خانهاخبار
شش طرح جدید در موتومادهای موتورولا؛ از دوربین 360 تا میکروفن استودیویی

شش طرح جدید در موتومادهای موتورولا؛ از دوربین 360 تا میکروفن استودیویی

موتورولا قصد دارد روز به روز بر تعداد مادهای گوشی‌های موتو زد اضافه کند و در همین راستا اخیرا از طرح مفهومی شش ماد جدید رونمایی کرده است.
۱۳۹۶/۴/۱۳
image

موتورولا سال گذشته با معرفی اولین نسل از گوشی‌های موتو زد، دنیای گوشی‌های ماژولار را وارد مرحله‌ جدیدی کرد. بر خلاف تلاش‌های بی‌ثمر شرکت‌های مختلف برای تولید یک گوشی ماژولار موفق، موتورولا سه گوشی ماژولار موتو زد، موتو زد پلی و موتو زد فورس را معرفی کرد که به نظر می‌رسد از طرف کاربران با استقبال رو به رو شده است؛ زیرا چندی پیش نسل دوم موتو زد پلی هم معرفی شد و موتو زد 2 و زد 2 فورس نیز قرار است به زودی معرفی شوند. اواخر سال 2016 بود که موتورولا قول داد هر سال 12 ماد جدید برای گوشی‌های ماژولارش معرفی کند تا به این طریق به خریداران این گوشی‌ها اطمینان دهد به این راحتی قصد ندارد از بازار گوشی‌های ماژولار خارج شود. 12 ماد در سال قول جذابی بود و موتورولا نشان داده همچنان بر سر قولش مانده است. این شرکت اخیرا در کنفرانسی که در کشور غنا داشته از طرح مفهومی 6 ماد جدید رونمایی کرده است. تصاویر مادهای مذکور از ویدیویی که موتورولا در این کنفرانس پخش کرده برداشت شده که متاسفانه کیفیت بالایی ندارند.

Moto 360 Camera mod

image

این ماد یک ماد سفید رنگ است که در قسمت بالایی آن یک لنز زاویه باز در هر سمت آن وجود دارد. در مورد این ماد اطلاعات چندانی منتشر نشده، اما این ماد می‌تواند تصاویر زنده 360 درجه برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام ضبط کند. ویدیویی که از طرز کار این ماد در یوتیوب منتشر شده بود، از این سایت حذف شده، اما خوشبختانه ایوان بلاس معروف یک تصویر با کیفیت از این ماد در توییترش به اشتراک گذاشته است.

ROKR mod

image

علاقه‌مندان قدیمی گوشی‌های موتورولا پیش از عصرِ گوشی‌هایِ اندرویدی با شنیدن نام ROKR به یاد سری گوشی‌های خاص موتورولا می‌افتند که قابلیت‌های صوتی ویژه‌ای داشتند. موتورولا به کمک شرکت مارشال، شرکتی که در زمینه محصولات صوتی فعالیت دارد، این نام را دوباره زنده کرده و یک ماد بلندگو ساخته است. شاید با خود فکر کنید که با وجود ماد JBL SoundBoost چه نیازی به چنین مادی است. به نظر می‌رسد که استفاده از برند ROKR به معنی آن باشد که این ماد حرفه‌ای‌‌تری بوده و درگاه‌های ورودی صدا که در تصویر دیده می‌شود این فرضیه را تایید می‌کند. با این حال تصاویر این ماد کیفیت پایینی دارند و باید منتظر تصاویر با کیفیت‌تر بمانیم.

Studio mod

image

این ماد حاصل دومین همکاری موتورولا با شرکت مارشال است. استودیو ماد یک میکروفون بسیار با کیفیت‌ است که احتمالا از آن می‌توان حتی برای ضبط موسیقی استفاده کرد. مانند ماد دوربین 360 درجه، میکروفون مذکور در قسمت بالایی گوشی قرار دارد.

DirecTV mod

image

این ماد کمی عجیب و جالب به نظر می‌رسد. به کمک این ماد می‌توانید به صورت آنلاین برنامه‌های شرکت خدمات پخش مستقیم ماهواره‌ای DirecTV را بر روی گوشی و همه جا مشاهده کنید. از آنجا که شرکت AT&T اخیرا حمایت زیادی از این شرکت داشته، به نظر می‌رسد معرفی این ماد بخشی از قرارداد موتورولا و شرکت مخابراتی AT&T برای عرضه موتو زد 2 فورس توسط این اپراتور باشد. در هر حال رونمایی از این ماد در یک کشور آفریقایی آن هم در حالی که شرکت DirecTV مخصوص آمریکاست، عجیب است.

DSLR mod

image

مطمئنا جذاب‌ترین ماد معرفی شده در این کنفرانس، این ماد است. به کمک این ماد شما قادر هستید یک لنز DSLR به گوشی خود متصل کنید و باید گفت که این ماد نسبت به ماد Hasselblad که سال گذشته معرفی شد، بسیار پیشرفته‌تر است. ماد مذکور یک دکمه شاتر و یک دکمه تنظیم نور دارد تا تجربه کار با یک دوربین حرفه‌ای واقعی را برایتان شبیه‌سازی کند.

Action mod

image

همانطور که از نام این ماد بر می‌آید کاربرد اصلی آن فیلم‌برداری‌های ورزشی است. گرچه تصویر واضح نیست اما احتمال زیاد دوربین این ماد قابلیت چرخش دارد و موتورولا می‌خواهد کاربران را متقاعد کند که با خرید گوشی‌های موتو زد و این ماد، دیگر لازم نیست که همه جا با خود یک دوربین GoPro این طرف و آن طرف ببرند.

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مادهای معرفی شده در این کنفرانس هنوز به مرحله تولید نهایی نرسیده‌اند و فعلا در حد طرح مفهومی‌اند، هر چند به نظر می‌رسد زمان تولید و عرضه رسمی ماد دوربین 360 بسیار نزدیک است.

نظر شما در مورد مادها معرفی شده چیست؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mahdi.138014

۱۳۹۶/۴/۱۶
خیییلی عالیه و وسوسه کننده . کاش قیمتشونم خوب باشه