خانهاخبار
مقایسه سرعت اینترنت اپراتورهای موبایل و شرکت‌های ارائه‌دهنده وای فای

مقایسه سرعت اینترنت اپراتورهای موبایل و شرکت‌های ارائه‌دهنده وای فای

در جدیدترین آمار کافه بازار سرعت اینترنت اپراتورهای موبایل و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت وای فای با توجه به دانلود از کافه بازار ارائه شده است.
۱۳۹۶/۳/۲۹

استفاده کاربران کشورمان از اینترنت به طور روز افزون بیشتر می‌شود و هر روز کاربران بیشتری به سراغ اینترنت گوشی‌های هوشمند و استفاده از اینترنت پر سرعت روی می‌آورند. تقریبا بین کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی یک چیز گریزناپذیر است و آن نیاز به نصب اپلیکیشن کافه بازار روی این دستگاه‌هاست؛ فروشگاهی که برای نصب اپلیکیشن‌ها ایرانی و خارجی بسیار به کار می‌آید.

اکنون کافه بازار به لطف جامعه وسیع کاربران آمار و ارقام یک ماهه (نیمه اسفند 95 تا نیمه فروردین 96) خود را منتشر کرده است؛ آمار و ارقامی که به خوبی از سرعت اینترنت کاربران خبر می‌دهد.

در آمار ارائه شده سرعت اینترنت ارائه دهنگان اینترنت وای فای و پراکندگی آن، سرعت اینترنت اپراتورهای موبایل و همچنین درصد موفقیت دانلود اپراتورها و ارائه دهندگان اینترنت وای فای نشان داده شده است.

مقایسه سرعت و پراکندگی سرعت اینترنت ارائه‌دهنده‌های اینترنت وای فای

image

همانطور که می بینیم بیشترین پراکندگی سرعت اینترنت وای فای مربوط به مخابرات است و نشان می دهد در برخی مناطق سرعت بالا و در دیگر مناطق سرعت پایین است. به طور متوسط شاتل، های وب، پارس آنلاین و رایتل  بیشترین سرعت دانلود و مخابرات، مبنا و افرانت کمترین سرعت دانلود را ارائه می دهند.

درصد موفقیت دانلود ارائه‌دهنده‌های اینترنت وای فای

image

بیشترین موفقیت دانلود نیز مربوط به پارس انلاین و کمترین مربوط به مخابرات است.

درصد موفقیت دانلود از هر اپراتور موبایل

image

در میان اپراتورهای اینترنت موبایل درصد موفقیت دانلود در شبکه 4G تقریبا در هر سه اپراتور مشابه است اما در شبکه 3G رایتل و در شبکه 2G ایرانسل بیشترین درصد موفقیت دانلود را دارند.

در مقایسه سرعت اینترنت موبایل در شبکه 4G رایتل از دیگر اپراتورهای همراه اول و ایرانسل سرعت بهتری دارد اما در شبکه 3G و 2G اختلاف سرعت تفاوت چندانی ندارد.

سرعت اینترنت موبایل

image

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (47 نظر)

ناشناس

۱۳۹۷/۶/۲۱
این بی انصافی نیست. تمامی سرعت سرویس بر حسب مگابیت / ثانیه می باشد. برای به دست آوردن سرعت واقعی (همان که در دانلود منیجرتان مشاهده می کنید) باید عدد ذکر شده را بر 8 تقسیم کنید. مثلا اگر سرعت 2 مگابیت بر ثانیه دارید می شه:
2 مگابیت = 2048 کیلوبیت
2048 کیلوبیت / 8 = 256 کیلوبایت
بنابراین وقتی سرویس 2 مگابیت خریدید سرعت واقعی 256 کیلوبایت خواهد بود. این استاندارد جهانی است و در سراسر جهان همین گونه می باشد.

علی

۱۳۹۷/۵/۳۰
بسته یکساله 20 گیگ همراه اول خریدم ولی ساعت 3تا7 از حجم کم میکنه. زنگ زدم میگن پیگیری میکنیم. 1ماهه ک رفتن پیگیری کنن. دزدن

305

۱۳۹۷/۵/۱۳
اقایون وخانوما هر نتی میگیرین بگیرین ب جز مخابرات ک افتضاح ترینه شک نکنین

رایتل یا همراه اول

۱۳۹۷/۴/۱۱
با درود
من در محله فرمانیه تهران هستم...خواستم اینترنت یکساله بخرم و هرکدوم ابتدا یک هفته بسته گرفتم و سرعت در خونه برام در الویته چون شاتل که سرعت 2 مگ نهایتا تا 5 مگ (5مگابیت بر ثانیه معادل 650 کیلوبایت برثانیه حدودی) ارائه میکرد رو تعطیل کردم و دنبال نت با حداقل سرعت بالای 16 مگابیت بر ثانیه (معادل 2 مگابایت بر ثانیه) بودم...ایرانسل چون توی بسته سالانه 195+9درصد اش شبانه هدیه نداشت کلا بررسی نکردم و همچنین چون 49 درصد ایرانی نیست ترجیحم نیست.
دو اپراتور دیگه رو بررسی کردم که 35 هزارتومان خرج برداشت برام همین دوهفته این هم نتیجه:
همراه اول نتایج متوسط/میانگین (با چندین تست در منطقه فرمانیه تهران) : سرعت دانلود : 17/55 مگابیت بر ثانیه // آپلود : 19/17 مگابیت بر ثانیه // پینگ : 17 میلی ثانیه .
رایتل ، سرعت دانلود : 28/35 مگابیت بر ثانیه // آپلود : 11/1 مگابیت بر ثانیه // پینگ : 17/5 میلی ثانیه.
نتایج فوق بر حداقل میانگین دو تست در یک مکان و یک زمان (20:14 الی 20:16).
هردوشون هم 199 هزارتومان + 9 درصد ، 120 گیگابایت روزانه میدن که البته همراه اول 3 تا 7 شب نامحدودی میده که هرلحظه میتونه قطع بشه و هیچ تضمینی نیست ادامه داشته باشه + اینکه کیفیت پایینتری داره میده (حدودا 35 درصد سرعت رایتل بیشتره در 4جی) و رایتل هم 120+120 میده که درنتیجه 120 گیگ شبانه 2 تا 8 بامداد تضمین شده هست.
برای همین رایتل بسته 235+9درصد مالیات رو گرفتم که 144 + 144 گیگابایت یکساله هست (از 199 به صرفه تر درمیاد)...بعد خرید بسته هم یکبار دیگه تست کردم که نتیجه دانلود 30 مگابیت بر ثانیه و آپلود 20 مگابیت بر ثانیه ای نتیجه بود.
از نظرم بین اپراتورها واقعا همچنان رایتل سرعت بالاتری داره در مرکز شهر هم بارها تست کردم سرعت و پوشش 4جی و 3جی رایتل بیشتره نسبت به همراه اول.

z

۱۳۹۶/۱۲/۵
من قبلا از نواوران میگرفتم ولی بعد از یه مدت مخابرات به بهانه این که میخواد سرعت رو بالا ببره و فیبر نوری ...چند وقتی تمام خطوط رو قطع کرد بعدش هم گفتن که باید دوباره برای استفاده از وای فای باید اشتراک بخرید و منطقه ای که ما بودیم فقط از مخابرات پشتیبانی میشه اوایل ماهی ده گیگ با دانلود شبانه میدادن بعدش هم ترافیک غیر حجمی اومد اوایل سرعتش خوب بود ولی الان با سرعت 8mb خریدم با سرعت 200kb دانلود میکنه یه فیلم دو گیگی 8ونیم ساعت دانلودش طول کشید هر چی با پشتبانی هم تماس میگریم میگن الان رسیدگی میکنن ولی بازم هیچ تعقیری نمیکنه