خانهاخبار
آیپد با ویژگی‌های جدید iOS 11، به‌کلی دگرگون می‌شود

آیپد با ویژگی‌های جدید iOS 11، به‌کلی دگرگون می‌شود

اپل در WWDC 2017 از نوآوری‌های جذاب کار با iPad Pro در iOS 11 سخن گفت.
۱۳۹۶/۳/۱۶

شب گذشته در کنفرانس WWDC 2017، اپل چند به‌روزرسانی جدید را برای iPad Pro معرفی کرد. این ویژگی‌های جدید، بخشی از قابلیت‌های iOS 11 هستند که این تبلت فوق‌العاده را به یک دستگاه حرفه‌ای تبدیل می‌کنند. تعجبی ندارد که اپل، ویژگی‌های جدید را تا کنون "بزرگ‌ترین به‌روزرسانی برای آیپد" نامیده است.

یکی از ویژگی‌های جدید، تغییر نوار داک در آیپد است که شباهت زیادی به Mac پیدا کرده. کاربران در iOS 11 می‌توانند هر تعداد اپلیکیشن را به نوار داک بچسبانند و حتی از داخل اپلیکیشن‌ها به محتویات آن دسترسی داشته باشند. با این امکان جدید می‌توانید به راحتی وارد اپلیکیشن‌های دیگری شوید و یا صفحه نمایش را با کشیدن آن‌ها به بیرون از نوار داک، به دو قسمت تقسیم کنید.

image

علاوه بر این، اپل در ویژگی مالتی تسکینگ آیپد بهبودهایی را اعمال کرده که همانند مک، می‌توان چندین اپلیکیشن را هم‌زمان اجرا کرد. همچنین امکان drag and drop نیز به iOS 11 روی آیپد پرو اضافه شده است که با استفاده از آن می‌توانید متن، عکس‌ها و دیگر اجزای اپلیکیشن‌ها را به راحتی به جای دیگر انتقال دهید.

اپلیکیشن جدیدی نیز با نام Files به محیط کاربری iOS 11 اضافه شده است که پیش‌تر نیز خبر آن فاش شده بود. این برنامه مدیریت فایل‌ها را آسان می‌کند. همچنین در زمان استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید از سرویس‌های ابری مانند Dropbox, Box و یا Google Drive نیز استفاده کنید. این برنامه از ویژگی drag and drop پشتیبانی می‌کند. بنابراین به راحتی می‌توانید به اسناد داخل اپلیکیشن‌های دیگر دسترسی داشته باشید.

اپل پنسل در iOS 11 کارایی بهتری دارد. با ضربه زدن روی صفحه قفل، اپلیکیشن Notes اجرا می‌شود و هر چیزی که با اپل پنسل نوشته شود، قابل جستجو است. تحلیل دست خط، با استفاده از امکان یادگیری ماشین انجام می‌شود. اسکرین‌شات و یا تصاویر را می‌توانید با اپل پنسل علامت‌گذاری کنید. در اپلیکیشن Notes، قابلیت جدید اسکن اسناد اضافه شده است که بتوان آن‌ها را به راحتی به ارقام تبدیل کرد و همه متن‌ها را در یک‌جا نوشت.

image

اپل باید با محصولاتی مثل لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت و کروم بوک گوگل رقابت کند تا بتواند دل کاربران مختلف را بدست آورد. بنابراین به‌روزرسانی‌های جدید باید راه درازی را برای پیشبرد اهداف اپل طی کنند.

اپل نسخه نهایی iOS 11 را در پاییز امسال عرضه می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

محمدعلي بهراميان

۱۳۹۶/۳/۲۶
دوست عزيز خيلي اپليكيشن هاي انحصاري است كه فقط براي آيپده و طرف مقابل خيلي اپليكيشن ها هست كه به طور انحصاري واسه آيفونه ، لطفا بدون فكر و اطلاع نظر نده

arshia - all rights reserved

۱۳۹۶/۳/۱۷
واقعا نمیدونم چطور و از چه زاویه ای باید نگاه کنم که یه سیستم عامل موبایلی و اسباب بازی رو با ویندوز 10 دسکتاپ مقایسه کنم و در کمال ناباوری اونو رجحان بدم !
سرفیسو میخوره؟!
واقعا خوش بین ترین طرفدارای ایپد هم قبول دارن که مقایسه سرفیس پرو و ایپد پرو خیلی امر غریبیه ! جز طرفدارای متعصب...
ایپد در بهترین حالت ممکن یه سیستم عامل موبایلیه،مطمینا ای او اس 11 خوب خواهد بود اما دیگه استورو که براش عوض نمیکنن ! منابع همون اپ های موبایلی هست
اما در طرف مقابل سرفیس یه پی سی شاخه!!! کدوم آدمی یه گوشی گنده رو با پی سی مقایسه میکنه و میگه موبایل بهتره؟!
بله در یه صورت اتفاق میفته که حرفای علیرضا الکی باشه و قدیمی بشه،اونم وقتی که همه ی آدما مث شما فکر کنن آقای بهرامیان که یه گوشی گنده رو از پی سی بهتر بدونن...
بعدشم همیشه عامه مردم راه درستو نمیرن که میگی خواهان بیشتری دارن ، کما اینکه الان پرفروش ترین گوشی جهان برای یه برندیه که اصلا کیفیت نداره و فقط افراد عام رو جذب میکنه..

arshia - all rights reserved

۱۳۹۶/۳/۱۷
مایکروسافت از اپل توی زمینه تبلت خوبه؟!
بله منکر این ابداع اپل نمیشیم
اما شما هم بنویس و توی ذهنت نگه دار که مبدع تبلت های هایبریدی مایکروسافت هست که روز به روز داره بیشتر میشه این اتفاق و خود اپل هم دنباله رو مایکروسافت شده در این زمینه و بیشتر مانورش رو هم روی ایپد پرو میده تا ایپد
همون محصولی که تیم کوک با ساده انگاری به تمام معنا مسخرش کرده بود
موندم بزرگ ترین مقام یه شرکت حرفشو عوض میکنه اما شماها اصرار دارین به چیزای ساده فک کنین و منکر این اتفاق بشین

saeed666

۱۳۹۶/۳/۱۶
دوستان شما یه جوری میگین که مایکروسافت از اپل تو زمینه تبلت خوبه که انگار یادمون رفته که این اپل بود که تبلت یا همون آیپد رو اختراع کرد. همیشه که اینو میگین اول این مسله مهم رو تو ذهنت یادداشت کن و نگه دار بعد حرف بزن.

محمد

۱۳۹۶/۳/۱۶
چرا بررسي اوليه آي او اس ١١ رو نذاشتيد؟