خانهاخبار
اپل از درآمد 70 میلیارد دلاری توسعه‌دهندگان اپ استور خبر می‌دهد

اپل از درآمد 70 میلیارد دلاری توسعه‌دهندگان اپ استور خبر می‌دهد

کمپانی اپل در آخرین خبر خود اعلام کرد که توسعه‌دهندگان اپ استور تاکنون 70 میلیارد دلار از فروش اپلیکیشن ها به دست آورده‌اند.در ادامه با جی اس ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۳/۱۳

سال 2007 اپل همراه با اسطوره فراموش‌نشدنی خود استیو جابز از نخستین تلفن همراه هوشمند خود به نام iPhone 2G پرده برداشت. یک سال بعد این کمپانی موفق شد تا سرویسی جدید به نام App Store را خلق کند تا کاربران به دنیایی نامحدود از اپلیکیشن ها و بازی‌های روز دست پیدا کنند. از سال 2008 تاکنون شاهد رشد لحظه به لحظه‌ی اپ استور و افزاش درآمد توسعه‌دهندگان از فروش برنامه‌ها و بازی‌ها در اپ استور بوده‌ایم. صبح روز پنج‌شنبه خبری منتشر شد که درآمد نجومی توسعه‌دهندگان در اپ استور از زمانی که شروع به کار کرده تاکنون را فاش کرد. این خبر هاکی از آن بود که این سرویس نرم‌افزاری جهانی توانسته درآمد 70 میلیارد دلاری را از ابتدای کار خود تاکنون برای توسعه‌دهندگانش به ارمغان آورد.

image

گویا عدد 70 برای اپل بسیار خوش‌یمن است چراکه طی 12 ماه گذشته میزان دانلود اپلیکیشن های اپ استور 70 درصد افزایش‌یافته و همچنین این کمپانی موفق شده تا با راه‌اندازی اپ استور تاکنون درامد 70 میلیارد دلاری را از فروش اپلیکیشن تجربه کند. دو بازی Pokémon GO و Super Mario سهم بسیار زیادی در افزایش 70 درصدی میزان دانلود بازی‌ها طی یک سال گذشته داشته‌اند اما نقش سایر اپلیکیشن ها در افزایش رشد نرخ دانلودهای اپ استور را نمی‌توان نادیده گرفت. دسته‌ی بازی‌ها و اپلیکیشن های سرگرمی بیشترین نقش در رشد 70 درصدی اپ استور را داشته‌اند و سایر دسته‌ها مانند تناسب‌اندام، سبک زندگی و سلامتی در رده‌های بعدی قرارگرفته‌اند. طی گزارش‌های منتشرشده، اپل اعلام کرده است که گجت های پوشیدنی این کمپانی ازجمله اپل واچ بیشترین تاثیر در رشد اپلیکیشن های حوزهه سلامت و تناسب‌اندام را داشته‌اند.

فیل شیلر، معاون بخش بازاریابی جهانی اپل در مورد رشد اپ استور و درآمدزایی بی‌نظیر این سرویس برای توسعه‌دهندگان گفت:

کاربران در سراسر جهان از اپلیکیشن هایی که در اپ استور منتشر می‌شوند، لذت می‌برند چراکه وجود برخی از نرم‌افزارهای کاربردی در اپ استور توانسته تعامل ویژه‌ای را با زندگی روزمره مردم ایجاد کند. ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به نرم‌افزارهای حوزه سلامت اشاره کرد. درآمد 70 میلیاردد  دلاری توسعه‌دهندگان از اپ استور نشان‌دهنده رشد چشمگیر این سرویس محبوب طی چند سال گذشته است.

تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل نیز طی توئیت خود از فعالیت‌های مستمر توسعه‌دهندگان این کمپانی تشکر کرد و گفت:

توسعه‌دهندگان علاوه بر درآمدزایی مستقیم از فروش اپلیکیشن ها در اپ استور توانسته‌اند تا با فروش اشتراک‌های درون برنامه‌ای به کسب درامد بپردازند. همچنین گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد که خریدهای درون برنامه‌ای و فروش اشتراک‌ها از سال گذشته تاکنون 58 درصد افزایش داشته است.

image

بی‌شک پس از مراسم WWDC 2017 و معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل اپل با عنوان iOS 11  سیل عظیمی از نرم‌افزارها و بازی‌های جدید روانه اپ استور خواهد شد. این موضوع می‌تواند تاثیر به سزایی در افزایش رشد دانلود اپلیکیشن ها در سال جاری داشته باشد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۳/۱۳
به این اخبار و حواشی توجه نکنید. اپل دیگر حرفی برای گفتن ندارد.
گلکسی8 به مدد طراحی فوق العاده زیبا انتخاب اول هر انسان عاقلی ست.

italodance

۱۳۹۶/۳/۱۳
اپل باید کلا برنامه ها و بازیهای بیخودی رایگان الکی رو محدودتر کنه و بتونه کیفیتش رو بالا ببره