خانهمقاله‌ها
چگونه ضبط صدا (Voice) را در تلگرام غیرفعال کنیم؟

چگونه ضبط صدا (Voice) را در تلگرام غیرفعال کنیم؟

گاهی اوقات هنگام گفتگو با دوستان خود در محیط تلگرام ممکن است به‌صورت ناخواسته گزینه ضبط صدا (Voice) را لمس کنید و پیام صوتی ناخواسته‌ای را برای آن‌ها ارسال کنید. اگر می‌خواهید از ضبط ناخواسته صدا در تلگرام جلوگیری کنید با جی اس ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۳/۱۱

تلگرام یکی از جذاب‌ترین شبکه‌های اجتماعی بین کاربران ایرانی است. این پیام‌رسان دارای امکانات مفیدی از جمله قابلیت ضبط صدا (ویس) است که کاربران می‌توانند با لمس کردن گزینه میکروفون در بخش چت، صدای خود را ضبط کرده و آن را با دوستان خود به اشتراک گذارند. اگر در شرایطی قرار داشته باشید که تایپ کردن و نوشتن متن کمی دشوار باشد، قابلیت ضبط صدا ناجی شما خواهد بود. مشکل از جایی شروع می‌شود که دست شما ناخواسته گزینه ضبط صدا را لمس کرده و فایل صوتی نامربوطی را برای دوستان شما ارسال می‌کند.

کاربران نمی‌توانند به‌صورت مستقیم و از داخل برنامه تلگرام، قابلیت ضبط صدا در این پیام‌رسان را غیرفعال کنند اما در این آموزش قصد داریم تا با ترفندی ساده گزینه ضبط صدا در اپلیکیشن تلگرام را با استفاده از بخش تنظیمات گوشی غیر فعال کنیم. در ادامه به نحوه غیرفعال کردن ضبط صدا (Voice) در تلگرام می‌پردازیم.

آموزش غیرفعال کردن ضبط صدا در تلگرام آیفون

ابتدا از صفحه اصلی وارد Settings شوید و سپس گزینه Privacy را لمس کنید.

image

اکنون می‌توانید با انتخاب گزینه Microphone به تنظیمات ضبط صدا در گوشی دسترسی پیدا کنید.

image

در صفحه جدید لیست تمام اپلیکیشن هایی را مشاهده می‌کنید که از میکروفون گوشی برای ضبط صدا استفاده می‌کنند. با یافتن تلگرام و خاموش کردن گزینه مربوط به آن، دسترسی تلگرام به میکرفون گوشی را قطع کنید. با انجام این کار، میکروفون گوشی شما در اپلیکیشن تلگرام غیرفعال می‌شود و بدین گونه می‌توانید از ضبط و ارسال فایل‌های صوتی به‌صورت ناخواسته جلوگیری کنید. اکنون اگر به‌صورت اتفاقی گزینه ضبط صدا در تلگرام را لمس کنید، پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود مبنی بر اینکه تلگرام اجازه استفاده از میکروفون گوشی شما را ندارد و برای ضبط صدا لازم است تا مجددا دسترسی تلگرام به میکروفون گوشی را فعال کنید. 

image

آموزش غیرفعال کردن ضبط صدا در تلگرام اندروید

کاربران اندرویدی نیز برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته اپلیکیشن ها و تغییر دسترسی آن‌ها برای استفاده از منابع گوشی از جمله میکروفون باید سیستم‌عامل اندروید خود را به نسخه 6 ارتقا دهند. پس از به‌روز رسانی گوشی اندرویدی خود به نسخه 6 از این سیستم‌عامل می‌توانید با پیمودن مراحل زیر، بخش ضبط صدا در تلگرام را غیرفعال کنید.

ابتدا وارد Settings شده و سپس از بخش Applications گزینه Applications manager را انتخاب کنید.

image

اکنون لیست بلند بالایی از تمام نرم‌افزارهای نصب‌شده بر روی تلفن همراه خود را مشاهده می‌کنید. برای ادامه، اپلیکیشن تلگرام یافته و آن را انتخاب کنید.

image

در صفحه جدیدی که پیش رویتان باز می‌شود گزینه‌ای به اسم Permissions وجود دارد.شما با استفاده از این گزینه می‌توانید دسترسی تلگرام را به برخی از منابع گوشی از جمله دوربین، مخاطبان، میکروفون و... را تغییر دهید.

image

اکنون برای قطع دسترسی تلگرام از میکروفون گوشی لازم است تا گزینه مربوط به میکروفون را خاموش کنید.

image

حال تلگرام خود را باز کرده و گزینه مربوط به ضبط صدا را لمس کنید. در این لحظه  پیامی نمایان می‌شود مبنی بر اینکه تلگرام اجازه استفاده از میکروفون گوشی شما را ندارد. با انتخاب گزینه Allow دسترسی تلگرام به میکروفون گوشی مجددا برقرارشده و با لمس گزینه Deny گزینه ضبط صدا همچنان غیرفعال می‌ماند.

image

همچنین از این آموزش می‌توانید برای قطع دسترسی نرم‌افزارهای نصب تلفن همراه خود به منابع مختلف گوشی از جمله مخاطبان، دوربین، پیام‌ها، حافظه دستگاه و میکروفون استفاده کنید. در پایان امیدواریم که این آموزش برای شما عزیزان مفید و کاربردی واقع‌شده باشد. نظرات ارزشمند خود در مورد این آموزش را با ما در میان بگذارید.

 

بیشتر بخوانید:
چگونه اکانت و اطلاعات تلگرام را به صورت کامل پاک کنیم؟
آموزش فعال کردن ورود 2 مرحله‌ای در تلگرام
20 ترفند مخفی تلگرام

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

A

۱۳۹۶/۳/۱۲
اینو دیگه همه میدونن اموزش های تخصصی بزارید