خانهاخبار
سامسونگ در پی ساخت GPU اختصاصی

سامسونگ در پی ساخت GPU اختصاصی

شایعه‌ای از سامسونگ به گوشی می‎رسد که عنوان می‌کند این شرکت در حال توسعه پردازنده گرافیکی اختصاصی خود برای گوشی‌های هوشمند است.
۱۳۹۶/۳/۲۰
image

پردازنده‌های گرافیکی Adreno و Mali یکی از مرسوم‌ترین پردازنده‌های گرافیکی هستند که در تولید گوشی‌های هوشمند استفاده می‎شوند. گوشی‌های هوشمند سامسونگ نیز از قاعده مستثنا نیستند، و بسته به اگزینوس یا اسنپ‌دراگون بودن تراشه آنها، مجهز به یکی از این دو GPU می‌‏شوند.

در سال‌های اخیر سامسونگ تلاش کرده است تا اکثر قطعات محصولاتش را خودش تولید کند. در گزارش جدیدی که یک منبع چینی منتشر کرده است عنوان شده سامسونگ در پی توسعه پردازنده گرافیکی مخصوص خود برای استفاده در گوشی‌های هوشمندش است. از آنجا که سامسونگ نمایشگر، چیپ‌های حافظه و تراشه SoC گوشی‌هایش را در داخل همین شرکت تولید می‌کند ساخت GPU اختصاصی سامسونگ دور از انتظار نیست.

سال گذشته شایعه‌ای درمورد مذاکره سامسونگ با شرکت‌های Nvidia و AMD، برای تولید پردازنده گرافیکی موبایل، منتشر شده بود در نتیجه این گزارش جدید را می‌توان به عنوان نتیجه دادن مذاکره این شرکت‌ها در نظر گرفت.

هنوز مشخص نیست تولید GPU اختصاصی سامسونگ چه زمانی محقق شود و استفاده از آن در محصولات این شرکت چه زمانی آغاز گردد بنابراین توصیه می‌کنیم فعلا به این خبر با شک و تردید نگاه کنید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۳/۲۰
دعا کن که اینم سامسونگ نزنه چون از صفر تا صد گوشی میشه ساخت خودش.نه مثل اپل متقلب که از صفر تا صدش ساخت چین و کره اس با اسمبل چین و هند.اره برو دعا کن???

داود

۱۳۹۶/۳/۲۰
در پاسخ به علي
اون سام هنگ هست بيخودي تلاش نكنيد اين وصله ها به ايفون نميچسبه،راستي از جاسوسي سامهنگ چه خبر از صبح همه شبكه هاي خبري بغير از جي اس سام پوشش دادن،?? اون فايل منينجر هم اوني كه شما تو فكرتونه نيست...

علی

۱۳۹۶/۳/۲۰
اپل کپی که صفحه سامسونگو خریده واسه ایفونش خخخ راستی مبارکه بعد از 10 سال هنگ او اس به فایل منیجر مجهز شد خخخخخخخخ چیزی که توی گوشیای 80 تومنی جی‌ال‌ایکس 5 سال پیش وجود داشت خخخخخخخخخخ

Samuel_09339434229

۱۳۹۶/۳/۲۰
سامسونگ به شکل تقریبی با معرفی و استفاده عملی از هسته های اختصاصی شده خودش m1 وm2 فعلی ?
کاری به صنعت کامپیوتر ندارم در اینجا اما حضور به عنوان مثال nvidia در صنعت موبایل رو همه یادشون هست و همه میدونن این شرکت موفق در پردازنده گرافیکی میشه گفت بهترین هست و اگه سامسونگ در چیپ ست پردازنده اختصاصی خودش ازش بهره ببره خیلی موفقیت زیادی به دست میاره با توجه به اکسینوس سرعتی و بهینه خودش
??
طبق اخبار مدتی قبل اپل هم در فکر استفاده کردن از پردازنده گرافیکی جدید و اختصاصی خودش هست و مطمئنن در آینده رقابت های زیبا و عملکردهای عالی خواهیم دید در چیپ ست پردازنده مرکزی و گرافیکی و...
????

italodance

۱۳۹۶/۳/۲۰
باز بره از شیوامی کپی کنه