خانهاخبار
انتشار نتایج بنچمارک آی مک جدید اپل از سوی Geekbench

انتشار نتایج بنچمارک آی مک جدید اپل از سوی Geekbench

بنچمارک معروف Geekbench نتایج مربوط به بنچمارک آی‌مک‌ 27 اینچی جدید اپل را منتشر کرد. در ادامه به بررسی نتایج این بنچمارک در مورد آل‌این‌وان های اپل می‌پردازیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۴/۱۰

آی مک های 27 اینچی جدید اپل ماه گذشته در مراسم جهانی توسعه‌دهندگان این کمپانی معرفی شدند. مشخصات فنی iMac های جدید حاکی از آن است که این کامپیوترهای قدرتمند به هفتمین نسل از پردازنده‌های کمپانی اینتل با نام kaby lake و کارت گرافیک ارتقا یافته‌ی AMD Radeon Pro مجهز شده‌اند. از دیگر قابلیت‌های نسخه‌ی جدید آیمک‌ های اپل میتوان به صفحه‌نمایش 5K، پشتیبانی از واقعیت مجازی و حداکثر VRAM معادل 8 گیگابایت اشاره کرد. کمپانی اپل در مورد نمایشگر آی‌مک‌ های جدید خود عنوان کرده صفحه‌نمایش این محصولات آل‌این‌وان میتواند حداکثر روشنایی 500 نیت را ارائه کند به همین سبب آی‌مک‌ های جدید بهترین نمایشگر مک را به همراه دارند.

image

عملکرد CPU

بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت Geekbench عملکرد آی مک های جدید نسبت به مدل‌های پیشین در حالت چندهسته‌ای رشد 15 درصدی داشته است. امتیاز ثبت‌شده برای آی مک های 27 اینچی در حالت چندهسته‌ای با پردازنده‌ی Core i5 در فرکانس 3.8GHz برابر با 14,886 بوده که این رقم در مقایسه با آی مک های 2015 برابر با 12,953 می‌باشد.

image

عملکرد GPU

در مورد عملکرد گرافیکی آی مک های 27 اینچی می‌توان گفت که این کامپیوترهای آل‌این‌وان در بخش فعالیت‌های گرافیکی رشد فوق‌العاده‌ی 80 درصدی را نسبت به آی مک های مدل 2015 تجربه کرده‌اند. پیش از این قدرت پردازشی کارت‌های گرافیک بر اساس پروسه‌های رندرینگ بیان می‌شد اما اخیراً بنچمارک Geekbench در انجام این تست‌های خود از سیستم جدید اندازه‌گیری GPU Compute Benchmark استفاده می‌کند تا قدرت کارت‌های گرافیکی را بر مبنای دید کامپیوتری، پردازش تصاویر و شبیه‌سازی فیزیکی کارت گرافیک اندازه‌گیری کند. جان پول یکی از سازنده‌های Geekbench عنوان کرده که اپلیکیشن های گرافیکی مانند فتوشاپ  روز به روز در حال توسعه و فراگیر شدن هستند بنابراین کمپانی‌های تولیدکننده‌ی کارت گرافیک باید ساختار محصولات خود را مطابق با آخرین تکنولوژی‌های به کار رفته در این نوع نرم‌افزارهای گرافیکی طراحی کنند.

image

طبق نتایج منتشرشده از سوی Geekbench، آی مک پرو مدل 2013 در بخش چندهسته‌ای سریع‌ترین عملکرد گرافیکی را بین تمام آی مک ها دارد اما در بخش تک‌هسته‌ای، آی مک های سفارشی اپل که به 4 هسته‌ی پردازشی Core i7 مجهز شده و در فرکانس 4.2GHZ کار می‌کنند، سریع‌ترین عملکرد گرافیکی را دارند. گفته می‌شود که کمپانی اپل در ماه دسامبر (دی‌ماه) سال جاری از نسخه جدید iMac Pro رونمایی می‌کند که این موضوع می‌تواند آمار ارقام ذکرشده را به‌کلی تغییر دهد. بر اساس گزارش‌های منتشرشده آی مک پروهای 2017 به پردازنده‌ی زئون کمپانی اینتل با 18 هسته پردازشی مجهز خواهند شد. در حال حاضر قیمت آی مک اپل در مدل‌های 21.5 و 27 اینچی به ترتیب برابر با 1100 و  1800دلار است اما گمان می‌رود که iMac Pro با بهره‌گیری از پردازشگر گرافیکی Radeon Pro Vega، رم 128 گیگابایتی ECC و حافظه‌ی ذخیره‌سازی 4 ترابایتی از نوع SSD قیمتی معادل 5000 دلار داشته باشد. به نظر شما آی مک پرو می‌تواند رکوردهای ثبت‌شده توسط مدل‌های قبلی خود را ارتقا دهد تا کمپانی اپل در نسخه جدید آل‌این‌وان های خود تنها به بهبود عملکرد سیستم و بهینه‌سازی بیشتر آن بسنده خواهد کرد؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)