خانهاخبار
آموزش نصب بتای دوم iOS 11 بدون نیاز به حساب توسعه‌دهندگان و ثبت UDID

آموزش نصب بتای دوم iOS 11 بدون نیاز به حساب توسعه‌دهندگان و ثبت UDID

​در این پست قصد داریم تا نحوه‌ی دریافت دومین نسخه‌ی بتا از سیستم‌عامل اختصاصی اپل iOS 11 را بدون نیاز به ثبت UDID و یا حساب توسعه دهندگی بررسی کنیم. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۴/۵

کمپانی اپل طی مراسم جهانی توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC 2017 از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی خود با نام iOS 11 پرده‌برداری کرد و بلافاصله نخستین نسخه‌ی بتا از این سیستم‌عامل را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد. هفته‌ی گذشته دومین نسخه‌ی بتا از سیستم‌عامل iOS 11 نیز در اختیار دولوپرها قرار گرفت تا مشکلات فنی و برخی باگ‌های موجود در این سیستم‌عامل را برطرف کنند. بتای دوم iOS 11 با بیلد نامبر 15A5304i تغییرات قابل قبولی را نسبت به نسخه‌ی پیشین خود ارائه می‌دهد که بهبود بسیاری از مشکلات فنی و برطرف شدن باگ‌ها ازجمله این تغییرات هستند.

image

اپل در یازدهمین نسخه از سیستم‌عامل اختصاصی خود از قابلیت جدیدی به نام Do Not Disturb While Driving استفاده کرده که می‌تواند آمار تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد! این قابلیت که در بتای دوم iOS 11 به‌صورت کامل فعال‌شده، می‌تواند با حذف عوامل پرتی حواس رانندگان، دقت رانندگی را افزایش داده و درنتیجه میزان تصادفات را کاهش دهد. از دیگر تغییرات مهم در بتای دوم می‌توان به بهبود عملکرد اپلیکیشن             Android Migration برای اسباب‌کشی کاربران اندرویدی به سیستم‌عامل iOS، امکان دانلود اپلیکیشن هایی با حجم بیشتر 100 مگابایت از طریق اینترنت سیم‌کارت (Cellular Data) و بهبود عملکرد بلوتوث دستگاه اشاره کرد.

همان‌طور که گفته شد در این مطلب قصد داریم تا مراحل دریافت بتای دوم iOS 11 را بدون نیاز به ثبت UDID یا ایجاد حساب توسعه دهندگی (Developer Account) بررسی کنیم. مراحل به‌روزرسانی دستگاه اپلی از طریق این روش بدون نیاز به کامپیوتر بوده و تمام فرایند دریافت و نصب دومین نسخه‌ی بتا از سیستم‌عامل iOS 11 از طریق خود گوشی صورت می‌گیرد.

آموزش دریافت بتای دوم iOS 11 بدون نیاز به حساب توسعه‌دهندگان و ثبت UDID

  • در گام نخست لازم است تا قبل از شروع فرایند به‌روزرسانی گوشی، از اطلاعات موجود در دستگاه اپلی خود بکاپ بگیرید تا در صورت بروز مشکلات احتمالی و ناموفق بودن مراحل آپدیت بتوانید اطلاعات خود را مجددا برگردانید. برای تهیه بکاپ از دستگاه اپلی خود می‌توانید دیوایس خود را از طریق کابل به کامپیوتر متصل نموده و سپس برنامه iTunes را بر روی کامپیوتر خود اجرا کنید. پس از شناسایی گوشی توسط برنامه آیتونز به تب Summary رفته و از قسمت Backups گزینه This Computer را انتخاب کرده و بر روی گزینه Back Up Now کلیک کنید. هم‌اکنون برنامه آیتونز شروع به گرفتن نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود در گوشی شما می‌کند. حال می‌توانید با خیالی آسوده مراحل دانلود و نصب بتای دوم iOS 11 را از سر بگیرید.
image
  • اکنون مرورگر سافاری را در دیوایس اپلی خود باز کرده و وارد یکی از دو لینک زیر شده و سپس با انتخاب گزینه Download پروفایل مربوط به نسخه‌ی بتا را دریافت کنید. توجه داشته باشید که لینک‌های زیر را فقط از طریق مرورگر سافاری باز کنید چراکه در غیر این صورت در مراحل نصب پروفایل مربوط به بتای دوم iOS 11 با مشکل روبه‌رو خواهید شد.
  • لینک اصلی دانلود پروفایل iOS 11 Beta 2
  • لینک کمکی
  • در این مرحله اگر دستگاه از شما سؤالی تحت عنوان « on which device would you like to install this profile?» پرسید باید گزینهiPhone  را انتخاب کنید تا پروفایل مربوط به آیفون بر روی گوشی شما نصب شود.
image
  • اکنون طبق تصویر زیر گزینه Install را برگزیده و در صورتی‌ که برای گوشی خود رمز عبور تعیین کرده‌اید آن را در بخش Passcode وارد نمایید.
image
  • حال همانند عکس زیر گزینه Install را از گوشه بالا و سمت راست گوشی لمس کرده و مجددا در پیغامی که برای شما نمایان می‌شود گزینه Install را انتخاب کنید.
image
  • در این مرحله دستگاه از شما می‌خواهد تا برای نصب پروفایل بتا دستگاه خود را مجددا راه‌اندازی کنید. با انتخاب گزینه Restart مراحل نصب پروفایل را کامل کنید.
image
  • پس از آن‌که دیوایس شما بوت شد لازم است تا مسیر Settings > General > Software Update را بپیمایید. توجه داشته باشید که در باید در قسمت Software Update  پیغامی مبنی بر آماده بودن دستگاه برای آپدیت به بتای دوم iOS 11 را همانند تصویر زیر مشاهده کنید. درصورتی‌که پیغام مربوطه را مشاهده نکردید، کمی صبر کرده و گوشی را مجددا Restart کنید.
image
  • در این مرحله می‌توانید با لمس گزینه download and install طبق تصویر زیر، دومین نسخه‌ی بتا از سیستم‌عامل iOS 11 را بر روی دیوایس اپلی خود نصب کنید. لازم به ذکر است که این نسخه بتا نیز مانند سایر نسخه‌های آزمایشی سیستم‌عامل اپل دارای مشکلات فنی متعدد و باگ‌های آزار دهنده‌ای است که می‌تواند عملکرد گوشی را مختل کنند.
image

ویدیوی آموزشی نصب iOS 11 beta 2 بدون نیاز به ساخت اکانت توسعه دهندگان و ثبت UDID

انتظار می‌رود نسخه نهایی سیستم‌عامل iOS 11 پاییز امسال هم‌زمان با معرفی پرچم‌دار بعدی اپل در اختیار کاربران قرار گیرد. گفته می‌شود که زمان رونمایی از آیفون 8 به دلیل مشکلات موجود در بخش تأمین قطعات آیفون تا ماه نوامبر به تعویق خواهد افتاد. امیدواریم آموزش مربوط به نحوه‌ی دریافت دومین نسخه‌ی بتا از iOS 11 بدون نیاز به اکانت دولوپری برای شما عزیزان مفید واقع‌ شده باشد. نظرات ارزشمند خود را در مورد این آموزش با ما در میان بگذارید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

ایمان

۱۳۹۶/۴/۷
نصب کن. خوب شده

ایمان

۱۳۹۶/۴/۷
من امروز چهارشنبه بتا دوم رو نصب کردم. چنتا باگ داشت که برطرف شده به مظر بهبود پیدا کرده. فقط امیدوارم مشکل شارژ هم که بتا اول خیلی زودتر خالی میکرد برطرف شده باشه

جواد ناصری

۱۳۹۶/۴/۷
سلام دوستان من دیشب روی se نصب کردم تا حالا به مشکلی بر نخوردم خیلی هم عالیه ولی فکر میکنم توی نسخه اصلی یکم گرافیک آیکونها بهتر بشه

Alireza

۱۳۹۶/۴/۶
سلام ، روي 4s ام نصب ميشه؟

احمد

۱۳۹۶/۴/۶
سلام دوستان
آقا نصب نكنين، من نصب كردم پشيمونم خيلى باگ داره اذيتتون ميكنه
ببخشيد كسى ميدونه اگه دانگريد نكنم ب ١٠ اگه باز اى او اس ١٠ آپديت بده ميتونم اون رو دانلود كنم و برگردم ب نسخه قبل يا بايد حتماً دانگريد كنم