خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی گیرنده دیجیتال Tivizen Mobi T2

بررسی تخصصی گیرنده دیجیتال Tivizen Mobi T2

تلویزیون سرویسی مهم در زندگی همه افراد دنیا محسوب می‌شود که اکثر افراد زمان زیادی را برای استفاده از آن صرف می‌کنند. استفاده از این سرویس روی گوشی موبایل بسیار جذاب است. گیرنده دیجیتال تی‌ویزن موبی تی 2 امکان استفاده از تلویزیون را در همه جا برای کاربر فراهم می‌کند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۳/۲۱

گوشی‌های موبایل و تبلت ها سلیقه کاربران دستگاه‌های هوشمند را تغییر داده‌اند. این دستگاه‌ها با صفحه‌نمایش بزرگشان کاربران را تشویق به دیدن محتواهای ویدئویی کرده‌اند. تلویزیون یکی از سرویس‌هایی است که محتوای ویدیویی متنوعی روی آن وجود دارد و همه جای دنیا یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پخش مولتی‌مدیا است. درگذشته بعضی از مواقع موبایل‌هایی عرضه می‌شدند که روی خودشان گیرنده دیجیتال داشتند هرچند کارایی آن‌ها خیلی خوب نبود اما این قابلیتی خاص برای آن‌ها محسوب می‌شد. بعد از گسترش عرضه اینترنت و پوشش زیاد شبکه‌های موبایلی و پرسرعت اینترنت همراه، کم‌کم پخش تلویزیون از روی اینترنت رواج پیدا کرد اما همیشه این روش مشکلات خاص خودش را داشته و دارد و مهم‌ترین آن‌ها مصرف زیاد دیتا و کیفیت پایین در بسیاری از مواقع است. بنابراین نیاز به استفاده از یک دستگاه گیرنده دیجیتال برای کسانی حس می‌شود که به تماشای برنامه‌های تلویزیونی علاقه زیادی دارند. امروز می‌خواهیم یکی از بهترین گیرنده‌های دیجیتالی که برای موبایل‌ها و تبلت ها عرضه شده است را بررسی کنیم.

طراحی

ظاهر برای این محصول شاید اهمیت زیادی نداشته باشد زیرا قرار نیست خیلی در دید باشد؛ اما به‌هرحال کمپانی سازنده هیچ‌چیز برای طراحی‌‌اش کم نگذاشته است. دستگاه مستطیلی کوچک با لبه‌های گرد، مشکی‌رنگ و براق است. جنس قاب جلو و عقب از پلاستیک و فریم اطراف هم از پلاستیک است که طرحی شبیه به فلز دارد. روی قاب جلو لوگوی tivizen بزرگ حک شده و پایین و راست سه چراغ hotspot، آنتن و باتری دیده می‌شوند. چراغ‌ها همیشه سبز رنگ و روشن هستند، تنها چراغی که با پرش و تغییر رنگ میزان به کاربر هشدار می‌دهد چراغ باتری است.

image

image
  
image

 

لبه سمت راست کلید پاور به همراه سوراخ ریست کردن دستگاه، بالای دستگاه آنتن، پایین درگاه ارتباطی برای شارژ شدن و سمت چپ هیچ گزینه‌ای دیده نمی‌شود. قاب پشتی دستگاه کشویی است و با پایین کشیدن از جایش خارج می‌شود. با باز کردن درب قاب پشتی دسترسی به باتری امکان‌پذیر می‌شود. آنتن به‌راحتی از جایش خارج می‌شود و با لولایی که برایش در نظر گرفته‌شده می‌توان جهت آن را به‌دلخواه و برای دریافت بهتر سیگنال تنظیم کرد.

image
  
image

image
  
image

image


 

اندازه و وزن این دستگاه بسیار مناسب است. ابعاد دستگاه 10.3 x 17.8 x 2.4  سانتی‌متر و وزنش برابر 100 گرم است. وقتی این گیرنده دیجیتال همراه را در جیبتان بگذارید به‌هیچ‌وجه حسش نخواهید کرد و مشکلی برایتان به همراه نمی‌آورد. این دستگاه از استانداردهای DVB-T و DVB-T2 پشتیبانی می‌کند، این بدان معنی است که می‌توان سیگنال دیجیتال را به صورت زمینی دریافت کرد و نیازی به دریافت از ماهواره نیست؛ به لطف پشتیبانی از این دو استاندارد دریافت سیگنال توسط این دستگاه در حرکت میسر می‌شود و در ضمن سرعت دریافت هم بسیار خوب است و در تست‌هایی که ما انجام دادیم حتی در برخی ایستگاه‌های مترو و تونل‌های شهری هم خللی در پخش پیدا نمی‌شود. 

image

 

راه‌اندازی اولیه

برای استفاده از این دستگاه اولین کاری که لازم است انجام دهید دانلود و نصب برنامه مخصوصش است. در بازار گوگل پلی (برای اندروید)، اپ استور (برای آی او اس) و حتی مک و ویندوز برنامه‌ای به نام Tivizen Mobi T2 Wi-Fi وجود دارد که باید آن را روی دستگاه خودتان نصب کنید. با حضور این برنامه در همه سیستم‌عامل‌ها هر جا با هر دستگاهی می‌توان امکان مشاهده تلویزیون را داشت.

بعد از نصب برنامه باتری را در گیرنده دیجیتال قرار دهید و کلید پاور را فشار دهید تا دستگاه روشن شود. باید چند ثانیه صبر کنید تا هات اسپات دستگاه فعال و برای گوشی موبایل قابل شناسایی شود. بعد از فعال شدن دستگاه و روشن ماندن چراغ‌های آنتن و هات اسپات وارد برنامه‌ای شوید که روی گوشی دانلود شده است. بعد از وارد شدن به برنامه گوشی به دنبال شبکه وای فای می‌گردد که دستگاه به اشتراک گذاشته است و با پیدا کردن شبکه نام آن را به شما نشان می‌دهد. روی نام دستگاه کلیک کنید تا به مرحله بعد که انتخاب کشور است وارد شوید. در این لیست دنبال نام ایران بگردید و آن را انتخاب کنید. با تایید نام کشور برنامه به دنبال فرکانس‌های تلویزیونی می‌گردد و بعد از گذشت حدود 5 دقیقه تمام فرکانس‌های تلویزیونی و رادیویی را پیدا می‌کند. گوشی از طریق وای فای به شبکه‌ای که دستگاه ایجاد کرده متصل است و به شبکه محلی وای فای متصل نیستید؛ اتصال به این دستگاه ، باند وای فای گوشی را اشغال نمی‌کند و از طریق گزینه Home Netwrok Mode در بخش تنظیمات برنامه می‌توان به راحتی همزمان با تماشای تلویزیون از اینترنت هم استفاده کرد.

image

 

کار کردن با اپلیکیشن

ظاهر برنامه بسیار ساده و کاربردی است. بالا صفحه شبکه‌ای که در حال پخش است به نمایش درمی‌آید و پایین‌تر از آن تمام کانال‌های موجود دیده می‌شوند که می‌توانید از بین آن‌ها کانال موردنظر خودتان را انتخاب کنید.

image

 

با ضربه زدن روی تصویر در حال پخش امکاناتی به نمایش گذاشته می‌شوند که عبارت‌اند از: تغییر اندازه صفحه در حال پخش، ضبط کردن، تنظیم صدا، زبان کانال و نمایش برنامه در پنجره‌ای جداگانه روی برنامه‌های دیگر.

با چرخاندن گوشی می‌توان برنامه را در حالت افقی یا عمودی مشاهده کرد که حالت افقی تمام صفحه را در برمی‌گیرد و برای زمانی است که دیگر قصد انتخاب کانال ندارید. با ضربه زدن روی فلش 4 جهته در این حالت اندازه تصویر بزرگتر یا کوچکتر می‌شود.

image

 

قابلیت ضبط کردن یکی از ویژگی‌های بسیار جالب این اپلیکیشن به‌حساب می‌آید که با انتخاب کلید رکورد روی صفحه برنامه در حال پخش می‌توان آن را فعال کرد. برای ضبط کردن حداقل باید 10 ثانیه از برنامه در حال پخش ضبط شود.

با لمس کلید ولوم که در صفحه برنامه در حال پخش نمایش داده می‌شود می‌توان صدای در حال پخش را کم‌وزیاد کرد.

در آخر هم با انتخاب کلیدی مربعی، که در بالای برنامه در حال پخش نمایش داده شده، برنامه بسته می‌شود و به صفحه اصلی گوشی منتقل می‌شوید منتهی برنامه در حال پخش در پنجره‌ای کوچک فعال می‌ماند و می‌توانید در حال کار کردن با برنامه‌های دیگر به تماشای تلویزیون مشغول باشید.

بالای پنجره در نمایش دهنده برنامه آنتن و میزان شارژ دستگاه نشان داده می شود که با کمک این نشانگرها می‌توانید اطلاعاتی خوب از دستگاه در اختیار داشته باشید.

کیفیت پخش این دستگاه بسیار خوب است؛ به‌خصوص اگر کانال‌های HD را روی آن تماشا کنید شگفت‌زده می‌شوید. برای پخش بدون لگ کانال‌های HD باید گزینه‌ای را در برنامه فعال کنید. زمانی که در صفحه اصلی برنامه هستید روی 3 نقطه‌ پایین صفحه کلیک کنید که در بخش پایینی برنامه قرار دارد بعدازآن روی تنظیمات ضربه بزنید و سپس از منوی نمایش داده شده گزینه Hardware Decoder را انتخاب کنید و آن را روشن کنید. ازاین‌پس برنامه‌های HD هم بدون لگ روی گوشی نمایش داده می‌شوند.

در تنظیمات برنامه بخشی به نام خاموش خودکار به چشم می‌خورد. در این بخش می توان تعیین کرد در صورت استفاده نکردن از دستگاه به مدت 5، 10، 30 یا 60 دقیقه به طور خودکار برای دوام بیشتر باتری دستگاه خاموش شود.

مدت‌زمان دوام باتری این دستگاه خوب است. با یک‌بار شارژ کردن باتری می‌توانید تا 2 ساعت 30 دقیقه تلویزیون تماشا کنید و برای شارژ شدن از صفر تا 100 هم به 1 ساعت و نیم زمان نیاز دارید. 

image
  
image
  
image

 

نظر نهایی

اگر اهل تماشای تلویزیون هستید اما در منزل حضور ندارید و بیشتر برنامه‌های محبوب خودتان را از دست می‌دهید این گیرنده دیجیتال راه‌حل بسیار خوبی است تا بتوانید بدون دردسر و بدون پرداخت هزینه‌های سنگین برای مصرف دیتا یا لگ زدن و قطع و وصل شدن در مناطق مختلف روی گوشی یا تبلت یا حتی لپ‌تاپ خودتان برنامه‌های تلویزیون را تماشا کنید.

image

این محصول را می‌توانید از سایت کالادیوم خریداری کنید.

عکس: مرتضی احمدیه
 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (45 نظر)

حواد

۱۴۰۱/۸/۲۲
من این گیرنده رو تازه خریدم تمام کانالها رو قشنگ نشون میده اونی که میگه نشون نمیده الکی میگه

رضا برگچین

۱۳۹۹/۱۲/۲۸
من این گیرنده رو دو سال دارم و بی نهایت راضی بودم تا اینکه شبکه ها hevc شده و دیگر قادر به دریافت تصویر شبکه ها نیست و شبکه های
صدا و سیما فقط صدا دارند .

حسین

۱۳۹۹/۱۲/۱۰
این دستگاه فوق العاده بود . ولی دیگه الان کار نمیکنه . رسما به دستگاهی بدون کاربرد تبدیل شده در تاریخ 9 اسفند 1399
یعنی اینکه شبکه های صدا و سیما همگی DVB-T2 هستند و به تازگی همگی HEVC شده اند و این دستگاه قادر به دریافت شبکهای HEVC نیست !

رضا

۱۳۹۸/۹/۲۹
این دستگاه رو من دارم قوی ترین گیرندگی رو در بین کل گیرنده های موبایل دارد . داخل خونه همه گیرنده ها مشکل دارند .
در مخیط بیرون عین آینه هست .

vahid

۱۳۹۸/۴/۲۵
من قبلا mygica witv داشتم .اون چینی بود و این تیویژن کره ای است . قبلی خیلی خوب بود ولی کیفیت تصویر نداشت و پارازیت زیادی داشت . باتریش هم قابل تعویض نبود .
اما این باتریش قابل تعویضه .دوستان من اینو از معروفترین فروشگاه اینترنتی خریدم . خیلی عالی و خداشاهده کاملا راضی هستم.
کیفیت کاملا صاف و بدون پارازیت در هر نقطه . شبکه های با کیفیت HD و تصویر باورنکردنی.
تنها ایرادش :
آنتنش یکم ظریف هست با ترس و لرز در میاد .
شبکه های HD و لیست برنامه ها به زبان فارسی و رابط کاربری بسیار عالی ویژگی این دستگاه است ..این دستگاه در تمامی شهر ها جواب میده .