خانهاخبار
آیا پنل‌های OLED ال‌جی جایگزین پنل‌های سامسونگ در آیفون 8 می‌شود؟

آیا پنل‌های OLED ال‌جی جایگزین پنل‌های سامسونگ در آیفون 8 می‌شود؟

شرکت اپل در حال ایجاد تحولی تازه در گوشی‌های آیفون است. به نظر می‌رسد سامسونگ پس از قطع همکاری اسنپدراگون، در سال‌های نه چندان دور، همکاری اپل را نیز از دست خواهد داد.
۱۳۹۶/۴/۱۳

با اینکه سامسونگ برترین تولیدکننده پنل OLED در جهان است و تا دو سال آینده بیش از 92 میلیون صفحه نمایش OLED را در اختیار اپل قرار می‌دهد، بر اساس خبرهای جدید، اپل با سرمایه‌گذاری 1.75 تا 2.62 میلیارد دلاری روی نمایشگرهای OLED ال‌جی، قصد دارد در محصولات خود تنوع ایجاد نماید. در این صورت، اپل (با سرمایه‌گذاری روی OLED جدید ال‌جی به نام E6)، در آینده‎ای نزدیک، انحصار نمایشگرهایش را به ال‌جی واگذار می‌کند.

image

هنوز تا آغازهمکاری ال‌جی و اپل در تولید نمایشگرهای OLED، زمان زیادی باقی است (اوایل سال 2019) و بی شک تا آن زمان، سامسونگ در این زمینه حرف اول را می‌زند. هرچند هنوز خبر توافق ال‌جی و اپل تائید نشده، خبرها از توافق ضمنی این دو شرکت و نهایی شدن آن تا پایان این ماه حکایت دارد.

اپل با سرمایه‎گذاری 2 تا 3 تریلیون وون کره جنوبی (برابر با 1.75 تا 2 میلیارد دلار)، روی خط تولید نمایشگر جدید ال‌جی، انحصار نمایشگرهایش را به این شرکت کره‌ای می‌سپارد.

به گفته یک منبع آگاه، تا به امروز سامسونگ تنها شرکت تولیدکننده نمایشگرهای اپل بوده که از پس معیارهای سخت‌گیرانه اپل در کیفیت برآمده است. این در حالی است که ال‌جی تاکنون 70 درصد از معیارها را برآورده نموده و تولیدکنندگان چینی نیز در تلاش برای رسیدن به ال‌جی هستند.

درحالی که پیش‌بینی می‌شود در آیفون 7 اس و 7 اس پلاس از پنل استاندارد LCD استفاده شود، تحلیل‌گران بر این باورند که آیفون 8 با صفحه نمایش 5.8 اینچی لب به لب OLED، بدنه شیشه‌ای، شارژ بی‌سیم، کلید مجازی Home و سنسور تشخیص چهره، عرضه می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

فرید

۱۳۹۶/۴/۱۴
چرت نگو بابا الجی توان تولید 3 میلیون پنل در ماه هم نداره چه برسه به 20 میلیون در ماه! راستی هنگ‌تی‌سی پنل بی کیفیت lcd هم خودش نمیتونه تولید کنه :)))))))

محمد حسین

۱۳۹۶/۴/۱۳
نه داداش!
چون سامسونگ به تنهایی نمی تونه اسپورت کنه به الجی گفته
در ضمن این کار برای رقابت بین الجی و سامی هست که در نهایت قیمت برای خود اپل بیاد پایین!

محمد

۱۳۹۶/۴/۱۳
سامسونگ لامصب
بیشتر شرکتها یه جوری بهش وابستند
و زیر سایه اش هستند

yashar2080

۱۳۹۶/۴/۱۳
هر چی باشه ال جی شرف داره به سام هنگ.... خیلی هم با کیفیتتره

siyavash

۱۳۹۶/۴/۱۳
ن نمیشه یعنی اپل با سامی فسخ قراردادمیکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟