خانهاخبار
10 بازی برتر ایکس باکس وان ایکس در E3 2017

10 بازی برتر ایکس باکس وان ایکس در E3 2017

مایکروسافت با معرفی کنسول ایکس باکس وان ایکس در کنفرانس E3، تحولی عظیم را در صنعت گیمینگ به نمایش گذاشت. آنچه این تحول را پررنگ‌تر نمود معرفی گیم‌های جدید این کنسول بود. جی اس ام در ادامه، شما را با این بازی‌ها بیشتر آشنا می‌سازد.
۱۳۹۶/۳/۳۱

مایکروسافت با قوی‌ترین کنسول دنیا (Xbox One X )، در کنفرانس E3 حضوری موفقیت‌آمیز داشت. این کنسول از پردازشگری آپدیت شده و قدرتمند و گرافیکی با کیفیت بی‌نظیر برخوردار است. در کنار آن هیجانی وصف نشدنی را به علاقه‌مندان می‌بخشد. صحبت از این کنسول که به میان می‌آید، بازی‌های جدید در ذهن تداعی می‌شود. مایکروسافت نیز این موضوع را خوب می‌داند و با یکی از قدرتمندترین تیم‌های تولید بازی در دنیا علاقه‌مندان را به وجد می‌آورد.

در این مقاله مجموعه‌ای از بهترین بازی‌ها را معرفی می‌کنیم که مایکروسافت در کنفرانس E3 از آن‌ها یاد کرد. از جمله یکه‎تازی در مسابقات "Forza Motorsport 7"، بازی مولتی پلیر آنلاین دزد دریایی "Sea of Thieves"، ارواح دنیای مجازی "State of Decay 2" و"Anthem" که باشکوه‌ترین بازی مولتی‌پلیر تولید شده از BioWare است. با این اوصاف می‌توان گفت امسال سال ایکس باکس وان ایکس است.

 

 Assassin’s Creed Origins

image

فراتر از باور، اما قوی و اثرگذار، با بازی منحصر به فرد Assassin’s Creed Origins بازگشت دوباره یوبی‎سافت رقم می‌خورد. این بازی مصر باستان را در 3000 سال پیش به تصویر می‌کشد و Bayek غریب و سرگردان، در این نسخه نیز نقش همان حامی در نسخه Brotherhood را ایفا می‌کند. این بازی با رزولوشن 4K واقعی و تکنیکی‌ترین صدای نمایشی برای ایکس باکس وان ایکس تولید شده است.

شخصیت این بازی هنوز در قالب سوم شخص بوده و با حرکت‎های فردی زیاد همراه است. به علاوه سیستم RPG Mechanics(Role Playing Game) به صورت مداوم در این بازی به چشم می‌خورد. بازیکن می‎تواند در لحظه از سلاح‌های منحصر به فرد و مورد علاقه‌اش استفاده نماید.

این سلاح‌ها که قابلیت شخصی‌سازی را دارند، مهارت مبارز را (با بالا رفتن مرحله‌های بازی) افزایش می‌دهد. در این نسخه ازبازی، بایک، صاحب عقابی دیده‌بان و نیزه‌های آتشین است(همچون بازیa la Horizon:Zero Dawn). در این نسخه، از نقشه کوچک نسخه‌های قبلی، برای جهت‌یابی استفاده نشده و به جای آن وسیله‌ای شبیه قطب‌نما نقش جهت‌یابی را به عهده دارد. این بازی در 27 اکتبر 2017 برای کنسول وان ایکس و کنسول‌های نسل آینده منتشر می‌شود.

 

Sea of Thieves

image

نسخه اول این بازی در سال 2015 منتشر شد، نسخه جدید از معدود بازی‌های سبک دزدی‌ دریایی در دنیای مجازی است که با رزولوشن 4k برای ایکس باکس وان ایکس آماده انتشار است.

تجربه این بازی مولتی پلیر را می‌توان با حداکثر سه بازیکن دیگر به اشتراک گذاشت که باید برای دست‌یابی به هدفی مشترک، به بازی گروهی مشغول شوند. هرچند هدایت کشتی به تنهایی امکان‎پذیر نیست، هنگام جستجوی اشیا با ارزش در جزیره‎های مختلف، فردی که گنجینه‌ها را می‌یابد باید به تنهایی و کاملا بی‎دفاع از میان دالان‌های پر پیچ و خم و پر از ارواح اسکلتی،عبور کند.

بازی Sea of Thieves تجربه‌ای مشترک را به بازیکن‌ها می‎بخشد، به طوری‎که کاربران در هنگام جستجو برای یافتن گنج در جزیره‌های مختلف، ممکن است باافراد دیگری روبرو شوند. این بازی همچنین از سری بازی‌های مرگ و نجات است که هر لحظه باید منتظر بود تا نبردی مرگ‌بار با خنجر وتپانچه رخ دهد. رویارویی با سرنشینان کشتی دشمن (که کاربران دیگری آن را هدایت می‎کنند) نیز اصلا دور از انتظار نیست.

بازیکن‌ها می‌توانند در برابر مهاجمان از خود دفاع نمایند یا در صورت شکست کشتی دشمن، گنجینه‌های آنان را به تاراج ببرند. در این بازی هیجان‌اگیز کاربران می‌توانند دنیای زیر دریا را جستجو کنند، ازتعقیب کوسه‌ها جان سالم به در ببرند(یا به دست کوسه‌ها شکار شوند) و اشیا قیمتی کشتی‌های غرق شده را از آن خود کنند. این بازی در ماه‌های آغازین سال 2018 عرضه می‌شود.

 

Middle-earth: Shadow of War

image

این بازی نسخه جدید Middle-earth: Shadow of Mordor است که همه عوامل نسخه پیشین پیشرفته‌تر شده و عواملی نیز به آن اضافه شده است. تالیون جنگجو که خداوند روشنایی‌ها او را همراهی می‌کند، صاحب حلقه قدرت جدیدی است و به وسیله آن می‌تواند ارتش ارک‌ها را در برابر نیروهای سارون متحد کند.

در این نسخه مایکروسافت، حمایت تالیون از ارک‌ها را به نمایش می‌گذارد و برای افزایش توان نظامی ارتش ارک‌ها و حمله به قلعه‌های دشمن، آن‌ها را به high-level ارتقا می‌دهد.

سرتاسر این بازی را شخصیت‌‌های بی نظیری فرا گرفته که در مقابل بازیکن قرار می‌گیرند از جالب‌ترین اتفاقات این نسخه باید از قابلیت به خدمت گرفتن هریک از عوامل دشمن در ارتش خودی نام برد. به علاوه جنگجویان هنگام کاهش توان جنگی ابراز شرمساری نموده و با افزایش آن، احساس قدرت می‎کنند. هر شخصیت می‌تواند مهارت‌های ویژه‌ای را در طی بازی و به صورت موقتی کسب نماید، که با ورود به مرحله‌های جدید، به دست آوردن این توانایی‌ها مشکل‌تر می‌شود. این بازی 10 اکتبر 2017 در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد

 

Anthem

image

استودیو Bioware ناامید از بازی Mass Effect Andromeda، جهان پیرامون این بازی را رها کرد و با تولید Anthem به خلق دنیایی جدید روی آورد. این بازی علمی – تخیلی (که با دو نقشه سوم شخص و اول شخص قابل اجراست) در حالت مولتی پلیر و رول پلی به صورت آنلاین اجرا می‌شود و که کمپانی EA برای اولین تست آن را آغاز نموده است. این بازی اپن ورلد بوده و در آن شهری پشت دیوارهای بزرگ پنهان است. در یک طرف دیوار دنیای پر رونق پیش از آخرالزمان و در طرف دیگر، سرزمینی آکنده از وجود هیولاها، دزدان و رازهای ناگفته وجود دارد.

بازی در نقش یک سرباز غریبه را دارد که برای رفتن به سرزمین هیولاهای پشت دیوار باید از پوشش زره‌های یکدست استفاده نماید.

این زره‌ها جاولینز نام دارند. جاولینز کاملا قابل سفارشی‌سازی بوده و برای سبک‌های مختلف جنگی کاملا منعطف عمل می‌کنند و در مبارزه‌ها عامل دست و پاگیر به حساب نمی‌آیند. شگفت‌آور اینکه در این زره‎ها از دستگاه جت نیز استفاده شده است.

از میان شخصیت‌های مختلفی که قرار است در این بازی نقش آفرینی کنند تنها هویت دو شخصیت با نام رنجر سریع و هیولای قدرتمند، در این بازی فاش شده است. عامل‌های دشمن نیز marauding Scars نام دارد. رویدادهای مختلف در این بازی فراوان است و بازیکن را با اتفاق‌ها و تجربه‌های بسیار متفاوتی روبرو می‌سازد.

بازیکن می‌تواند در لحظه با دیگر کاربران ارتباط برقرار نماید، سلاح و لوازم منحصر به فرد و مورد علاقه‌اش را(همچون بازی destiny)،آنلاک کند. در واقع این بازی حس واقعی یک گروه را به بازیکن‌ها القا می‌کند درست همان حسی که بازی Destiny با تغییر معنای دنیای آنلاین، به وجود آورد. زمان عرضه این بازی به بازار، سال آینده است.

 

Metro Exodus

image

از سری بازی‌های FPS پیش از آخرالزمان با تم رمان‌های خلاقانه دمیتری گلاکوفسکی روسی(با هیجان خاصش)، دوباره به دنیای ایکس باکس پا گذاشت.

بار دیگر، کاربر در نقش رنجری به نام آرتیوم به همراه گروهی از ناجیان، از ویرانه‌های باقی مانده از متروی مسکو گریخته و به بیابان‌های سرزمین مادری خود مهاجرت می‌کند. به گفته کمپانی دیپ سیلور، کاربر می‌تواند در دنیای بدون مرز این بازی به کاوش بپردازد و در جهان مجازی ساخت ذهن خود، زندگی را تجربه کند و داستانی هیجان انگیز را برای تمام سال در فضای یک مترو، ماجراجویی کند.

از آنجا که این بازی وحشتناک – جنگی در دو نسخه اول خود، با کمترین استقبال کاربران روبرو شد، این‌بار کمپانی دیپ سیلور سعی کرد تا با ظاهر جذاب و هیجان انگیز، رزولوشن 4K و امکان شکار موجودات عجیب و غریب، این بازی را در ایکس باکس وان ایکس به بازیی قدرتمند تبدیل نماید. سال 2018 پایان زمان عرضه این محصول است.

 

Crackdown 3

image

این بازی سال‌هاست که در دست تولید است ( حتی در کنفرانس دو سال گذشته E3 نیز قابل اجرا و بازی بود)، اما در نهایت امسال به مرحله عرضه رسیده است.

از ویژگی‌های این بازی باید به قابلیت تخریب اپن ورلد و پشتیبانی از دو نسخه تک یا چندنفره و قابلیت افزایش توان شخصیت‎های بازی از طریق دریافت اجسام کروی شکل موجود در فضای sandbox اشاره کرد.

ویرانگری، عمده‌ترین بخش این بازی را تشکیل می‌دهد، به علاوه حضور دوباره توسعه دهندگان نسخه اصلی این بازی، از بازگشت کرک دون 3 به سرزمین آشوب و نابودی خبر می‌دهد(آنچه این بازی را در ایکس باکس 360 متمایز از دیگر بازی‌ها نموده بود).

بازی مولتی پلیر کرک دون 3 با تمامی دستگاه‌های خانواده ایکس باکس وان سازگاری دارد و در 7 نوامبر 2017 منتشر می‌شود. همچنین این نسخه، امکان پشتیبانی از حافظه مجازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد به همین دلیل فضای داینامیک در عملیات تخریب و افکت‌های گرافیکی زیادی در این بازی به چشم می‌خورد تا هر آنچه که بازیکن را به وجد می‎آورد قابل ذخیره‌سازی بر روی حافظه مجازی باشد. باید توجه داشت که نسخه تک نفره این بازی از ویژگی حافظه مجازی پشتیبانی نمی‌کند هرچند که شرکت دیجیتالی سامو در حال کار بر روی این ویژگی است.

 

Ori and the Will of the Wisps

image

بازی Ori and the Will of the Wisps  ادامه‎ای جذاب و بسیار اعتیاد آور برای نسخه "The original Ori and the Blind Forest" (در پلتفرمی با سبک اکشن – ماجراجویانه، زیبا و مرگبار و پایان حیرت انگیز)،به شمار می‌آید.

مایکروسافت از ماجرای این بازی هیچ‌گونه جزئیاتی منتشر نکرده اما انتظار می‌رود از ترکیب پلتفرم و قابلیت آن‌لاک شدن مهارت‌هایی که در نسخه Blind Forest در سال گذشته دیده شد، در این نسخه نیز استفاده گردد. باید اشاره داشت که این ویژگی‌ها، نسخه بلایند فارست را در دنیای دیجیتال به شهرت رساند.

فوتج این بازی نشان می‌دهد در طراحی گرافیکی بازی، از سبک Painted art کمک گرفته شده که در کنار رزولوشن 4K، تصاویر زنده‌ و گویایی را به کاربران هدیه می‌کند. جالب اینجاست که موسیقی متن لذت‌بخش این بازی، انتخابی مناسب و حیاتی برای بازی‌های سری Ori به نظر می‌رسد. این بازی منحصرا با این نام برای خانواده ایکس باکس وان و ویندوز 10 تولید می‌شود اما هنوز زمان مشخصی برای عرضه آن به بازار اعلام نشده است. 

 

Cuphead

image

کاپ‌هد از جمله بازی‌های مهیج با ظاهری منحصر به فرد است که تا به حال منتشر شده است. این بازی از سرگرم کننده‌ترین بازی‌های چند سال اخیر به شمار می‌رود.

کاپ‌هد که از پلتفرمر مستقل بهره دارد، تاکنون در چندین کنفرانس E3 به نمایش درآمده که با تصاویر سیاه و سفید یا رنگی و با الهام از سبک کلاسیک کمپانی دیزنی همه را شیفته خود نموده اما ناگهان در تاریکی ناپدید می‌شود. کاپ‌هد بازیی بسیار پویا بوده و به صورت انحصاری در تاریخ 29 اکتبر برای ایکس باکس وان و وان ایکس، منتشر می‌شود.  این بازی در زمره بازی‌های Run & Gun قرار دارد. کاپ‌هد از مرحله‌های مختلف با تم مبازه با غول تشکیل شده که حضور در مرحله‌های بالاتر، شکست غول بازی را سخت‌تر می‌کند. در صورتی‌که بازیکن در این بازی صاحب نام شود، زندگی جاودان به او داده می‌شود. در این حالت فرد با استفاده از ترفندهای ویژه می‎تواند سلاح‎های متفاوت، مهارت‌های خاص و دسترسی به مرحله‌های مختلف بازی را انتخاب نماید.

با این اوصاف انتظار برای بازیی بی‌نظیر با ظاهر انیمیشن‌های دهه 1930، کار علاقه‎مندان به این بازی را دشوار می‌سازد.

 

Forza Motorsport 7

image

تقریبا همه علاقه‌مندان به Forza از انتشار قریب‌الوقع نسخه جدید این بازی باخبرند، اما این گمشده ایکس باکس وان ایکس (که از جدید‌ترین مشخصات فنی برخوردار است)، در نهایت آماده است تا گرن توریزمو را با تمام ناکامی‌هایش پشت سر گذارد.

اگر دوباره به فوتج فورزا موتور اسپرت 7 نگاهی بیاندازید خواهید دید که این بازی تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است اصلا شاید برای بازی در این بازی به گواهی‌نامه رانندگی و بیمه نیاز باشد.

در مورد نزدیکی این بازی به واقعیت، مایکروسافت چنین می‌گوید که در کورس مسابقه از ویژگی آب و هوای داینامیک استفاده شده است. کاربر در هوای بارانی، به خوبی چاله‌های آب در اندازه‌های مختلف (که از قطرهای باران به وجود آمده‌ا‌ند) و تغییر سرعت باد را حس می‌کند. جالب اینجاست که در لحظه رسیدن به خط پایان، خورشید از پشت ابرها خارج می‌شود.

اگر FM7 به نسخه پیشین خود شبیه باشد، باید منتظر هندلینگ دقیق و ساده‌تری بود.

این بازی بیش از 700 مدل خودرو (بیشترین تعداد ماشین که تاکنون در بازی‌های مسابقه‌ای دیده شده) به همراه طیف گسترده‌ای از خودروهای پورشه را در اختیار دارد. همچنین به سفارشی‌سازی خودروها توجه ویژه ای شده، و بازیکن درمسابقات آنلاین، خودروی خود را بر اساس سلیقه طراحی می‌نماید.

 

State of Decay 2

image

در دنیایی سرشار از هیجان و پویایی، این بازی گروهی، ترکیبی از دنیای نفوذناپذیر DayZ و درام موجود در Walking Dead را تداعی می‌نماید. متاسفانه در نسخه پیشین، بازیر در زمان مقابله با دشمنان با باگ و خطا روبرو می‌شد که توسعه دهندگان شرکت Undead Labs در نسخه 2 این خطاها را برطرف نمودند.

این بازی که در بهار آینده عرضه می‌شود به بازیر امکان می‌دهد که تیمی بیش از سه بازیر دیگر را با خود همراه سازد. بازیرها ماموریت دارند تا یکی از افراد محاصره شده در بین زامبی‌ها را نجات دهند.

همچون نسخه اولیه بازی، تمرکزبر روی بازی گروهی و جمع‌آوری منابع است. در این بازی بیشترین توجه به همکاری مشترک و ایجاد یک جامعه معطوف شده است و بازیر در طول مدت بازی نباید تنها در پی مراقبت از خود باشد و باید به کمک دیگران بشتابد. منابع جمع‌آوری شده، به بازیر در ساخت سرپناه و تعمیر خودروها کمک می‌کند.

در نهایت باید به این نکته اشاره نمود که کنفرانس E3 بزرگترین نمایشگاه صنعت بازی است که هرساله جدیدترین بازی‌ها، کنسول‌ها و دیگر ابزار گمینگ در آن به نمایش گذاشته می‌شوند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Microsoft

۱۳۹۶/۴/۱۲
بازی های ایکس باکس وان و وان اس و وان ایکس یکیه
منتها شرایط اجرا توی وان ایکس بهتره
وان ایکس هیچ انحصاری خاصی برای خودش نداره و همون بازی های وان روش اجرا میشه با شرایط بهتر
برای مثال ممکنه فورزاموتور7 روی ایکس باکس وان فول اچ دی باشه روی وان ایکس 4k
یا فریم ریت بازی ها روی وان ایکس بیشتره فقط همین

Mahrad

۱۳۹۶/۳/۳۱
این بازیا برا xbox one منتشر نمیشه؟ینی فقط رو وان ایکس میشه اجرا کرد؟