خانهاخبار
دهمین سالگرد فروش نخستین گوشی هوشمند اپل: iPhone

دهمین سالگرد فروش نخستین گوشی هوشمند اپل: iPhone

10 سال پیش در چنین روزهایی کمپانی نام‌آشنای اپل همراه با اسطوره فراموش نشدنی خود استیو جابز در حال آماده شدن برای فروش نخستین گوشی هوشمند خود با نام آیفون بود. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۴/۸

استیو جابز اسطوره تکنولوژی جهان که یکی از بنیان‌گذاران کمپانی اپل بود اندیشه‌های فرا تکنولوژیکی را در ذهن خود می‌پروراند. نهمین روز از ماه ژانویه سال 2007 نقطه عطفی بود برای تمام تلفن‌های همراهی که تا آن زمان توسط شرکت‌های مختلف طراحی و ساخته‌شده بودند چراکه از آن روز به بعد سیر تکامل تلفن‌های همراه به‌طور شگفت‌انگیزی تغییر کرد. دومین روز از دومین هفته‌ی ماه ژانویه سال 2007 استیو جابز به همراه تمام کارکنان اپل در تلاش بودند تا مقدمات مراسم رونمایی از اولین تلفن هوشمند اپل با نام iPhone را مهیا کنند. درنهایت روز موعود فرا رسید و اپل در نهمین روز ماه ژانویه طی مراسم باشکوهی نخستین گوشی هوشمند آن زمان  که تلفیقی از هنر و تکنولوژی بود را مقابل چشم همگان معرفی کرد.

image

گوشی تلفنی که آن روز اپل معرفی کرد می‌توانست کاربران را در هر نقطه‌ای از این کره خاکی به اینترنت متصل کند و به‌واسطه صفحه لمسی خود تجربه بی‌نظیری را در اختیار کاربران قرار دهد. نخستین محصول اپل بسیاری از ویژگی‌های کاربردی اسمارت‌فون های امروزی را به همراه نداشت اما تولید چنین تلفن همراهی با آن قابلیت‌های باورنکردنی توانست انقلابی بزرگ را در صنعت تولید تلفن‌های همراه هوشمند ایجاد کند و دیوید پوگ (David Pogue) یکی از نویسندگان مشهور دنیای تکنولوژی، مجری برنامه‌های تلویزیونی و نویسنده‌ی کنونی یاهو در بخش مقالات علمی و فناوری، نخستین روزنامه‌نگاری بود که می‌توانست قبل از انتشار رسمی نخستین آیفون اپل تجربه کار کردن با آن محصول خارق‌العاده را داشته باشد. مجله‌ی نیویورک‌تایمز یکی از رسانه‌های خبری پرشور و شوقی بود که هرروز با انتشار خبرهای جدیدی از محصول بی‌نظیر اپل، سعی می‌کرد تا افکار عمومی را بر روی نسل جدید تلفن‌های همراه هوشمند متمرکز کند. نیویورک‌تایمز انتشار ویدیوی تبلیغاتی اپل را چند روز پیش از شروع مراسم رونمایی از نخستین  آیفون اپل شروع کرد که در آن نخستین آیفون اپل به‌عنوان  یک ماشین معجزه‌گر خوانده می‌شد!

وال‌استریت ژورنال هم به مناسبت دهمین سالگرد فروش نخستین آیفون‌های اپل ویدیوی جالب‌توجهی را از نحوه طراحی و ساخت نخستین آیفون منتشر کرده است. در این ویدیو تعدادی از مسئولین سابق اپل ازجمله Scott Forstall, Tony Fadell و Christie recount روند تبدیل اندیشه‌های استیو جابز به یکی از بهترین محصولات تکنولوژیکی حال حاضر جهان را بازگو می‌کنند.

مردم آن زمان حتی در رویای خود هم باور نداشتند که روزی تلفن‌های همراهی تولید خواهد شد که می‌توانند در زیرآب هم کار کنند یا بتوانند با استفاده از حسگرهای بیومتریک خود علائم حیاتی بدن انسان را نمایش دهند اما استیو جابز و اپل در 9 ژانویه 2007 توانستند تا نخستین پایه‌های تولید اسمارت‌فون های امروزی را بنا کنند. کمپانی تقریبا 6 ماه پس از رونمایی آیفون 2G شروع به فروش رسمی نخستین تلفن همراه لمسی خود با قابلیت پخش موسیقی و اتصال به اینترنت کرد. حال که 10 سال از تاریخ فروش نخستین آیفون‌های اپل می‌گذرد بازار داغ اخبار پیرامون جدیدترین پرچم‌دار این کمپانی سبب شده تا شایعات بسیار زیادی در مورد محصول بعدی اپل با نام آیفون 8 شنیده شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

amir

۱۳۹۶/۴/۸
ایفون نواقص زیادی داره بخصوص در بخش ارتباط با دیوایسهای دگه دقیقا عکس شعارشون ه نه با pc نه موبایل و ... ، هنوز محدوده ، فایل منیجرش انگار مال نوکیا ۱۱۰۰ ، میشه گفت تنها شیک ه و لوکس،

حسین

۱۳۹۶/۴/۸
چطور میتوان مردی که حتی یک خط کد نویسی بلد نبود، هیچوقت چیزی را اختراع یا طراحی نکرد و حتی از برد و مدارها هم سر در نمیاورد را "اسطوره تکنولوژی" نامید؟

افشین

۱۳۹۶/۴/۸
فوقش یکم صفحه رو کش میاره اسمشو میزاره فناوری
هرکسی آیفون نداشته باشه هم واقعا اینو قبول داره که استیو جابز واقعا یه شخص فوق العاده بود
فک نکنم کسی بتونه جاشو بگیره

siyavash

۱۳۹۶/۴/۵
خدابیامرزتش تا زمانی که اوبود اپل معنی داشت نه الان که از خط استیو جابز جداشده اند

مرتضی

۱۳۹۶/۴/۵
واقعا مشتاقم ببینم جناب Tim Cook برای دهمین سالگرد عرضه آیفون چه دستپختی رو برامون آماده کرده!!!