خانهاخبار
بررسی تفاوت صفحه‌نمایش OnePlus 5 با OnePlus 3T

بررسی تفاوت صفحه‌نمایش OnePlus 5 با OnePlus 3T

اطلاعات منتشر شده، نشان می‌دهد که نمایشگر OnePlus 5 تفاوت چندانی با نسل قبل ندارد و شرکت سازنده، از همان صفحه‎نمایش OnePlus 3T بر روی پرچم‎دار جدید خود استفاده کرده است.
۱۳۹۶/۴/۱

شرکت وان‌پلاس، به‌تازگی از پرچم‌دار جدید خود یعنی OnePlus 5 رونمایی کرده است و در حالی‌که برخی این گوشی را به خاطر مشخصات سخت‎افزاری قدرت‌مند آن تحسین می‌کنند، به‌نظر می‌رسد که OnePlus 5 چندان با نسل قبل خود متفاوت نیست و ادعای شرکت سازنده مبنی بر تکامل این گوشی در مقایسه با OnePlus 3T، بی‌اساس است!

image

براساس اطلاعات منتشر شده توسط Roland Quandt که پرچم‎دار جدید شرکت وان‌پلاس را در اختیار دارد، OnePlus 5 از همان نمایشگر سامسونگ با شماره S6E3FA5 استفاده می‎کند که در وان‌پلاس 3T به کار گرفته شده است. البته، راستش را بخواهید، عدم استفاده از یک نمایشگر جدید در OnePlus 5 نه خبر خوبی است و نه باید شرکت سازنده را به خاطر آن سرزنش نمود.

پنل مورد استفاده در OnePlus 3T، در واقع‌ یکی از دقیق‌ترین پنل‎های موجود در بازار است (زمانی‎که قابلیت sRGB را فعال کنید، متوجه نمایش بی‌نقص رنگ‌ها خواهید شد) و تفاوت چندانی با صفحه‎نمایش وان‎پلاس ندارد. به همین جهت، نباید به شرکت سازنده بابت عدم نوآوری و استفاده از یک پنل جدید در گوشی OnePlus 5 خرده گرفت.

با این وجود، صفحه‎نمایش OnePlus 5 از طیف رنگ DCI-P3 پشتیبانی می‎کند؛ با این وجود، پنل نمایشگر تفاوتی با نسل قبل ندارد. البته، لایه شیشه‌ای که بر روی نمایشگر به کار گرفته شده؛ با OnePlus 3T متفاوت است و شرکت وان‌پلاس برای پرچم‎دار 2017 خود، به سراغ جدیدترین پنل کورنینگ یعنی گوریلا گلس 5 رفته است. استفاده از محافظه شیشه‌ای Gorilla Glass 5 بر روی وان‌پلاس 5 به جای نسل قبل آن یعنی کورنینگ گوریلا گلس 4، مقاومت صفحه‎نمایش را در برابر خط و خش احتمالی افزایش می‎دهد.

باید اشاره کرد که OnePlus 5 به یک نمایشگر 5.5 اینچی Full HD با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل مجهز شده و چگالی پیکسلی در هر اینچ، نزدیک به 400 پیکسل است. نسل گذشته این گوشی که در نیمه دوم سال 2015 وارد بازار شد ، مانند OnePlus 5 از یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن Full HD استفاده می‌کند.

 البته از نظر سایر مشخصات سخت‎افزاری، وان‎پلاس 5 تا حدودی نسبت به OnePlus 3T متفاوت است و شرکت سازنده، این گوشی را با  هشت گیگابایت رم ارائه می‌دهد. 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

وحید حسینی

۱۳۹۶/۴/۳
برای خریدش گاهی وسوسه میشم اما فکر میکنم G6 انتخاب معقولتری هستش.
هروقت یه گوشی الجی داشتم خیلی راضی بودم.

ژخوو

۱۳۹۶/۴/۲
این از معدود گوشی هاییه که سخت افزار مناسب رو با اختیارات (آنلاک کردن بوتلودر و نصب کاستوم رام به روز) و قیمت معقول ارایه میده. کاری که گوگل با سری نکسوس شروع کرد و با معرفی پیکسل ها هر چی براش تلاش کرده بود رو به باد داد. الان گوشی ای داریم که با رم 6 گیگ عرضه میشه و فقط 500 یا 600 مگ مربوط به سیستمه نه 1.5 گیگ مثل باقی پرچمدارها. پس واقعاً مهمه و با عرضه مناسب این نوع گوشی ها، دست کم میان رده های باقی کمپانی ها بی ارزش میشن.

Mehrad

۱۳۹۶/۴/۱
سلام یه سوال داشتم می خواستم ببینم این گوشی هم مثل وان پلاس ۲ به صورت عمومی عرضه میشه یا مثل رویه گذشته باید اونو فقط سفارش داد؟؟؟ اگه عرضه میشه کی به ایران میاد؟؟؟ ممنون

Mahrad

۱۳۹۶/۴/۱
بابا بسه دیگه دو روزه کل سایت شده وان پلاس ۵، آخه این چینی بدرد نخور چی هس اصن؟ کی براش مهمه؟ بعد این فیک آیفون رو با خوده آیفون و سامسونگ و... هم مقایسه میکنید؟!?