خانهاخبار
آشنایی با 9 قابلیت جدید iOS 11 که در WWDC 2017 صحبتی از آن‌ها نشد

آشنایی با 9 قابلیت جدید iOS 11 که در WWDC 2017 صحبتی از آن‌ها نشد

برگزاری مراسم توسعه‌دهندگان اپل WWDC 2017 بیشتر از 2 ساعت به طول انجامید و که اپل طی آن از جدیدترین محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزار خود رونمایی کرد. iOS 11 یکی از محورهای اصلی این سخنرانی بود که اپل از ویژگی‌های کاربردی آن پرده برداشت. در ادامه با 9 قابلیت جدید این سیستم‌عامل که در مراسم دیشب صحبتی از آن‌ها نشد بیشتر آشنا می‌شویم.
۱۳۹۶/۳/۱۶

شب گذشته شاهد معرفی محصولات جدید اپل در مراسم جهانی توسعه‌دهندگان WWDC 2017 بودیم. آیپد پرو، اسپیکرهای هوم‌پاد و آی‌مک های جدید از جمله محصولات سخت‌افزاری بودند که اپل در کنفرانس دیشب از آن‌ها رونمایی کرد. در مورد به‌روز رسانی های نرم‌افزاری نیز می‌توان گفت که انتشار iOS 11، macOS High Sierra، Siri و watchOS 4 از مهم‌ترین رویدادهای این مراسم بودند. محور اصلی معرفی iOS 11 بررسی دو قابلیت جدید این سیستم‌عامل به نام واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بود که این موضوع سبب شد تا به برخی از ویژگی‌های کاربردی و جدید iOS 11 کمتر پرداخته شود. در ادامه با 9 ویژگی جدید iOS 11 که در مراسم WWDC 2017 کمتر به آن‌ها توجه شد، آشنا می‌شویم.

image

بگویید، سیری تایپ می‌کند!

دستیار صوتی اپل اکنون به یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های درک صدا مجهز است. شب گذشته اپل یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده سیری به نام Type To Siri  را معرفی کرد. این دستیار صوتی نسبت به گذشته بسیار هوشمندتر شده و می‌تواند با استفاده از قابلیت جدید Type To Siri هرچه میگویید را برایتان تایپ کند!

پشتیبانی دوربین از QR Codes

پیش از این برای استفاده از کدهای QR لازم بود تا از نرم‌افزارهای جانبی برای خواندن این کدها استفاده کنید اما اپل در iOS 11 تلاش کرده تا با مجهز کردن دوربین گوشی به قابلیت Reader QR وابستگی کاربران به اپلیکیشن های جانبی را برطرف کند.

استفاده از یک‌دست هنگام تایپ

یکی از جدیدترین ویژگی‌هایی که در iOS 11 به چشم می‌خورد، قابلیت استفاده از صفحه‌کلید گوشی تنها با یک‌دست است. هنگامی‌که این قابلیت را فعال می‌کنید، اندازه صفحه‌کلید به‌صورت خودکار کوچک‌تر شده تا امکان تایپ با یک‌دست فراهم شود. اپل به‌صورت هوشمندانه‌ای اپلیکیشن Maps را نیز به این ویژگی مجهز کرده تا کاربران بتوانند به‌سادگی و تنها با استفاده از یکدست بر روی نقاط مورد خود روی نقشه زوم کنند.

امکان فیلم‌برداری از صفحه‌نمایش

یکی از رویا های کاربران آیفون و آیپد، فیلم‌برداری از صفحه‌نمایش گوشی بدون نیاز به جیلبریک است. اپل پس از سال هال انتظار بالاخره از این ویژگی در iOS 11 استفاده کرد تا کاربران از نرم‌افزارهای جانبی کمتر استفاده کنند. همچنین کاربران می‌توانند ویدیوهای ضبط‌شده از صفحه‌نمایش گوشی را به فایل‌های Gif تبدیل کرده و آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک گذارند. قابلیت فیلم‌برداری از صفحه‌نمایش پیش‌تر در اسمارت‌فون های اندرویدی و برخی از پرچم‌داران سامسونگ دیده‌شده بود که اپل نیز شب گذشته از این قابلیت در سیستم‌عامل اختصاصی خود استفاده کرد.

امکان تهیه اسکرین‌شات به همراه قابلیت ویرایش آن‌ها

در iOS 11 می‌توانید به‌سادگی از صفحه‌نمایش گوشی اسکرین‌شات گرفته و با استفاده از قابلیت جدید این سیستم‌عامل، اسکرین‌شات های خود را ویرایش کنید. با استفاده از قابلیت Markup می‌توانید علامت‌ها و نشانه‌های مورد علاقه خود را به اسکرین‌شات ها اضافه کرده و پس از ویرایش، آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بازسازی مجدد اپلیکیشن Podcasts

نسخه جدید سیستم‌عامل اختصاصی اپل iOS 11 تغییرات ظاهری فراوانی را با خود به همراه آورده است. از تغییر رابط کاربری اپ استور گرفته تا بازطراحی اپلیکیشن Podcasts همه و همه از تغییرات جدید این سیستم‌عامل محسوب می‌شوند. با تغییر رابط کاربردی اپلیکیشن پادکست، امکان جستجو در این نرم‌افزار به‌صورت چشمگیری بهبودیافته است. همچنین کمپانی اپل تلاش کرده تا با ایجاد تغییرات مفید در Podcasts شمار کاربران این اپلیکیشن را افزایش دهد.

سوئیچ بین تب‌های سافاری این بار از طریق لمس سه‌بعدی

اپل با مجهز کردن اسمارت‌فون های خود به تکنولوژی لمس سه‌بعدی (3D Touch) قابلیت‌های فراوانی را به محصولات خود اضافه کرد. یکی از کاربردهای لمس سه‌بعدی که به‌تازگی در iOS 11 ایجادشده، امکان سوئیچ بین تب‌های مرورگر سافاری است. از این پس کافیست تا هنگام وب گردی با مرورگر سافاری، صفحه‌نمایش گوشی را لمس کرده و به‌راحتی بین تب‌های موردنظر خود سوئیچ کنید.

افزایش کارایی لمس سه‌بعدی در iMessage و برنامه‌های دیگر

iOS 11 می‌تواند به‌طور شگفت‌انگیزی کاربردهای لمس سه‌بعدی در برنامه‌های مختلف را افزایش دهد. به‌عنوان مثال با لمس سه‌بعدی در اپلیکیشن iMessage می‌توانید به‌سادگی لینک‌ها و آدرس‌های اینترنتی موردنظر خود را با دوستان به اشتراک گذارید. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید لمس سه‌بعدی در iOS 11 امکان جستجو در فضای اینترنت برای یافتن اطلاعاتی کامل در مورد کلمه یا موضوع خاصی است.

نمایش اطلاعات پرواز و موقعیت مکانی کاربران در Siri و Spotlight

با انتشار نسخه جدید سیستم‌عامل iOS، دستیار صوتی اپل نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است. از این پس Siri نیز مانند Google Assistant می‌تواند جزئیات مربوط به وضعیت پرواز و موقعیت مکانی شما را نشان دهد. همچنین دستیار صوتی سیری در نسخه جدید خود از زبان‌های غیر انگلیسی مانند چینی، اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی به‌صورت پیشرفته‌تری پشتیبانی می‌کند.

به غیر از موارد بالا، شاهد تغییرات بزرگ و بهبودهای فراوانی در بخش توسعه‌ی نرم‌افزاری iOS 11 بوده‌ایم. در نسخه جدید سیستم‌عامل اپل، تماس تصویری FaceTime و مدیریت رمزهای عبور بهبودیافته است. همچنین پیشرفت‌های چشمگیری در بخش ترجمه زبان‌ها به یکدیگر از طریق Siri حاصل‌شده است. به نظر شما iOS 11 می‌تواند در میدان نبرد با سایر سیستم‌عامل‌های قدرتمند دنیا مانند اندروید، پرچم اپل را بالا ببرد؟ نظرات ارزشمند خود درباره iOS 11 را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

امین

۱۳۹۶/۳/۱۷
من ios 11 رو نصب کردم.
اینکه محیطش باحال شده و خوشگله حرفی نیست اما باگ داره.
باطریش زود تموم میشه.
بعضی نرم افزارها مشکل دار شدن مثلا شریت کار نمیکنه و از برنامش میپره بیرون.
بعضی وقتا به صورتی عشقی متن هارو که کپی میکنی paste نمیشه و بعضی اوقات میشه.
در کل پیشنهاد میکنم تا عرضه‌ی عمومیش صبر کنین و بتاشو‌ آپدیت نکنین.

Mahziyar Epico

۱۳۹۶/۳/۱۷
چطوری از صفحه میشه فیلم گرفت داخل ios11

آرش

۱۳۹۶/۳/۱۷
البته شکی نیست که IOS همیشه عملکرد بهتر ، مطمئن تر و روان تری نسبت به سایر سيستم های عامل داشته. ولی اون انقلابی که در نسخه های 7 و 10 شاهدبودیم در نسخه 11 خبری ازش نیست و جهش چشمگیری نداشته . ضمناً Control Center کاربردی تر شده ولی خیلی شلوغ و جزیره ای شده .

مهندس

۱۳۹۶/۳/۱۶
براي امنيت بيشتر ايكلود فعال كنيد

مهدی

۱۳۹۶/۳/۱۶
اسکرین شات و فیلم از صفحه رو اکثر گوشی های اندرویدی دارن برام جای تعجب داره که اپل تازه تونسته این قابلیتو به ios اضافه کنه