدی ساپورت اپدیت شدن گوشی هاشون به اندروید جدید کم هست و بعضیها دیر به دیر اپدیت میشن معلومه که رشد کمی پیدا می کنه