خانهاخبار
آیا دسترسی به LTE گیگابیتی در اسنپدراگون 845 ممکن می‌شود؟

آیا دسترسی به LTE گیگابیتی در اسنپدراگون 845 ممکن می‌شود؟

گزارش‌های جدید خبر از حضور مودم X20 کوالکام در چیپ اسنپدراگون 845 می‌دهند که حضور این مودم گیگابیتی می‌تواند گام بلندی در پیشرفت تکنولوژی اینترنت موبایل باشد.
۱۳۹۶/۳/۲۲

یکی از کارکنان کمپانی کوالکام بر روی صفحه خود در لینکدین اطلاعاتی از چیپ مجتمع اسنپدراگون 845 منتشر کرده که نشان از بهره مندی آن از مودم X20 و تجاری سازی آن در سال 2018 دارد. یکی از مهندسین کمپانی بیان داشته که آنها درک حال کار بر روی تجاری سازی «SDM845 Modem» و «اسنپدراگون X20» هستند تا مودم گیگابیتی کوالکام را در پردازنده جدیدشان به کار گیرند.

image

مودم X20 به شکل رسمی در اواخر فوریه سال جاری میلادی معرفی شد که به گفته کوالکام از Category 18 شبکه‌های LTE پشتیبانی می‌کند و سرعت دانلود در آن می‌تواند به مرز 1.2 گیگابیت بر ثانیه برسد. کوالکام در زمان رونمایی اعلام کرده بود که این مودم در آینده نزدیک آماده بهره برداری می‌شود اما نمونه‌هایی از آن در اختیار شرکای کمپانی قرار گرفته تا اطلاعات لازم را از آن کسب کنند. مانند چیپ‌های پرچم‌دار کوالکام، این پردازنده هم با استفاده از روش 10 نانومتری FinFET ساخته خواهد شد و سرعت آپلود آن هم تا 150 مگابایت بر ثانیه بالا خواهد رفت. کوالکام این مودم را برای سازگاری با تکنولوژی 5G شبکه‌های موبایل طراحی کرده و امیدوار است که بتواند به این هدف دست پیدا کند. سرعت دانلود 1.2 گیگابیتی در مودم X20 با استفاده از 12 استریم حاصل شده است.

بر اساس گزارش‌ها، اسنپدراگون 845 ماه‌هاست که در دست توسعه قرار دارد و احتمالا در برخی گوشی‌های پرچم‌دار سال آینده حضور خواهد داشت. سامسونگ گلکسی S9 و ال جی G7 از جمله این محصولات هستند و به نظر می‌رسد کمپانی‌های دیگری چون سونی، اچ تی سی و هواوی هم از دیگر مشتریان باشند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mahdi

۱۳۹۶/۳/۲۲
شما بگو Cat 1000 فایدش واس ما چیه وقتی اینترنت کشور ما هنوCat 4 ه فایده این که الان یه گوشی داشته باشی که Cat 18 داشته باشه