خانهاخبار
عملکرد دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 «حیرت‌آور» است!

عملکرد دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 «حیرت‌آور» است!

اطلاعات تازه منتشر شده، جزئیات متفاوتی را پیرامون دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 در اختیارمان گذاشته است. همراه جی‌اس‎ام باشید.
۱۳۹۶/۴/۸

انتظار می‌رود که گلکسی نوت 8 در ماه آگوست (احتمالاً در هفته آخر مرداد ماه) به صورت رسمی معرفی شود و آخرین شایعات، به بررسی دقیق‌تر دوربین دوگانه این فبلت می‎پردازد. گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus، هردو با یک دوربین در بدنه پشتی راهی بازار شده؛ این در حالی است که گلکسی نوت 8 به عنوان اولین پرچم‎دار سامسونگ (البته، این فبلت اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه نیست) با دوربین دوتایی راهی بازار می‎شود.

اطلاعات تازه منتشر شده توسط یک منبع مطلع از برنامه‌های سامسونگ، نشان می‎دهد که دوربین دوگانه فبلت گلکسی نوت 8 «در مقایسه با رقبا، از کیفیت تصویربرداری بسیار مناسبی برخوردار است و هم‎چنین در هنگام تصویرداری در حالت Patriot Mode (که به تصویربرداری پرتره نیز مشهور است)، به شکل بسیار بهتری می‌تواند پس‎زمینه تصویر را مات نماید.

image

با درنظر گرفتن این موارد، به‏‌نظر می‌‏رسد که بهترین دوربین دوگانه را در فبلت پرچم‎دار جدید سامسونگ شاهد خواهیم بود؛ البته، باید توجه داشت که این ادعا تا زمانی‎که گلکسی نوت 8 به صورت رسمی وارد بازار نشده باشد و مورد ارزیابی قرار نگیرد، تنها یک گمانه‎زنی بی‌اساس است و نباید به آن اطمینان کرد.

گوشی گلکسی نوت 8 به دوربین دوتایی مجهز خواهد بود که یک سنسور 13 مگاپیکسلی، RGB بوده و سنسور 13 مگاپیکسلی دیگر نیز مونوکروم است. براساس اطلاعات فاش شده، لنز RGB از دریچه دیافراگم f1.7 برخوردار است و لنز مونوکروم نیز با دریچه دیافراگم f2.0 کابوس پرچم‎داران دیگر خواهد بود.

پیرامون نحوه جای‌گیری دوربین دوتایی در بدنه پشتی، اطلاعات مشخص وجود ندارد؛ در برخی از گمانه‎زنی‎ها، اشاره می‌شود که دوربین دوگانه با چینش عمودی در پنل پشتی دستگاه قرار دارد و شایعات دیگر نیز از عرضه گلکسی نوت 8 با دوربین دوتایی با چینش افقی، حکایت می‎کند.

آن‏طور که پیداست، شرکت سامسونگ تصمیم گرفته تا فبلت پرچم‏دار جدید خود را با نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن Quad HD + ارائه دهد؛ ابعاد نمایشگر نیز، 18.5 به 9 خواهد بود و شرکت سازنده از یک طراحی بدون حاشیه برای پنل جلوی گوشی استفاده می‎کند. به عبارت بهتر، بخش قابل‎توجهی از پنل جلوی گوشی به نمایشگر اختصاص یافته است؛ اگر شایعات پیشین صحت داشته باشد، نسبت ابعاد نمایشگر به پنل جلوی گوشی بیشتر از گلکسی اس 8 خواهد بود.

گلکسی نوت 8 از ترکیب شیشه و فلز ساخته خواهد شد؛ به عبارت بهتر، فریم دستگاه فلزی است و بدنه پشتی و جلوی گوشی از جنس شیشه خواهد بود. هرچند، ممکن است طراحی آن نسبت به گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در ظاهر کمی متفاوت باشد؛ با این وجود، المان‏‌های زیادی از طراحی گلکسی نوت 8 با پرچمدار 2017 سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 مشترک خواهد بود. 

از دیگر اطلاعات منتشر شده پیرامون گلکسی نوت 8، می‏‌توان به عرضه آن با شش گیگابایت حافظه رم، 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی (مدل پایه با 64 گیگابایت حافظه عرضه می‎شود) و قلم S-Pen جدید اشاره کرد. هم‎چنین، گفته شده است که گلکسی نوت 8 از گواهی IP68 برخوردار خواهد بود که مقاومت دستگاه را در برابر نفوذ آب تا عمق 1.5 متری به مدت نیم ساعت، تضمین می‎کند.

حسگر اثرانگشت فبلت پرچم‏دار جدید سامسونگ در بدنه پشتی جای گرفته است؛ طراحی آن نیز مانند گلکسی اس 8 بیضی‌شکل خواهد بود. البته، به‌نظر می‌رسد که نحوه جای‌گیری سنسور اثرانگشت با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس متفاوت خواهد بود؛ شرکت سامسونگ، این حسگر کاربردی را به زیر دوربین اصلی منتقل خواهد نمود. با این وجود، در صورتی‌که چینش دوربین دوگانه گلکسی نوت 8 به صورت افقی باشد، حسگر اثرانگشت در کنار دوربین آرام می‌گیرد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (31 نظر)

Amir

۱۳۹۶/۵/۳
این قابلیت تو S8 و S8 plus که یه دوربین دارن هم وجود داره ....
از اونجایی که خیلی عاشق عکاسیم مخصوصا پرتره ، و با اینکه اصلا از S8 انتظار نداشتم با یه دوربین بتونه عکاسی پرتره بکنه ، ولی تونستم عکسای پرتره ای بگیرم که اصلا فکرشم نمیکردم ???

فاطی

۱۳۹۶/۴/۱۸
دوست عزیز یه سر برو این صفحه http://www.gsm.ir/news/show/37541/سامسونگ-جزئیات-دوربین‌های-دوگانه-ISOCELL-را-تشریح-کرد/

فاطی

۱۳۹۶/۴/۱۵
صبر کن جوجه رو اخر پاییز میشمرن اخر سال قیافه تون دیدنی میشه

فاطی

۱۳۹۶/۴/۱۱
فکر کنم بدونی که سنسور دوربین خیلی مهمه سامسونگ در نمایشگاه mwc 2017 جدید ترین سنسور هاشو معرفی کرده که عملکرد فوق العاده شگفت انگیزی داره و بهترینه و گفته که از اون توی نوت 8 استفاده میکنه

cadillac

۱۳۹۶/۴/۱۰
جهت اطلاعتHANGSUNG جون :
اون تصاوری سه بعدی که M8 با دوربین دوگانەاش خلق میکرد و هیچ گوشی ای حتی نتونستە مشابە شم ثبت کنه ،
حالا پرترە اش بماند .