خانهاخبار
رونمایی کانن از 6D Mark II؛ گزینه‌ای کم‌هزینه‌تر برای دوست‌داران عکاسی فول‌فریم

رونمایی کانن از 6D Mark II؛ گزینه‌ای کم‌هزینه‌تر برای دوست‌داران عکاسی فول‌فریم

کانن سرانجام رسما دوربین فول‌فریم 26.2 مگایپکسلی 6D Mark II را با قیمتی نسبتا مقرون‌به‌صرفه معرفی کرد.
۱۳۹۶/۴/۱۰

تقریباً همه دوست‌داران هنر و حرفه عکاسی، در یک چیز متفق‌القول هستند و آن اینکه عکس‌های فول‌فریم حال و هوای دیگری دارند. با این‌همه، بسیاری از علاقمندان، به‌علت گران بودن دوربین‌های فول‌فریم و برخی لنزهای خاص آن، به‌راحتی نمی‌توانند به این نوع عکاسی روی بیاورند.  

اینک کانن، تقریبا پنج سال پس از عرضه EOS 6D، با در نظر گرفتن همین موضوع رسماً از دوربین فول‌فریم EOS 6D Mark II پرده‌برداری کرد؛ دوربینی که می‌کوشد عکاسی فول‌فریم را با هزینه‌ای کمتر از پیش در اختیار دوست‌دارانش قرار دهد.

دوربین جدید 6D Mark II، حس‌گر سیماس فول‌فریم 26.2 مگاپیکسلی دارد و پردازنده تصویر آن، DIGIC 7 با محدود ایزو 100 تا 40000 است و امکان عکاسی سریع و پیاپی با نرخ 6.5 فریم در ثانیه را برای‌تان فراهم می‌کند. در صورت عکاسی با فرمت JPEG، حداکثر عکس‌هایی که در هر بار عکاسی پیاپی ثبت می‌شود 150 عدد و با فرمت RAW حداکثر 21 عدد است. عکس و فیلم را می‌توان روی هر یک از انواع حافظه SD/SDHC/SDXC ثبت کرد.

کانن در این دوربین از سامانه فوکوس خودکار 45 نقطه‌ای Dual Pixel CMOS AF بهره برده است. در پشت دوربین، ال‌سی‌دی 3 اینچی تعبیه شده است که از طریق مفصل، باز و بسته می‌شود. این اولین بار است که روی یک دوربین فول‌‌فریم تک‌لنزی انعکاسی (DSLR)، نمایشگر مفصل‌دار از این نوع به چشم می‌خورد.

از دیگر ویژگی‌های جالب‌ توجه 6D Mark II، مقاوم بودن آن در برابر آب و غبار و نیز پشتیبانی از وای‌فای، بلوتوث، جی‌پی‌اس و ارتباط بی‌سیم کوتاه‌برد NFC است.

بزرگ‌ترین کاستی دوربین نیز شاید این باشد که تنها با فرمت فول اچ‌دی فیلم‌برداری می‌کند و از ثبت ویدیو با فرمت 4K ناتوان است.

بدنه دوربین جدید کانن، 1999 دلار قیمت‌گذاری شده است و فروش آن از اوت امسال آغاز می‌شود. در صورت خرید این بدنه با لنز 24-105mm F4.5-5.6 IS STM، قیمت آن 2599 دلار و اگر لنز 24-105 F4L IS II USM را انتخاب کنید، 3099 دلار خواهدبود.

اضافه می‌شود، کانن هم‌زمان با معرفی 6D Mark II، از دوربین ارزان‌قیمت‌تر EOS 200D/Rebel SL2 با حس‌گر 24.2 مگایپکسلی APS-C نیز رونمایی کرد.

مقایسه برخی از ویژگی‌های دوربین جدید 6D Mark II با مدل پیشین 6D

 Canon EOS 6D Mark IICanon EOS 6D
نوع و اندازه حس‌گرفول‌فریم 26.2 مگاپیکسلیفول‌فریم 20.2 مگاپیکسلی
حداکثر ابعاد تصویر6240 در 4160 پیکسل5472 در 3648 پیکسل
محدوده سرعت شاتر1/4000 تا 30 ثانیه1/4000 تا 30 ثانیه
پردازشگر تصویرDIGIC 7+DIGIC 5
محدوده ایزو100 تا 40000100 تا 25600
نمایشگرال‌سی‌دی 3 اینچی مفصل‌دارال‌سی‌دی 3 اینچی ثابت
ضبط ویدیوفول اچ‌دی 60 فریم در ثانیهفول اچ‌دی 30 فریم در ثانیه
عکس‌برداری پیاپی6.5 عکس  در ثانیه با حداکثر وضوح کامل4.5 عکس در ثانیه با حداکثر وضوح
حالت فوکوس خودکار45 نقطه‌ای11 نقطه‌ای
امکانات ارتباطی و مکان‌یابیوای‌فای، جی‌پی‌اس، بلوتوث، ان‌اف‌سیوای‌فای، جی‌پی‌اس

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

sink

۱۳۹۶/۴/۱۱
a7 سونی الان ۹۰۰ دلاره و ورژن دوم ۱۵۰۰ دلار . بنظر من با سونی نمیشه مقایسه کرد چون بدنه های سونی ارزونن و برای خرید کنون با قدرت مشابه یک بدنه ی سونی باید دقیقا دوبرابر یا بیشتر پول بدین .
سونی فعلا داره مفت میفروشه سریعتر بالا بیاد .
و با اینکه گفتین نسخه فول فریم ۸۰دی هست هم موافقم قابلیت هاشون یکیه جز ابعاد سنسور ??

sink

۱۳۹۶/۴/۱۱
باز قیمتش بدک نیست با توجه به قیمت های نامعقول کنون در گذشته ، انتظار بیشتری داشتم
هنوز سرعت شاتر ۱/۴۰۰۰ و فیلمبرداری 1080 رو داره . 4k چیزیه که امروز توی موبایل های ۳۰۰ دلاری و دوربین های کامپکت هم هست.
این برای دوربینی که تو سال ۲۰۱۷ ساخته میشه ضعف نیست . فاجعست . فوشه !
بهرحال این دوربین هم کمک زیادی نمیکنه به کنونه درحال سقوط ...

Leyli

۱۳۹۶/۴/۱۰
مدل های نیکونی ارزش خرید بیشتری دارند.

kika

۱۳۹۶/۴/۱۰
فکر کنم منظورشون ارزون تر از 5D بوده که جمله مناسبیه . اصولا مقایسه ۲ رقمی ها با تک رقمی ها زیبا نیست . همچنین مقایسه sony با Canon !

cobweb

۱۳۹۶/۴/۱۰
شما رو نمیدونم ولی من به دوربین ۲۰۰۰ دلاری لیبل ارزان قیمت نمیزنم! (بهتر بود حداقل در حد قیمت a7 سونی تو رنج ۱۷۰۰ دلار می‌بود)
برای دوستانی که علاقمند هستن ولی وقت ندارند تمام مشخصات رو بخونن خیلی سریع عرض کنم این دوربین نسخه فول‌فریم 80D هست تمام!