خانهاخبار
مبارزه جدی گوگل با تبلیغات مزاحم اینترنتی از ابتدای سال 2018

مبارزه جدی گوگل با تبلیغات مزاحم اینترنتی از ابتدای سال 2018

این ابزار که از اوایل سال 2018 از آن در مرورگر گوگل کروم پرده‌برداری خواهد شد روی تبلیغات مزاحم آنلاین مثل تبلیغاتی پاپ‌آپ و دیگر تبلیغات مزاحم و ناخواسته تمرکز دارد و از آن موقع به بعد کاربران مرورگر کروم هنگام گشتن در اینترنت شاهد مشاهده تبلیغات بسیار کمتری خواهند بود.
۱۳۹۶/۳/۱۳

وارد هر صفحه‌ی اینترنتی که می‌شوید و یا با کلیک بر روی صفحات اینترنتی با حجم انبوهی از تبلیغات آزاردهنده روبه‌رو می‌شوید؟

اکثریت قریب به‌اتفاق تولیدکنندگان محتوای آنلاین مخارج خود را از راه نمایش تبلیغات اینترنتی به دست می‌آورند. این بدان معناست که آن‌ها می‌خواهند تبلیغاتی را در سایت‌های خود نمایش دهند که برای بازدیدکنندگان و کاربرانشان قانع‌کننده، مفید و جذاب باشد. اما واقعیت آن است که در عمل بسیاری از سایت‌ها با نمایش تبلیغات آزاردهنده و مزاحم و بیش‌ازحد معمول بر روی سایت‌های اینترنتی مانند انواع مختلف تبلیغات پاپ‌آپ که با کلیک بر روی صفحه یا یک لینک به‌صورت ناخواسته بازگشایی می‌شوند و یا تبلیغات متحرک و تصویری که همراه با صدا یا موسیقی غیرمنتظره هستند، و یا تبلیغاتی که شما را مجبور به انتظار مثلاً برای10 ثانیه قبل مشاهده مطلب اصلی می‌کنند ، محیط اینترنت را برای کاربران به محیطی آزاردهنده و ناخوشایند تبدیل می‌کنند.

بااینکه تاکنون افزونه و پلاگین‌های مختلفی برای مقابله با تبلیغات آزاردهنده و ناخواسته تولیدشده است اما به‌تازگی «سریدهار راماس» معاون ارشد تبلیغات و بازرگانی گوگل اعلام کرده که ظرف چند ماه آینده و در اوایل سال 2018 و باهدف آنکه تبلیغات آنلاین باید بهتر شود تا محیط اینترنتی بهتری برای همگان باشد؛ مرورگر گوگل کروم به‌صورت پیش‌فرض به ابزاری برای مقابله با تبلیغات مزاحم سایت‌ها تبدیل خواهد شد.

image

این ابزار که همان‌طور که گفته شد از اوایل سال 2018 از آن در مرورگر گوگل کروم پرده‌برداری خواهد شد روی تبلیغات مزاحم آنلاین مثل تبلیغاتی پاپ‌آپ و دیگر تبلیغات مزاحم و ناخواسته تمرکز دارد و از آن موقع به بعد کاربران مرورگر کروم هنگام گشتن در اینترنت شاهد مشاهده تبلیغات بسیار کمتری خواهند بود.
 این کار همچنین به ناشرانی که بیشتر درآمد خود را از راه تبلیغات به دست می‌آورند کمک می‌کند تا با استانداردسازی تبلیغات، خود را برای این قابلیت جدید و بهبود کیفیت تبلیغاتشان آماده کنند.

بدین ترتیب این ابزار پس از راه‌اندازی، معروف‌ترین مسدودکننده تبلیغات اینترنتی خواهد شد.

البته این موضوع چالش‌هایی را نیز درباره بزرگ‌ترین منبع درآمد گوگل به همراه خواهد داشت. چرا که غول اینترنتی گوگل بزرگ‌ترین منبع درآمدی‌اش از طریق تبلیغات است.

معاون ارشد گوگل درزمینهٔ تبلیغات در یک پست رسمی درباره این موضوع اظهار کرده بود: ما قصد داریم از اوایل 2018، کروم را در نشان دادن تبلیغات (شامل تبلیغاتی که تحت مالکیت یا خدمت گوگل است) در وب‌سایت‌هایی که با «استانداردهای تبلیغات بهتر» سازگار نیستند متوقف کنیم.

گوگل، فیس‌بوک، واشنگتن‌پست و دیگر شرکت‌ها و ناشران فناوری، بیشتر درآمد خود را از طریق تبلیغات آنلاین به دست‌ می‌آورند، بنابراین درآمد آن‌ها با مسدود شدن تبلیغات به‌نوعی در معرض تهدید است.
البته با روشی که گوگل برای مسدود کردن تبلیغات در نظر گرفته است، تنها تبلیغات مزاحم که از استانداردهای تبلیغات بهتر پیروی نکنند مسدود می‌شوند.

درواقع تبلیغاتی که توسط کاربران به‌عنوان آزاردهنده‌ترین تبلیغات شناسایی می‌شوند، تبلیغات پاپ‌آپ‌ (صفحات که با کلیک بر روی یک لینک به‌صورت ناخواسته باز می‌شوند)، تبلیغات ویدئویی و متحرک که به‌طور خودکار به همراه صدا نمایش داده می‌شوند، آگهی‌هایی در اندازه‌های بزرگ و شمارش‌های معکوسی که کاربران را قبل از آنکه بتوانند به یک صفحه وب دسترسی داشته باشند باید مشاهده کنند، از سال آینده میلادی توسط این ابزار متوقف می‌شوند.

image

از طرف دیگر، گوگل از هم‌اکنون به ناشران و شرکت‌های فناوری کمک می‌کند تا خود را برای ورود مسدودکننده تبلیغات کروم آماده کنند. مسدودکننده تبلیغات بیشتر مانند یک فیلتر کیفیت عمل خواهد کرد و کمک‌های ارائه‌شده توسط گوگل به ناشران فرصتی چند ماه جهت آماده‌سازی برای تغییر سبک تبلیغاتشان می‌دهد، پیش از اینکه مسدودکننده تبلیغات از سال آینده در مرورگر کروم به اجرا درآید.

گوگل همچنین نرم‌افزاری را تهیه و در اختیار ناشران قرار داده است که این برنامه اجازه می‌دهد تا ناشران با استفاده از آن متوجه شوند که آیا تبلیغات آن‌ها در گوگل کروم فیلتر خواهد شد؟ و در صورت فیلتر شدن تبلیغات راه‌کارهای استانداردی برای جلوگیری از این موضوع به آنان پیشنهاد می‌کند تا تبلیغاتشان توسط مرورگر کروم مسدود نشود.

قرار است این قابلیت ابتدا برای کشورهای ایالات‌متحده امریکا، انگلستان، آلمان، استرالیا و نیوزیلند در دسترس قرار گیرد و سپس به‌مرور برای سایر کشورها بهینه‌سازی و فعال گردد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

italodance

۱۳۹۶/۳/۱۳
گوگل به همان سرنوشت یاهو دچار شده و با تنبلی بی دلیل سبب گسترش اسپم و غیره در تمامی سرویسهاش شده
بعید نیست در اینده با تضعیف و محو شدن مواجه بشه
شاید ماکروسافت و یا اپل بخرنش