خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Zenfone 3 Max ایسوس

بررسی تخصصی Zenfone 3 Max ایسوس

با توجه به کاربرد وسیعی که گوشی‌های تلفن همراه در زندگی ما دارند اکثر کاربران نیاز به گوشی با طول عمر باتری بالا را احساس می‌کنند. زن‌فون 3 مکس یکی از معدود گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است که باتری بزرگ 4100 میلی‌آمپرساعتی دارد و می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی باشد که در طول روز از گوشی خود زیاد استفاده می‌کنند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۴/۲۷

اواخر سال 2016 ایسوس مدل جدیدی از خانواده Zenfone 3 را معرفی کرد که Zenfone 3 Max نامیده شد. این گوشی را می‌توان جانشین اولین Zenfone Max به حساب آورد که یک باتری 5000 میلی‌آمپری را در دل خود جای داده بود و با این ویژگی توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد.

 Zenfone 3 Max با اینکه لقب جدش را یدک می‏‎کشد اما از باتری کوچک‌تر 4100 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. در این مطلب قصد داریم Zenfone 3 Max ZC553KL را با نمایشگر 5.5 اینچی بررسی کنیم و ببینم این فبلت فلزی چقدر ارزش خرید دارد و برای چه دسته از کاربرانی مناسب است.

image

طراحی

با دیدن زن‌فون 3 مکس متوجه می‎شوید طراحی آن اشتراکات فراوانی با میان‌رده‌های سایر شرکت‌ها دارد. ظاهری ساده بدون هرگونه طرح و نقش اضافه؛ با این حال فلزی بودن بدنه و استفاده از شیشه 2.5D در پنل جلو باعث می‌شود تا احساسی خوبی از این گوشی به شما منتقل شود.

حدود 70 درصد از پنل جلو زن‌فون 3 مکس توسط نمایشگر اشغال شده است به همین دلیل حاشیه‌های ضخیمی اطراف صفحه نمایش دیده می‎شود.

image

image
image
image

در قسمت بالای نمایشگر خروجی صدا، دوربین سلفی، چراغ نوتیفیکیشن و سنسور نور قرار گرفته‌اند که به تقارن آنها در پایین گوشی 3 دکمه لمسی خازنی تعبیه شده است. اگرچه برخی کاربران استفاده از دکمه‌های لمسی خازنی را به دکمه‌های روی صفحه ترجیح می‌دهند ولی به دلیل نبود نور پس زمینه برای دکمه‌های گوشی کار با آن در تاریکی کمی سخت می‌شود.

دوربین اصلی، چراغ‌های فلش و فوکوس خودکار لیزی در پشت گوشی قرار گرفته‌اند و زیر آنها حسگر اثر انگشت حضور دارد.

همانند اکثر گوشی‌ها، دکمه صدا و پاور را می‌توانید در لبه سمت راست گوشی پیدا کنید و در سمت چپ شیار نصب سیم‌کارت و کارت حافظه را.

image

image
image
 
image

از آنجا که این گوشی ضخامتی 8.3 میلی‌متری دارد جک 3.5 میلی‌متری هدفون به راحتی در بالای گوشی جا گرفته است. پورت miniUSB و اسپیکر منو را نیز می‌توانید در لبه زیرین دستگاه بیابید.

با توجه به فلزی بودن گوشی و اندازه 5.5 اینچی آن وزن دستگاه به 175 گرم رسیده که اندکی سنگین است ولی به لطف ضخامت مناسب و انحنا در لبه‌ها، گوشی به خوبی در دست جای می‌گیرد و شما را اذیت نمی‌کند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش Zenfone 3 Max یکی از نقاط مثبت این دستگاه است. زن‌فون 3 مکس مجهز به نمایشگر 5.5 اینچی Full HD از جنس IPS است که به دلیل تراکم بالای پیکسل‌ها متون و تصویر را با وضوح بالای نمایش می‌دهد.

شدت روشنایی صفحه نمایشگر کاملا مناسب است و هنگام استفاده در زیر نور آفتاب مشکلی برای کار باگوشی به وجود نمی‌آید. از نظر زاویه دید نیز عملکرد نمایشگر زن‌فون 3 مکس کاملا قابل قبول است.

image

اگر به گزینه تنظیم خودکار نور صفحه عادت دارید باید گفت گاهی اوقات سنسور گوشی به درستی عمل نمی‌کند و ممکن است نور صفحه را فراتر از آنچه باید کم کند.

نمایشگر دستگاه فاقد لایه محافظ گوریلا گلس 4 است و فقط در برابر خط و خش وچربی محافظت می‌‏شود بنابراین باید بیشتر مواظب زمین افتادن گوشی باشید.

سیستم عامل و رابط کاربری

زمانی که Zenfone 3 Max را برای اولین بار روشن کنید خواهید دید نسخه 6 اندروید روی آن نصب است ولی خوشبختانه ایسوس هوای Zenfone 3 Max را داشته و نسخه 7 اندروید را برای این دستگاه منتشر کرده است؛ پس پیشنهاد می‌کنیم در همان ابتدا تمامی آپدیت‌ها را نصب کنید تا دستگاه به عملکرد و امنیت بهتری دست پیدا کند.

مثل تمام محصولات اندرویدی ایسوس، زن‌فون 3 مکس نیز از رابط کاربری ZenUI ایسوس استفاده می‌کند که امکانات شخصی سازی متنوعی را در اختیار کاربران می‌گذارد. شما این امکان را دارید تا رابط کاربری و لانچر گوشی را متناسب با نیازهای خود تغییر دهید و حتی تم‌های جدیدی روی گوشی نصب کنید.

یکی از نکات منفی رابط کاربری زن‌فون 3 مکس حضور پر تعداد اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده است که کاربر اجازه پاک کردنشان را ندارد. با این حال اپ‌هایی مثل PowerMaster و Mobile Manager می‌توانند به افزایش سرعت گوشی، امنیت اپ‌ها و مصرف باتری کمک کنند.

سخت افزار

در دل Zenfone 3 Max پردازنده اسنپدراگون 430 با هشت هسته 1.4 گیگاهرتزی جای گرفته است. اگرچه این پردازنده به خوبی توانایی مدیریت کارهای روزمره کاربران را دارد ولی جا داشت از پردازنده‌های قوی‌تری مثل سری 600 اسنپدارگون استفاده می‌شد تا گوشی در کارهای مولتی تسکینگ تواناتر باشد.

شرکت ایسوس این مدل از گوشی‌های خود را با 2 یا 3 یا 4 گیگابایت رم در بازار عرضه کرده است. گوشی مورد بررسی ما از نوع 3 گیگایتی بود که با این مقدار حافظه رم توانست به خوبی از پس مدیریت و اجرای اپلیکیشن‌ها بربیاید و مشکلی در کار با رابط کاربری وجود نداشت.

image

برای آزمایش پردازش گرافیکی زن‌فون 3 مکس بازی Asphalt 8 را روی آن نصب و چند بار اجرا کردیم. خوشبختانه در هیچکدام از تست‌های صورت گرفته مشکلی در اجرا آسفالت 8 پیش نیامد و همه چیز به شکلی روان اجرا شد.

با اینکه زن‌فون 3 مکس دوسیمکارته است ولی درگاه سیمکارت و کارت حافظه مشترک دارد به همین خاطر نمی‎شود همزمان از سیمکارت دوم و کارت حافظه استفاده کرد.

سنسور اثر انگشت گوشی در جای بسیار مناسبی قرار گرفته است که انگشت به راحتی روی آن قرار می‌گیرد. ولی عملکرد این سنسور به سرعت پرچمدارن بزرگ بازار نیست و تقریبا با 1 ثانیه تاخیر قفل گوشی را باز می‌کند.

دوربین

image

دوربین اصلی زن‌فون 3 مکس سنسور 16 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/2.0 دارد که با لطف فوکوس خودکار لیزی تعبیه شده در پشت گوشی می‌تواند به سرعت روی سوژه‌ها فوکوس کند. در جلو گوشی دوربین 8 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/2.2 استفاده شده که قادر به ثبت عکس‌هایی با زاویه 84 درجه است. این را باید اضافه کنیم که هم دوربین جلو و هم عقب توانایی فیلم‌برداری با کیفیت Full HD را دارند.

نرم‌افزار دوربین امکانات تقریبا کاملی برای عکاسی و فیلم‌برداری در اختیارتان می‌گذارد. شما امکان تنظیم دستی گزینه‌هایی مثل ایزو، شاتر، وایت بالانس و... را دارید تا بتوانید تصاویر بهتر و حرفه‌ای‌تری ثبت کنید.

نمونه عکس دوربین در روز

image
image

image
image

 

نمونه عکس‌های دوربین در حالت عادی و زوم 100 درصد

image
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در شب

image
image

نمونه عکس دوربین دوم

image

باتری

بارزترین ویژگی Zenfone 3 Max باتری بزرگ و 4100 میلی‌آمپرساعتی دستگاه است. با هر بار شارژ کردن گوشی می‌توان 1.5 تا 2 از گوشی استفاده کنید البته به شرطی که استفاده شما عادی باشد. متاسفانه با اینکه پردازنده اسنپدراگون 430 از شارژ سریع پیشتبانی می‌کند ولی شارژر موجود در جعبه دستگاه قادر به پشتیبانی از این ویژگی نیست. در بررسی ما شارژ کردن باتری از 0 تا 100 در حالت خاموش 2 ساعت 50 دقیقه طول کشید که زمان زیادی محسوب می‏‌شود.

جمع بندی

Zenfone 3 Max به عنوان یک گوشی میان رده که قیمتی زیر 1 میلیون تومان دارد انتخاب خوبی برای افرادی است که به دنبال یک گوشی پرچمدار نیستند ولی می‌خواهند گوشی آنها مشکلی در کارهای روزمره نداشته باشد و نخواهند روزی 2 مرتبه آن را شارژ کنند.

زن‌فون 3 مکس با اینکه یک گوشی میان‌رده محسوب می‏‌شود ولی به دلیل داشتن بدنه‌ای فلزی حس یک گوشی با کیفیت را به شما می‌دهد که شما را از نظر کیفیت نمایشگر و دوربین راضی نگه خواهد داشت.

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

کیوان

۱۳۹۷/۳/۶
خیلی خیلی خیلی مزخرفه ایسوس من زنفون ۳ مکث دارم خیلی پشیمون هستم دوربینش ۱۶ زده ولی در حد ۲ هم نمیگیره شب که اصلا استفاده نکنی بهتره چون ابروی ادم رو میبره صفحه گوشی بعد از ۴ ماه شدیدا پرش پیدا کرده که حسابی روی اعصابمه سیستم گوشی هم افتضاح کنده ادمو پیر میکنه تا یه برنامه بیاد بالا والا ادم نوکیا ۱۲۰۲ بگیره دستش ایسوس اشغال نگیره دستش

بهروز

۱۳۹۷/۱/۱۳
سلام.خسته نباشید.
من گوشی ایسوس زنفون ۳ مکس با مشخصات رم ۳ و مموری ۳۲ رو خریداری کردم و از همون روز اول با مشکل مموری برخوردم.الان تو گوشی مموری رو ۸ میزنه و سریع پر میشه.در صورتی که حتی روی جعبه گوشی مموری رو ۳۲ زده.لطفا راهنمایی کنید.ممنون

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۲۸
استفاده از Tpu هم گزینه ی خوبی هستش

HO

۱۳۹۶/۸/۶
آقای سیدی من یه گوشی ایسوس با مدل ASUS ZenFone 3 MAX ZC520TL از آمریکا و از سایت اصلی شرکت ایسوس خریداری کردم تو قسمت شبکه هاش اینو نوشته:
Compatible with GSM Networks including AT&T, T-Mobile and cellular network
و همچنین در توضیح فرکانس شبکه هاش اینو نوشته:
Network:
DC-HSPA+ (DL/UL): 42/5.76 Mbps;
LTE CAT4: 150/50 Mbps
GSM/LTE:
4G: FDD-LTE 700(B17)/850(B5)/900(B8)/1700(B4)/1800(B3)/1900(B2)/2100(B1)/2600(B7)MHz
من خیلی نگرانم که نکنه این گوشی از سیم کارتهای داخلی پشتیبانی نکنه
خواهش میکنم اگه اطلاعی راجبه این موضوع دارین بگین
اینم بگم که گوشی هنوز به دستم نرسیده

ج پ

۱۳۹۶/۸/۵
سلام
دوستان این گوشی رو به نسخه 14.0200.1710.336 آپدیت نکنید. تو این نسخه یه مشکلی وجود داره که هرکس با شما تماس بگیره گوشی خود به خود ریستارت میشه و به هیچ وجه نمی تونید تماس کسی رو پاسخ بدید!! ایسوس در حال رفع این مشکله