خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه iPad Pro

بررسی اولیه iPad Pro

آی‌پد پرو آمده تا قدم بزرگی به سمت جایگزینی تبلت‌ها با لپ تاپ‌ها بردارد. در این مقاله می‌توانید با ویژگی‌های جدیدش مختصرا آشنا شوید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۳/۱۶

آی پد پرو 2 یا آی پد پرو 10.5 یا هر چیزی که دوست دارید صدایش بزنید معرفی شد و اپل با عرضه ویژگی‌های جدید در این آی پد امیدوار است بتواند این دستگاه را رقابتی‌تر از قبل برای لپ‌تاپ‌ها کرده باشد. یکی از ویژگی‌های خوب در این محصول جدید حاشیه‌های بسیار کم صفحه‌نمایشش است که کمک کرده تا آی پد پرو با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر در همان شاسی نسل قبل جای بگیرد. در این بررسی مختصرا با ویژگی‌های این محصول دوست‌داشتنی آشنا می‌شویم و بررسی جامع و کاملش را به زمانی که محصول به دستمان رسید موکول می‌کنیم.
 

iPad Pro

در طراحی این محصول جدید اپل نمی‌توان گزینه‌ای انقلابی مشاهده کرد. مهم‌ترین تفاوت این نسل با نسل قبلی در حاشیه‌های کم صفحه‌نمایش است که سبب افزایش اندازه صفحه‌نمایش هم شده است. اگر به خاطر اندازه کم حاشیه‌های کناری دستگاه نگران لمس ناخواسته صفحه‌نمایش هستید اطمینان داشته باشید به لطف ویژگی palm rejection اپل هیچ مشکلی بابت این حاشیه‌های کم پیدا نمی‌کنید. ضخامت دستگاه نسبت به نسخه 12.9 اینچی به طرز محسوسی کاهش داشته و به 6.1 میلی‌متر رسیده است به علت همین ضخامت کم هنوز شاهد بیرون‌زدگی دوربین از قاب پشتی هستیم. در لبه سمت چپ دستگاه کانکتور برای اتصال به صفحه‌کلید فیزیکی، در لبه سمت راست کلیدهای ولوم و درگاه سیم‌کارت، در بالا دو اسپیکر و کلید پاور و سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا، در پایین دو اسپیکر و درگاه ارتباطی لایتنینگ و درنهایت در قاب جلو و زیر صفحه‌نمایش کلید Home دیده می‌شود که سنسور اثرانگشت هم است.

image

 

همان‌طور که اشاره کردیم صفحه‌نمایش نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر شده و اکنون می‌توانید با تکیه بر اندازه 10.5 اینچی آن فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.

صفحه‌نمایش به ویژگی‌ای به نام True Tone مجهز است. پیش‌ازاین شاهد استفاده از این ویژگی در آی پد نسل قبل بودیم. این ویژگی با بررسی نور اطراف شدت رنگ‌ها را در صفحه‌نمایش مطابق با نور تنظیم می‌کند درست چیزی شبیه به وضعیتی که در زمان کتاب خواندن اتفاق می‌افتد و در نورهای مختلف عکس‌العمل صفحات کتاب متفاوت است. وسعت زیاد رنگ‌ها در صفحه‌نمایش این آی پد کمک می‌کند تا تصاویر در این صفحه‌نمایش شفاف و کاربر راحت باشد.

image

 

اپل از کیفیت 2224 در 1668 پیکسل برای این صفحه‌نمایش استفاده کرده است که نتیجه آن تراکم پیکسلی 264 پیکسل در اینچ شده. اما چیزی که در مورد این صفحه‌نمایش از همه ویژگی‌هایش گیراتر است نرخ تجدید یا همان رفرش ریت است. صفحه‌نمایش این دستگاه با رفرش ریت 120 هرتز زیر انگشت کاربر بسیار روان‌تر عمل می‌کند. علاوه بر این تبلت به‌صورت پویا می‌تواند رفرش ریت را برحسب محتوای در حال نمایش روی صفحه‌نمایش برای مصرف کمتر انرژی تغییر دهد.

4 اتاق رزونانسی که نقش 4 اسپیکر دستگاه را بازی می‌کنند در این آی پد نیز وجود دارند و به همین سبب باید انتظار شنیدن صدایی متفاوت و با کیفیت را از این دستگاه داشته باشید. قاب پشتی دستگاه طبق انتظاری که از آی پد دارید از فلز ساخته شده و این فلز همانند نسل قبل جنسی بسیار عالی خواهد داشت.

image

 

کلید Home که پایین صفحه‌نمایش قرار دارد هنوز نقش سنسور اثرانگشت را به دوش می‌کشد. برخلاف آیفون 7 و آیفون 7 پلاس این سنسور قابلیت فشار دادن دارد و خبری از موتور هپتیک هم در اینجا نیست. در همین راستا آی پد پرو ضد آب هم نیست و نمی‌توان در کنار آب به تماشای فیلم روی این دستگاه پرداخت و نگران خیش شدنش نبود.

در ابتدای عرضه این آی پد نسخه 10 از iOS روی دستگاه نصب است اما واضح است که iOS 11 برای آی پد پرو 2 طراحی شده و امکاناتی دارد که تنها روی دستگاهی به بزرگی آی پد می‌توان از آن استفاده کرد. به‌زودی بررسی اولیه iOS 11 را منتشر می‌کنیم که می‌توانید بیشتر در مورد آن و کارایی‌هایش روی آی پد پرو اطلاعات کسب کنید.

اپل در مورد باتری این دستگاه هیچ اطلاعاتی نداده است و هیچ زمان در مورد هیچ محصولی هم اطلاعاتی نمی‌داده. تنها چیزی که در مورد باتری این دستگاه می‌دانیم این است که عمر باتری 10 ساعت است و از این نظر شبیه به نسل قبل خواهد بود. مشخصا خبری از باتری بزرگ‌تر در این نسل از آی پد نیست زیرا اندازه دستگاه افزایش پیدا نکرده اما به لطف پردازنده کم‌مصرف‌تر مشکل اندازه بزرگ‌تر صفحه‌نمایش پوشانده شده است.

image

 

هنوز هم معتقدیم دوربین روی تبلت استفاده زیادی ندارد و یکی از بخش‌های مهم آن محسوب نمی‌شود. باوجوداین اپل از دوربین 12 مگاپیکسلی با امکانات خوب در این تبلت بهره برده است. یکی از ویژگی‌های مهم دوربین این تبلت OIS یا همان تثبیت‌کننده اپتیکال تصاویر است. البته این نکته را نباید از یاد ببریم که دوربین در این دستگاه تنها نقش عکاسی ندارد و باوجود تعداد زیادی برنامه‌های اسکن هوشمند برای اسکن کردن اسناد و استفاده در برنامه‌هایی مانند نوت، نیاز به دوربینی با امکانات سخت‌افزاری خوب حس می‌شود.

دو لوازم جانبی دوست‌داشتنی برای این آی پد وجود دارد که آن را به رقیبی سرسخت برای لپ‌تاپ‌ها تبدیل می‌کند. این دو محصول یکی مداد اپل یا همان اپل پنسل است و دیگری صفحه‌کلید فیزیکی که از طریق داک ارتباطی سمت چپ دستگاه به این تبلت متصل می‌شود.

image

 

آی پد پرو 2 محصولی است که کاربرش را به یاد آینده می‌اندازد. صفحه‌نمایش با حاشیه‌های کم به گیرایی طراحی این دستگاه کمک زیادی کرده است اما هنوز مشکل اساسی‌ای که نسل‌های قبلی هم با آن درگیر بودند در این نسخه دیده می‌شود. بسیاری از افراد نمی‌توانند از مفهوم تبلت به‌عنوان لپ‌تاپ استفاده کنند و آی پد را بیشتر محصولی لوکس می‌دانند که برای سرگرمی است. باوجوداین اپل تغییرات مثبتی در این نسخه از آی پد به وجود آورده تا برای کاربران مدرن‌تر این محصول بتواند جای لپ‌تاپ را بگیرد. سوال اینجاست که آی پد پرو 2 محصولی است که بتواند صنعت تبلت ها را نجات دهد؟ مسلما جواب منفی است اما به‌هرحال این محصول جدید حرکتی خوب روبه‌جلو است که می‌تواند کاربران زیادی را قانع کند به‌جای خرید لپ‌تاپ به سمتش بیایند.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

استاد همه چی دون

۱۳۹۶/۷/۲۲
بررسی تخصصی چی شد پس؟؟؟

erfan

۱۳۹۶/۴/۱۳
به خدا قصد خریدشو دارم لطفا هر چه زود تر بررسیشو بذارید.ممنون

erfan

۱۳۹۶/۴/۹
اقا ما مردیم از بس صبر کردیم بررسی تخصصی 10.5 اسنچی رو کی انجام میدید؟

erfan

۱۳۹۶/۳/۲۸
سلام بررسی تخصصی ایپد پرو 10.5 رو کی میذارید

جواد

۱۳۹۶/۳/۲۰
اینها فن های اپل هستن . اسمشون روشونه . بیخیال اذیت نکن خودتو اگه میدونس فتوشاپ چی هست که اینطوری نمینوشت ! فوقش عکس گرفتن جلوی آینه بلدن