خانهاخبار
بلندگوهای هوشمند اپل، رقیبی جدی برای گوگل هوم و آمازون اکو

بلندگوهای هوشمند اپل، رقیبی جدی برای گوگل هوم و آمازون اکو

طی گزارش‌های منتشرشده در فضای مجازی، مشخص شد که کمپانی اپل در حال ساخت بلندگوهای هوشمندی است که بر پایه دستیار صوتی سیری طراحی شده‌اند. طبق پیش‌بینی های انجام‌شده، احتمال معرفی این بلندگوهای هوشمند در کنفرانس WWDC 2017 بسیار زیاد است. در ادامه با جی اس ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۳/۱۱

طی چند ماه اخیر شایعات بسیار زیادی مبنی بر تولید بلندگوهای هوشمند توسط اپل به گوش رسید که بسیاری از آن‌ها تکذیب شدند. بلومبرگ امروز خبر دیگری را در فضای مجازی منتشر کرد که نشان می‌دهد کمپانی اپل تمرکز خود را بر روی ساخت بلندگوهای هوشمند قرار داده است. این بلندگوهای هوشمند با بهره‌مندی از دستیار صوتی سیری، رقیبی جدی برای گوگل هوم خواهند بود.مراسم  WWDC 2017هفته آینده برگزار خواهد شد و احتمال اینکه اپل از بلندگوهای هوشمند خود در این مراسم رونمایی کند بسیار زیاد است. کمپانی اپل در طراحی این بلندگوهای هوشمند از قابلیتی به نام Virtual Surround Sound (صدای فراگیر مجازی) استفاده کرده است. بلندگوهای هوشمند اپل با استفاده از این ویژگی می‌توانند میزان و شدت صدای خروجی را با توجه به محیط اطراف در بهترین وضعیت ممکن قرار دهند.اپل با مجهز کردن بلندگوهای هوشمند خود به دستیار صوتی Siri نشان داد که قصد دارد تا با گوگل و آمازون وارد صحنه رقابت شود چراکه گوگل هوم (Google Home) و آمازون اکو (Amazon Echo) سرسخت‌ترین رقبای اپل در زمینه بلندگوهای هوشمند هستند.

image

بهره‌گیری بلندگوهای هوشمند اپل از دستیار صوتی اختصاصی این کمپانی سبب می‌شود تا کاربران بتوانند چراغ‌ها، قفل درب‌ها و پنجره‌ها، اپل تی وی و سایر لوازم‌خانگی هوشمند خود را از طریق ایجاد ارتباط بین سیری و هوم کیت (HomeKit) کنترل کنند.سنسورهای آکوستیک و قابلیت صدای فراگیر مجازی (Virtual Surround Sound) دو ویژگی بسیار جذاب بلندگوهای هوشمند اپل هستند. بلندگوهای هوشمند اپل با استفاده از این دو قابلیت می‌توانند به‌طور کاملا هوشمند محیط اطراف را بررسی کرده و سطح صدای خروجی را به‌صورت خودکار تنظیم کنند.

image

چندی پیش هنگامی‌که آمازون از اسپیکرهای پیشرفته خود به نام اکو پرده‌برداری کرد، فیل شیلر نائب رئیس ارشد بخش بازاریابی جهانی اپل عنوان کرد که وجود صفحه‌نمایش برای دستگاه‌های صوتی از قبیل آمازون اکو و سایر بلندگوهای هوشمند چندان ضروری نیست، از این‌ رو بسیاری از کارشناسان احتمال وجود نمایشگر در بلندگوهای هوشمند اپل را بسیار پایین می‌دانند.گفته می‌شود که تولید این بلندگوهای هوشمند توسط کمپانی Inventec صورت می‌گیرد. این کمپانی در حال حاضر تولیدکننده ایرپادهای اپل است. همان‌طور که گفته شد شواهد بسیار زیاد وجود دارد که نشان می‌دهد بلندگوهای هوشمند اپل، هفته آینده در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان موسوم به WWDC 2017  معرفی خواهند شد. این موضوع می‌تواند دلیل خوبی برای معرفی سایر محصولات سخت‌افزاری کمپانی اپل در این مراسم باشد چراکه بسیاری از کارشناسان معتقدند که اپل در مراسم توسعه‌دهندگان خود، تنها به معرفی محصولات نرم‌افزاری و انتشار نسخه‌های جدید سیستم‌عامل iOS و دیگر سیستم‌عامل‌های اختصاصی این کمپانی می‌پردازد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)