خانهاخبار
تعویض رم و پردازنده با iMac جدید اپل، دیگر یک آرزوی محال نیست!

تعویض رم و پردازنده با iMac جدید اپل، دیگر یک آرزوی محال نیست!

وب‌سایت iFixit، به‎تازگی iMac جدید اپل را با نمایشگر 21.5 اینچی 4K کالبدشکافی کرده است و نتایج حاصل از آن، نشان می‌دهد که امکان تعویض رم و پردازنده در آی‌مک جدید شرکت اپل وجود دارد.
۱۳۹۶/۳/۲۰
image

نمایشگری با روشنایی 500 نیت، امکان نمایش بیش از یک میلیارد رنگ و دو درگاه Thonderbolt تنها قابلیت‎های جدیدی نیست که شرکت اپل برای آی‌مک جدید خود درنظر گرفته است. با اینکه شاید بهبود مشخصات سخت‎افزاری iMac 2017 اپل با نمایشگر 21.5 اینچی 4K علت مناسبی برای خرید این محصول باشد، به‎نظر می‌رسد که قابلیت‌های دیگری نیز برای آن در نظر گرفته شده که البته شرکت اپل به این ویژگی‌ها در هنگام رونمایی از iMac جدید خود، هیچ اشاره‌ای نداشته است.

image

با کالبدشکافی iMac جدید اپل با نمایشگر 21.5 اینچی 4K، وب‎سایت iFixit به نکات جالبی پیرامون این مدل دست یافته که در ادامه این جزئیات آمده است:

  • آی‌مک جدید شرکت اپل، به دو درگاه Thunderbolt 3 مجهز شده است.
  • این مدل، از همان شماره مدل نسل قبل استفاده می‎کند (A1418)، با این‎حال EMC آن‎ تغییر یافته است: 3069.
  • در نزدیکی وسط حاشیه پایین نمایشگر، درست در زیر شیشه، یک میکروفون قرار دارد.
  • با دسترسی به اجزای سخت‎افزاری برد منطقی، مشاهده می‎شود که امکان تعویض حافظه رم در iMac جدید شرکت اپل وجود دارد. دو اسلات رم SO-DIMM مشاهده می‌شود و کاربر بسته به استفاده خود، می‎تواند حافظه رم دستگاه را افزایش دهد. البته در حال‎حاضر، جزئیاتی پیرامون حداکثر مقدار حافظه رم پشتیبانی شده وجود ندارد.
  • پردازنده نیز ماژولار است و امکان تعویض آن وجود دارد؛ زمانی‏‌که پردازنده را از هیت سینک جدا نمایید، یک سوکت پردازنده استاندارد LGA 1151 جلب‌توجه خواهد کرد.
  • آخرین قابلیت جالب در برد اصلی iMac که امکان تعویض آن نیز وجود دارد، باتری CMOS است.
image

تعمیرپذیری: 3 از 10 (هنگامی‌که یک دستگاه امتیاز 10 را به‌دست آورد، بدین معنی است که تعمیرپذیری آن بسیار ساده خواهد بود)

  • پردازنده و رم، از جمله اجزای سخت‎افزاری به کار گرفته شده در iMac جدید اپل به شمار می‌رود که قابل ارتقا است و می‎توانید آن‎ها را با یک نمونه قدرت‎مندتر، جایگزین کرد.
  • هارد درایو SATA و 2.5 اینچی نیز، ارتقاپذیر است؛ البته امکان اضافه نمودن حافظه SSD به iMac جدید اپل وجود ندارد.
  • جدا نمودن نوار مورد استفاده در این محصول، به شرط آنکه ابزار درست را در اختیار داشته باشید؛ چندان دشوار نیست اما پس از جدا نمودن آن، باید با یک نمونه جدید تعویض شود.
  • تعویض پذیر‌ترین اجزای سخت‎افزاری iMac جدید اپل (مانند حافظه رم) در پشت برد اصلی (Logic Board) قرار دارد و این موضوع بدین معنی خواهد بود که باید تمامی اجزای مانیتور را به منظور دسترسی به آن‎ها از یک‎دیگر جدا نمایید.
  • از آنجایی‎که صفحه‎نمایش رتینا و لایه شیشه‎ای روی آن به یک‌دیگر جوش خورده است، در صورتی خرابی یکی از آن دو، باید دیگری را نیز تعویض نمود. این موضوع هزینه کاربران در صورت خرابی صفحه‌نمایش یا شکستن لایه شیشه‎ای روی آن، افزایش می‎دهد.
image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)