خانهاخبار
فروش ابزارهای پوشیدنی تا 4 سال آینده دوبرابر می‌شود

فروش ابزارهای پوشیدنی تا 4 سال آینده دوبرابر می‌شود

موسسه IDC پیش‌بینی کرده است که فروش ابزارهای پوشیدنی تا سال 2021 حدود دو برابر رشد خواهد داشت.
۱۳۹۶/۴/۶

بازار فناوری‌های پوشیدنی را نمی‌توان هنوز بازاری بالغ دانست اما بااین‌حال، موسسه IDC پیش‌بینی کرده است که فروش این بازار تا سال 2021 یعنی تا 4 سال آینده دو برابر خواهد شد و لباس‌های هوشمند نیز همانند ساعت‌های هوشمند و ابزارهای سنجش سلامتی وارد چرخه بازار خواهند شد.

image

ساعت‌های هوشمند همچنان ابزارهای غالب بازار باقی خواهند ماند و فروش آن‌ها از 71.4 میلیون دستگاه فعلی به حدود 161 میلیون در سال 2021 خواهد رسید. کمپانی‌هایی مانند اپل، شیائومی و سامسونگ ازجمله کمپانی‌های فعال در این بازار هستند که بیشترین فروش را در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ به خود اختصاص داده‌اند.

مچ‌بندهای هوشمند  نیز که توسط کمپانی‌هایی مانند شیائومی و فیت بیت به فروش می‌رسند، رشد به‌مراتب کمتری را تجربه خواهند کرد. بر اساس پیش‌بینی‌های موسسه IDC، فروش این دستگاه‌ها از 47.6 به 52.2 میلیون دستگاه می‌رسد.

در حال حاضر نیز نشانه‌های این رشد دو برابری درفروش ابزارهای پوشیدنی در حال نمایان شدن است و روزبه‌روز مشتریان بیشتری به سمت استفاده از این ابزارها سوق پیدا می‌کنند و این می‌تواند خبر بدی برای کمپانی‌هایی مانند فیت بیت باشد که سالیان متمادی در برابر ساختن ساعت‌های هوشمند مقاومت کرده‌اند. به گفته Ramon T. Llamas، مدیر تحقیقات موسسه IDC، بازار فناوری‌های پوشیدنی در حال ورود به مرحله جدیدی است و کمپانی‌ها مرحله ایجاد آگاهی و علاقه را پشت سر گذاشته‌اند و در پی آن هستند تا تجربه مشتریان از محصولات خود را بهبود دهند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که بازار لباس‌های هوشمند نیز در چند سال آینده رشد قابل‌توجهی را تجربه کند. موسسه IDC پیش‌بینی می‌کند که در سال 2021 شاهد فروش 21 میلیون لباس هوشمند باشیم که نسبت به 3.2 میلیون فعلی، رشد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. موسسه IDC همچنین پیش‌بینی کرده است که فروش ابزارهای hearables در سال 2017 به 1.6 میلیون دستگاه برسد و این رقم تا سال 2021 به حدود چهار میلیون دستگاه خواهد رسید. عدم توجه کمپانی‌هایی مانند سامسونگ به این حوزه را می‌توان از دلایل رشد کند این بخش از بازار قلمداد کرد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)