خانهاخبار
اولین نمایش عمومی جگوار XE SV پروژه 8 در فستیوال گودوود

اولین نمایش عمومی جگوار XE SV پروژه 8 در فستیوال گودوود

پس از مدت‌ها انتظار جگوار بالاخره از XE SV پروژه 8 در فستیوال گودوود رونمایی کرد. این خودرو قدرتمندتری جگوار جاده‌ای تاریخ محسوب می‌شود.
۱۳۹۶/۴/۱۲
image

فستیوال گودوود یکی از مهم‌ترین اتفاقات خودرویی در سال محسوب می‌شود و هر ساله هنگام برگزاری شاهد معرفی چند خودروی جدید از سوی کمپانی‌ها و البته گردهمایی خودروهای دیگر هستیم. امسال هم گودوود به اندازه کافی مهیج بوده و تاکنون خودروهایی چون آلپاین A110 و ابر خودروی آستون مارتین ولکان AMR در آن معرفی شده است. اما یکی دیگر محصولات جذاب معرفی شده، جگوار XE SV پروژه 8 است.

image

مانند کانسپت F-Type جگوار برای پروژه 8 هم از بدنه XE استاندارد بهره گرفته است. تغییرات ظاهری این جگوار را برای تبدیل شدن به یک خودروی عملکردی آماده کرده از جمله جلو چنجره جدید، چرخ‌های 20 اینچی جدید به همراه تایرهای عملکردی و باله عقب بزرگ.

image

این تغییرات کمک می‌کنند که جگوار XE SV پروژه 8 عملکرد بهتری از خود نشان دهد و استفاده از موتور 5.0 لیتری 8 سیلندر آن با 592 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور را لذت بخش‌تر می‌کنند. بدین ترتیب این قدرتمندترین جگوار جاده‌ای در تاریخ است.

image

این قدرت شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت را در 3.3 ثانیه ممکن می‌کند و حداکثر سرعت این جگوار هم 321 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این قدرت از طریق جعبه دنده 8 سرعته خودکار که شیفتر پشت فرمان هم دارد، به همه چرخ‌ها منتقل می‌شود.

image

در کنار افزایش قدرت و بهبود آیرودینامیک، داخل کابین جگوار XE SV پروژه 8 هم با انبوهی از آلکانترای لوکس و تریم فیبر کربن پوشیده شده است. صندلی‌های اسپرت و کمربندهای کاملا مسابقه‌ای حس اسپرت بودن بیشتری را به سرنشینان القا می‌کند.

image

جگوار می‌گوید که تولید جگوار XE SV پروژه 8 به 300 دستگاه محدود شده است. ثبت سفارشات پس از معرفی آن در گودوود آغاز شده اما سخنی از قیمت آن به میان نیامده است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)