خانهاخبار
ترامپ در پی خصوصی‌سازی سازمان کنترل ترافیک هوایی آمریکا

ترامپ در پی خصوصی‌سازی سازمان کنترل ترافیک هوایی آمریکا

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد به دلیل ناکارآمد بودن سیستم کنترل ترافیک هوایی این کشور وظایف این کار را به یک شرکت خصوصی متشکل از اصلی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی واگذار کند.
۱۳۹۶/۳/۱۶
image

دونالد ترامپ روز گذشته پیشنهادی را مطرح کرده که همچون سایر طرح‌های او بحث برانگیز شده است. رئیس جمهور آمریکا پشنهاد داده است تا سیستم کنترل ترافیک هوایی این کشور از دست FAA (Federal Aviation Administration) خارج و به یک موسسه غیرانتفاعی خصوصی واگذار شود.

او دلیل این تغییر را قدیمی و ناکارآمد بودن FAA اعلام کرده و معتقد است با خصوصی‌سازی آن می‌توان سیستم کهنه و پرمشکل کنترل ترافیک هوایی آمریکا را توسعه بخشید و از هدر رفتن پول جلوگیری کرد.

بنا بر این پیشنهاد وظیفه کنترل ترافیک هوایی آمریکا به شرکتی غیرانتفاعی متشکل از بزرگ‌ترین شرکت‌های مسافربری هوایی آمریکا واگذار می‏شود و وظایف FAA به نظارت بر بخشی‌هایی از کار این شرکت محدود می‏شود.

شرکت‌های هواپیمایی آمریکا و اتحادیه کارکنان کنترل ترافیک هوآیی این کشور کاملا از پیشنهاد ترامپ حمایت می‌کنند و سیستم فعلی را ناکارآمد می‌دانند. با این حال بسیاری نگرانند با این تغییر شرکت‌های هواپیمایی قدرت بیشتری به دست آورند و از آن برای کسب درآمد بیشتر و افزایش مالیات مسافران استفاده کنند.

در روزهای پیش رو کمیته حمل و نقل مجلس سنا و نمایندگان آمریکا این طرح را به بحث خواهند گذاشت تا در صورت قانع شد با اجرایی شدن آن موافقت کنند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۳/۱۶
ترامپ خیلی مغزش کار میکنه. آدم اکتیو و نترس و کارآمدیه. کاری به سیاست های نژادپرستانه اش ندارم اون بحث جداییه.
طرح پیشنهادی ایشان هم عملیاتی میشود
همین که با حداکثر توان برای کشورش میجنگد نشان از شایستگی های این مرد است