خانهبررسی‌ها
مقایسه Galaxy S8 با iPhone 7 Plus

مقایسه Galaxy S8 با iPhone 7 Plus

پرچم‌دار سامسونگ و اپل همیشه جزو گوشی‌هایی هستند که مقایسه بین ‌آن‌ها برای کسانی جذاب است که به دنبال گوشی‌های گران‌قیمت هستند. در این بررسی این دو گوشی را کنار هم قرار دادیم و تمام مزایا و معایب آن‌ها را برای شما نمایان کردیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۳/۸

خانواده گلکسی اس سامسونگ همیشه در مرکز توجه کاربران و کارشناسان موبایل بوده و هست. جدیدترین عضو این خانواده گلکسی اس 8 نام دارد که با ورودش جان تازه‌ای در کالبد موبایل‌های سامسونگ دمیده است. از آن طرف آیفون هم همیشه رقیبی سرسخت برای گوشی‌های ساخت کمپانی‌های دیگر به حساب می‌آید. در این مقاله می‌خواهیم دو گوشی آیفون 7 پلاس و گلکسی اس 8 را کنار هم بگذاریم و مقایسه‌ای کاربردی میان این دو داشته باشیم.

 

طراحی

در سال جدید تقریبا هر گوشی پرچم‌داری که معرفی شد ازنظر ظاهری تفاوت ملموسی با نسل‌های قبلی داشت. گلکسی اس 8 هم از آن دست پرچم‌داران است که سامسونگ با معرفی آن نشان داد به دنبال ایجاد تغییرات جدی در گوشی‌های پرچم‌دارش است. آیفون 7 پلاس در سال 2016 معرفی شد اما ازنظر ظاهری تفاوتی با نسل قبلی خودش ندارد. اگر از جلو به این گوشی و آیفون 6 اس پلاس نگاه کنید هیچ تفاوتی دیده نمی‌شود که شما را راهنمایی کند کدام آیفون نسل جدید است. جنس بدنه گلکسی اس 8 از فلز و شیشه است؛ بدین‌صورت که قاب پشتی از شیشه و فریم اطراف از فلز ساخته شده‌. جنس بدنه آیفون 7 پلاس کاملا از فلز است و قاب پشتی و فریم یک تکه از فلزند. برخلاف نسل‌های قبلی گلکسی اس 8 لیز نیست و برعکس به‌خوبی به کف دست می‌چسبد اما هنوز مشکل جذب اثرانگشت و لکه روی بدنه این گوشی دیده می‌شود. جنس فلزی آیفون 7 پلاس به‌هیچ‌عنوان اثرانگشت را جذب نمی‌کند، قاب فلزی این گوشی لیز نیست اما نسبت به گلکسی اس 8 لیزتر است.

هر دو گوشی خوش‌دست هستند اما گلکسی اس 8 در این زمینه بسیار جلوتر از آیفون 7 پلاس قرار دارد. به‌راحتی می‌توان با یکدست با گلکسی اس 8 کار کرد و این خوش‌دستی و راحتی استفاده را مدیون صفحه‌نمایش بدون حاشیه‌اش است. هر دو گوشی با جنس خوب بدنه حس خوبی را هنگام کار کردن منتقل می‌کنند. ازنظر رنگ‌بندی هم با گوشی‌هایی کامل روبروییم. گلکسی اس 8 با رنگ‌های زیبایی مثل رنگ ارکیده‌ای و آیفون با رنگ خاصی مثل رنگ قرمز هیچ راه اعتراضی در این زمینه باز نگذاشته‌اند.

از نظر طراحی تکراری و حاشیه‌های زیاد صفحه‌نمایش به آیفون 7 پلاس ایراداتی وارد است اما از گلکسی اس 8 هیچ ایرادی در زمینه طراحی نمی‌توان گرفت و این محصول یکی از خوش‌دست‌ترین، خوش‌ساخت‌ترین و شیک‌ترین محصولات حال حاضر بازار است. بنابراین در این مرحله بی‌شک گلکسی اس 8 را برنده اعلام می‌کنیم.

برنده: Galaxy S8

 

image

image

image

image

image

image

 

دوربین

سامسونگ از همان سنسور 12 مگاپیکسلی نسل قبل برای گلکسی اس 8 بهره برد. ازنظر سخت‌افزار دوربین اس 8 با نسل قبلی هیچ تفاوتی ندارد و شاهد حضور OIS و پیکسل‌های دوتایی در این دوربین هستیم؛ اما در مقابل اپل تغییرات زیادی در دوربین 7 پلاس ایجاد کرده است. در این نسل شاهد استفاده از دو دوربین به جای یک دوربین هستیم. هر دو  دوربین سنسور 12 مگاپیکسلی دارند و یکی از لنزها 28 و دیگری 56 میلی‌متری است. لنزی که 28 میلی‌متری است به OIS مجهز است. ازنظر سخت‌افزار دوربین تقریبا دو گوشی در یک رده‌اند اما کیفیت عکاس‌هایشان بسیار متفاوت است. در عکس‌های گلکسی اس 8 رنگ‌ها بسیار اشباع‌اند و جزئیات به‌خوبی هر چه تمام‌تر در آن‌ها ثبت می‌شود. رنج دینامیکی و تفکیک رنگ در عکس‌های این دوربین یکی از بهترین‌هاست. در مقابل دوربین آیفون 7 پلاس عکس‌هایی بسیار نزدیک به واقعیت ازنظر رنگی تهیه می‌کند اما ثبت جزئیاتش به‌مراتب کمتر از دوربین رقیب است. ازنظر رنج دینامیکی و تفکیک رنگ هم این دوربین بسیار خوب و در حد و اندازه رقیبش ظاهر می‌شود.

حالت HDR در گلکسی اس 8 بسیار بهتر از آیفون 7 پلاس عمل می‌کند و شاهد این هستیم، که در شرایط نوری یکسان و در عکس‌های گرفته شده با HDR روشن در هر دو گوشی، عکس‌های گلکسی اس 8 روشن‌تر و پر جزئیات‌تر هستند.

در حالت ماکرو هم این ثبت خوب جزئیات به کمک گلکسی اس 8 می‌آید و شاهد این هستیم که در این شرایط دوربین اس 8 به‌مراتب بهتر از آیفون 7 پلاس عمل می‌کند. تا چندی پیش آیفون در گرفتن عکس‌های پانوراما بی‌رقیب بود اما اکنون وضعیت فرق کرده و در این بخش شاهدیم که هر دو گوشی عکس‌های پانورامایی تقریبا یکسان ازنظر نوع و کیفیت می‌گیرند.

در نور شب عملکرد دوربین اس 8 بسیار بهتر از رقیبش است. ثبت جزئیات در این شرایط بسیار خوب است و رنگ‌ها نیز بهتر ثبت می‌شوند. برای درک بهتر وضعیت دو دوربین در شب با مقایسه عکس گرفته شده از برگ درختان می‌توان به ثبت جزئیات بیشتر و نویز کمتر تصاویر در عکس‌های گلکسی اس 8 پی برد.

دوربین دوم گلکسی اس 8 سنسور 8 مگاپیکسلی و دوربین دوم آیفون 7 پلاس سنسور 7 مگاپیکسلی دارد. هر دو دوربین به ویژگی HDR مجهزند اما ویژگی خوب و متفاوتی در دوربین دوم اس 8 دیده می‌شود؛ دوربین این گوشی از تکنولوژی فوکوس خودکار بهره می‌برد درعین‌حال که اندازه دهانه دیافراگم آن نیز f/1.7 است و در مقایسه با دیافراگم 7 پلاس با عدد f/2.2 نور بیشتری دریافت می‌کند. امکانات بهتر در دوربین دوم اس 8 کمک می‌کند تا عکس‌های گرفته شده با این دوربین به‌خصوص در نور شب بسیار بهتر از دوربین دوم رقیبش باشد.

عکس‌های مقایسه‌ای دوربین دو گوشی را از اینجا ببنید.

ر مجموع باوجوداینکه در بسیاری جهات هر دو دوربین گلکسی اس 8 کیفیت وعملکرد بهتری دارند اما عکس‌های گرفته شده با دوربین آیفون 7 پلاس هم به‌اندازه‌ای خوب است که نمی‌توانیم اس 8 را برنده اعلام کنیم و با کمی اغماض هر دو گوشی را در این مرحله برنده می‌دانیم.

برنده: هر دو گوشی

 

image

 

image

 

سخت‌افزار و کارآیی

سامسونگ از پردازنده ساخت خودش یعنی اگزینوس 8895 بهره برده است. این پردازنده 8 هسته‌ای به‌راحتی از پس تمام کارها برمی‌آید. کنار پردازنده حافظه رم 4 گیگابایتی برای مولتی تسکینگ دیده می‌شود. پردازنده 7 پلاس A10 فیوژن است. این پردازنده 4 هسته‌ای است و کنارش رم 3 گیگابایتی قرار دارد. با توجه به هماهنگی خوب سخت‌افزار و نرم‌افزار در گوشی‌های آیفون شاهدیم که آیفون 7 پلاس به‌راحتی هر کاری که به آن سپرده شود را انجام می‌دهد. در این بخش هیچ‌کدام از گوشی‌ها در اجرای بازی‌های سنگین و نرم‌افزارها کم نمی‌آورند. بنابراین هر دو گوشی را در این بخش برنده می‌دانیم.

برنده: هر دو گوشی

 

image

 

اسپیکر

اسپیکر گلکسی اس 8 در پایین گوشی قرار دارد. این اسپیکر تک کاناله است و خبری از اسپیکرهای استریو نیست. صدای اسپیکر بسیار بلند است اما کیفیتی که در گوشی‌های با اسپیکر دوتایی می‌بینیم در این اسپیکر دیده نمی‌شود. آیفون 7 پلاس به اسپیکر دوتایی مجهز است. یکی از اسپیکرها در پایین گوشی و اسپیکر دیگر در محل خروجی صدای مخاطب قرار دارد. صدای اصلی از اسپیکر پایینی و صداهای زیر از اسپیکری خارج می‌شود که در خروجی صدای مخاطب قرار دارد. بلندی صدای اسپیکرهای آیفون 7 پلاس به‌ گلکسی اس 8 نمی‌رسد اما کیفیت آن بسیار بهتر است. بنابراین در این مرحله با فاصله آیفون 7 پلاس را برنده اعلام می‌کنیم.

برنده: iPhone 7 Plus

image

 

نرم‌افزار

طبق انتظاری که دارید سامسونگ از سیستم‌عامل اندروید روی اس 8 استفاده کرده است. جدیدترین رابط کاربری سامسونگ به نام سامسونگ اکسپرینس روی این اندروید نصب شده تا آن را متفاوت از اندروید خام نشان دهد. باوجوداینکه خبری از تعدد برنامه‌های نصب شده روی گوشی نیست و سامسونگ تا جایی که توانسته این رابط کاربری را سبک کرده است تعداد زیادی امکانات در بخش تنظیمات گوشی به چشم می‌خورد که نرم‌افزار اس 8 را کاملا کاربردی‌تر از اندروید خام می‌کند. در مقابل آیفون 7 پلاس با سیستم‌عامل iOS قرار دارد که هیچ رابط کاربری‌ای رویش نصب نیست. هماهنگی و همخوانی سیستم‌عامل دستگاه با سخت‌افزارش مثال‌زدنی است و iOS یکی از نرم‌ترین و روان‌ترین سیستم‌عامل‌های موبایلی دنیاست. هر دو گوشی در این زمینه خوب هستند و هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند؛ به همین خاطر به‌هیچ‌وجه نمی‌توان این دو را در این زمینه به مقایسه گذاشت و هر دو را برنده اعلام می‌کنیم.

برنده: هر دو گوشی

 

image

 

صفحه‌نمایش

طبق معمول سامسونگ از صفحه‌نمایش‌های مخصوص خودش یعنی صفحه‌نمایش سوپرآمولد روی این دستگاه بهره برده است. این صفحه‌نمایش اکنون به لطف حذف حاشیه‌ها در بالا و پایین اندازه بسیار بزرگی دارد. صفحه‌نمایش 5.8 اینچی اس 8 با کیفیت QHD و تراکم پیکسلی 570 پیکسل در اینچ عرضه شده است. روشنایی این صفحه‌نمایش بسیار خوب است و زیر نور خورشید یکی از بهترین صفحه‌نمایش‌هایی است که تا کنون دیده‌ایم و با آن کار کرده‌ایم. عمق رنگ مشکی در این صفحه‌نمایش بسیار عالی است و رنگ‌ها اشباع تر از آن چیزی که هستند به نمایش در می‌آیند. در آیفون 7 پلاس از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی از نوع IPS LCD استفاده شده است. این صفحه‌نمایش کیفیت Full HD و تراکم پیکسلی 401 پیکسل در اینچ دارد. رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش به واقعیت بسیار نزدیک‌اند اما عمق رنگ مشکی به گرد پای صفحه‌نمایش سوپرآمولد هم نمی‌رسد. زیر نور خورشید خوانایی صفحه‌نمایش خوب است اما با گلکسی اس 8 فاصله دارد.

صفحه‌نمایش خمیده گلکسی اس 8 به‌قدری خوب است که در این بخش هیچ چاره‌ای جز برنده اعلام کردنش نداریم و با فاصله قابل‌توجه از آیفون 7 پلاس می‌ایستد.

برنده: Galaxy S8

 

image

image

image

 

سنسورها

3 سنسور عنبیه چشم، اثرانگشت و ضربان قلب در گلکسی اس 8 دیده می‌شوند که به جز سنسور اثرانگشت دو سنسور دیگر در آیفون 7 پلاس وجود ندارند. سنسور اثرانگشت در اس 8 در قاب پشتی جای گرفته است اما مکان خوبی در قاب پشتی برایش در نظر گرفته نشده است. باوجوداین دقت و سرعت این سنسور بسیار خوب است و به کوچک‌ترین لمس پاسخ می‌دهد و اثرانگشت را شناسایی می‌کند. یکی از ویژگی‌های خوب این سنسور این است که برای فعال کردنش نیاز به فشار هیچ کلیدی نیست و با گذاشتن انگشت روی آن اثرانگشت شناسایی و قفل صفحه باز می‌شود. سنسور عنبیه هم عملکرد بسیار خوبی دارد و به‌سرعت کارش را انجام می‌دهد و قفل صفحه را باز می‌کند. سنسور ضربان قلب هم کارکرد خوبی دارد. آیفون 7 پلاس تنها سنسور اثرانگشت را در خود جای داده است. مکان قرار گیری این سنسور در کلید Home و قاب جلوی گوشی است. دسترسی به این سنسور آسان است و دقت و سرعت بسیار خوبی هم دارد. یکی از ایرادهای این سنسور فعال نشدن با لمس است. برای فعال شدنش باید حتما کلید پاور یا کلید Home را فشار داد.

با اینکه سنسور اثرانگشت آیفون عملکرد بسیار خوبی دارد اما به لطف تعدد سنسورهای کاربردی در اس 8 و عملکرد خوب سنسور اثرانگشت این گوشی برنده را در این بخش گلکسی اس 8 می‌دانیم.

برنده: Galaxy S8

 

image

 

باتری

گلکسی اس 8 به باتری 3000 و آیفون 7 پلاس به باتری 2900 میلی‌آمپری مجهز است. هر دو گوشی تنها 1 روز کاری می‌توانند برای کارهای نه‌چندان سنگین پاسخگو باشند و در انتهای شب حتما باید شارژ شوند. عملکرد هر دو گوشی در این بخش متوسط است و با اینکه نسبت به دیگر بخش‌های گوشی باتری ضعیف‌تر عمل می‌کند هر دو را در یک سطح می‌دانیم.

برنده: هیچکدام

 

image

 

جمع‌بندی

هر دو گوشی محصولات بسیار خوب و دوست‌داشتنی‌ای هستند. باوجوداینکه گلکسی اس 8 در بسیاری از جهات از آیفون 7 پلاس سرتر است اما اگر از طرفداران iOS باشید چاره‌ای جز استفاده از آیفون 7 پلاس ندارید.صفحه‌نمایش سوپرآمولد، طراحی شیک‌تر، دوربین باکیفیت‌تر و پرامکانات‌تر و آزادی عمل بیشتر در کار کردن با فایل‌های مدیا ازجمله برتری‌های Galaxy S8 به iPhone 7 Plus هستند. 7 پلاس نیز از جنبه اسپیکر و هماهنگی بیشتر بین سخت‌افزار و نرم‌افزار از اس 8 جلوتر است. باوجوداینکه این دو گوشی در دو اکوسیستم کاملا متفاوت عرضه می‌شوند اما در مجموع می‌توان گفت که Galaxy S8 یک سر و گردن از رقیبش یعنی iPhone 7 Plus بالاتر است و اگر گوشی‌ای می‌خواهید که زیبا، خاص و از همه نظر قدرتمند و بی‌نقص باشد بین این دو بهتر است گلکسی اس 8 را انتخاب کنید. 

 

image

عکاس: ساناز شریفی

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (474 نظر)

Amir

۱۳۹۸/۹/۳
دوستان عزیز من آیفون 7 داشتم دوربینش که کلا تعطیله فوق العاده محدوده نرم افزار های ایرانی رو هم اگه بریزید روش باگ داره گول نخورید آیفون بدرد هیچی نمیخوره الانم دنبال اینم معاوضش کنم از دستش خلاص شم

پوریا

۱۳۹۸/۱/۱۴
خود وزیر ارتباطات اس۸ دستشه

Alizade

۱۳۹۷/۱۱/۲۲
دوستان یه چیز اشتباه دیگه که میبینم خیلی میگن اینه که ایفون کلاس داره!!!!
کجا ایفون کلاس داره؟ الان دیگ هرچی پولدار و با کلاسه یا نوت دستشونه یا اس ۹
اون قدیم بود ایفون کلاس داشت الان سامسونگ با این طراحیش خیلی بیشتر کلاس داره که دستت باشه

Amir

۱۳۹۷/۱۱/۱۸
با سلام الان که این پیام رو میزارم هر دو این گوشیا خیلی قدیمی شدن الانم چون اس ۸ خریدم و مقایسه میخاستم بکنم وارد سایت شدم از کلاس و قیافه و هر چیز بگزریم اگر یک کاربر معمولی هستید سامسونگ خرید کنید چون همه چیزش مجانیه تقریبا اما اگر کار خاص انجام میدیت مثل اهنگ سازی نقشه کشی یا هر کار تخصصی دیگه ایفون تنها گزینه پیش روتون هست چون امکانات نرم افزار هاش محدود و گرونتر هست ولی نرم افزارهایی که براش ساخته میشه بسیار تخصصی تر هست ولی برا کاربرد های معمولی مثل چت کردن و بازی و ... سامسون خیلی بهتره از نطر امنیت داده بازم نه برای افراد معمولی مثلا تاجرها اپل قابل مقایسه با هیچ گوشیی نیست

وحید

۱۳۹۷/۱۱/۱۵
آیفون یعنی میری تو مغازه اسمشو میبری همه برمیگردن بهت نگاه میکنن وسلام??حالا بگین سامسونگ اس۱۵