خانهاخبار
پایان پشتیبانی از چند عضو قدیمی خانواده مک‌بوک و همچنین آیفون 3GS در 30 ژوئن

پایان پشتیبانی از چند عضو قدیمی خانواده مک‌بوک و همچنین آیفون 3GS در 30 ژوئن

اپل قصد دارد بعضی از محصولات قدیمی خود را از رده خارج کند. بدین‌ترتیب پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از دستگاه‌های یاد شده یک ماه دیگر پایان می‌یابد.
۱۳۹۶/۳/۹

شرکت اپل هر از چند گاهی، بعضی از محصولات قدیمی‌اش را از دور خارج می‌کند. این محصولات دیگر برای تعمیر پشتیبانی نمی‌شوند. در لیستی که وب‌سایت 9to5Mac از این دستگاه‌ها منتشر کرده، چند مدل از مک بوک ایر، مک بوک پرو و آیفون به چشم می‌خورد که در تاریخ 30 ژوئن منسوخ می‌شوند.

مک بوک‌هایی که قرعه به نامشان خورده است، مک بوک ایر 11 و 13 اینچی میانه 2011 و همچنین مک بوک پرو 13، 15 و 17 اینچی اواخر 2011 هستند. دو دستگاه مک بوک پرو 17 اینچی میانه 2011 و آیفون 3GS نیز در این تاریخ به جمع اخراجی‌های اپل می‌پیوندند.

این اقدام اپل به معنای پایان رسمی پشتیبانی از مک بوک پرو 17 اینچی است. در حالی که اپل چند سال پیش تولید این دستگاه را متوقف کرد، تا به امروز پشتیبانی تعمیرات این مدل برای کاربران امکان‌پذیر بوده که در تاریخ یاد شده به پایان می‌رسد.

بعد از این تاریخ، دستگاه‌های مک بوک ایر میانه 2011 و سری مک بوک پروهای یاد شده نمی‌توانند از سیستم عامل macOS 10.13 استفاده کنند.

علاوه بر این، اپل اولین نسل دستگاه‌های Airport Express 802.11n را هم جزء این لیست قرار داده که هیچ به‌روزرسانی نرم‌افزاری شامل آن‌ها نمی‌شود.

اگر دستگاه اپلی‌تان جزو موارد بالاست، می‌توانید پیش از زمان تعیین شده برای تعویض آن با مدل‌های جدیدتر به نمایندگی‌های مجاز خدمات اپل مراجعه کنید.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)