خانهاخبار
اسنپ رانندگان؛ راهنمای استفاده و شرایط ثبت ‌نام

اسنپ رانندگان؛ راهنمای استفاده و شرایط ثبت ‌نام

با توجه به افزایش محبوبیت تاکسی‌های اینترنتی، بسیاری از افراد به دنبال پیوستن به ناوگان شرکت‌هایی چون اسنپ هستند. در ادامه این مطلب، نحوه استفاده از اپلیکیشن اسنپ رانندگان را به شما نمایش خواهیم داد.
۱۴۰۲/۸/۶

در سال‌های اخیر، شاهد افزایش بی‌سابقه محبوبیت تاکسی‌های اینترنتی میان کاربران بودیم و این سرویس‌ها در واقع به روش اصلی رفت و آمد بسیاری از شهروندان تبدیل شده‌اند. سرویس‌هایی چون اسنپ، امکان تجربه سفر‌هایی راحت، امن و ارزان را برای کاربران فراهم می‌کنند و در سوی دیگر، برای رانندگان نیز مزایایی مانند ساعت کاری دلخواه، سهمیه بنزین و امکان دسترسی به درخواست‌های بی‌شمار سفر‌ها از سوی کاربران را به همراه دارند.

image

در این مطلب، قصد داریم تا نحوه ثبت نام در ناوگان اسنپ و همچنین استفاده از اپلکیشن اسنپ رانندگان را به شما نمایش دهیم. به همین دلیل اگر قصد پیوستن به ناوگان این شرکت را دارید یا از رانندگان فعلی اسنپ هستید و برای استفاده از این اپلیکیشن دچار مشکل شده‌اید؛ ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

شرایط و مدارک مورد نیاز برای پیوستن به ناوگان اسنپ

image

خوشبختانه پروسه ثبت نام رانندگان اسنپ، بسیار آسان‌تر از گذشته شده و امکان انجام آن به صورت کاملا آنلاین نیز وجود دارد. برای ثبت نام در ناوگان رانندگان این شرکت، متقاضیان باید به این لینک مراجعه کرده و پس از وارد کردن شماره موبایل خود و دریافت کد تایید، فرم ثبت ‌نام در اسنپ را پر کنند.

برای تکمیل پروسه ثبت نام، باید تصاویر خوانا و واضحی از مدارک زیر را نیز در اختیار داشته باشید و سپس آنها را در اپلیکیشن اسنپ رانندگان یا باشگاه رانندگان اسنپ آپلود کنید:

  • گواهینامه
  • بیمه‌نامه
  • عکس راننده
  • معاینه فنی (برای خودروهایی که ۴ سال از تولید آنها گذشته است.)

نحوه دریافت کد فعال‌سازی اسنپ رانندگان

پس از تکمیل فرم ثبت‌ نام و ارسال مدارک، پروسه احراز هویت و بررسی اطلاعات متقاضیان توسط اسنپ حدود یک هفته زمان می‌برد. کد فعال‌سازی حساب کاربری شما پس از اتمام این پروسه توسط پیامک در اختیارتان قرار می‌گیرد. دریافت این کد، نشانگر ثبت نام قطعی و فعال شدن حساب کاربری شماست و می‌توانید کار خود را در اپلیکیشن اسنپ رانندگان آغاز کنید.

 

چگونه از اپلیکیشن اسنپ رانندگان استفاده کنیم؟

image

برای استفاده از این اپلیکیشن، ابتدا باید آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. کاربران سیستم عامل اندروید، امکان نصب اپلیکیشن اسنپ رانندگان از کافه بازار را خواهند داشت و در سوی دیگر، کاربران آیفون نیز می‌توانند این اپلیکیشن را از طریق اپ استور دانلود کنند.

پس از پایان پروسه نصب، وارد اپلیکیشن اسنپ رانندگان شوید و سپس شماره موبایل تایید شده توسط اسنپ و کد تایید ۶ رقمی دریافتی را وارد کنید. در صورت عدم تکمیل فرم ثبت نام، این کد برای شما ارسال نخواهد شد. رانندگان جدید در بخش اطلاعات کاربری این اپلیکیشن که در منوی سه خط قرار دارد؛ امکان بارگذاری و تکمیل مدارک خود را خواهند داشت.

برای استفاده از اپلیکیشن رانندگان اسنپ، باید تنظیمات اینترنت و GPS گوشی هوشمند خود را فعال کنید و سپس دسترسی‌های لازم را نیز به این اپلیکشن بدهید. برای آغاز کار و دسترسی به درخواست‌های سفر، گزینه «خاموش» در بخش میانی پایین صفحه را لمس کنید. با انتخاب گزینه تنظیمات درخواست و فعالسازی گزینه‌های «ورود به طرح کاهش آلودگی هوا» و «ورود به طرح ترافیک»، درخواست سفر‌های درون این محدوده‌ها نیز به شما نمایش داده می‌شوند.

image

 

چگونه شماره شبا و شماره کارت بانکی را در اپلیکیشن اسنپ رانندگان ثبت کنیم؟

image

رانندگان اسنپ برای دریافت مطالبات روزانه خود از این شرکت، باید شماره شبای خود را در اپلیکیشن اسنپ رانندگان ثبت کنند. در سوی دیگر، برای دریافت اعتبار سهمیه بنزین مخصوص رانندگان نیز باید شماره کارت بانکی را در این اپلیکیشن ثبت کرد.

برای ثبت شماره شبا، گزینه «مالی» را در سمت چپ گزینه روشن یا خاموش انتخاب کنید. پس از باز شدن این صفحه، گزینه «ثبت شماره شبا» در بخش بالایی سمت چپ را لمس کنید. شماره شبا را بدون IR ابتدایی وارد کرده و سپس نام صاحب حساب و همچنین بانک مربوطه را در بخش‌هایی پایینی ثبت کنید.

پس از وارد کردن شماره شبا، امکان ثبت شماره کارت بانکی جهت دریافت اعتبار سهمیه بنزین را نیز خواهید داشت. پس از لمس تصویر کارت بانکی، شماره کارت شانزده رقمی خود را وارد کرده و سپس گزینه ثبت را انتخاب کنید.

 

چگونه سفر‌ها را در اپلیکیشن رانندگان اسنپ قبول و کامل کنیم؟

image

در هنگام فعال بودن اپلیکیشن رانندگان اسنپ، درخواست‌ سفر‌های کاربران روی صفحه این اپلیکیشن نمایش داده می‌شوند. در این صفحه می‌توان هزینه سفر، مبدا، مقاصد و میزان توقف درخواستی توسط مسافر را مشاهده کرد. در صورتی که به مایل به تایید سفر هستید؛ گزینه «قبول سفر» را لمس کنید.

پس از قبول سفر، مشخصات شما برای مسافر ارسال شده و می‌توانید به سمت وی حرکت کنید. برای مسیریابی آنلاین به سمت مبدا مسافر، روی گزینه «مسیریابی» تپ کرده و سپس مسیریاب مورد نظر خود مانند گوگل مپز را انتخاب کنید. پس از رسیدن به محل آغاز سفر، گزینه «به مبدا رسیدم» را نگه دارید تا مسافر از حضور شما در مبدا با خبر شود.

با سوار شدن مسافر به خودرو، گزینه «مسافر سوار شد» را نگه دارید؛ سپس امکان مسیریابی به مقصد توسط اپلیکیشن‌های مسیریاب آنلاین را خواهید داشت.

پس از رسیدن به مقصد، گزینه «پایان سفر» را به مدت چند ثانیه لمس کنید. در صورت پرداخت آنلاین توسط مسافر، هزینه سفر توسط اسنپ به حساب شما واریز می‌شود؛ در غیر این صورت، باید هزینه سفر را به صورت نقدی از مسافر دریافت کنید. با پایان سفر، امکان ثبت رضایت یا عدم رضایت خود از مسافر را نیز خواهید داشت.

image

امیدواریم که این مطلب جهت آشنایی بیشتر با اپلیکیشن رانندگان اسنپ و تکمیل پروسه ثبت نام برای شما مفید واقع شده باشد. در پایان، خوشحال می‌شویم تا سوالات، مشکلات و تجربه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (218 نظر)

shahinabutalebi@gmail.com

۱۴۰۲/۱۲/۴
ثبت نام کردم تکمیل شد ولی کد نمیاره

ali1370tatar@gmail.com

۱۴۰۲/۱۱/۱۴
سلام و خسته نباشید من تازه ده روز میشه یه موتور خریدم و می‌خوام اسنپ پیک موتوری کار کنم گواهینامه مو قبول شدم تموم شده ولی هنوز کارتم دستم نرسیده و مجبورم کار کنم که قسطهام و زندگیم عقب موندم چطوری ثبت‌نام کنم تو اسنپ باکس آیا راهی نداره فقط باید صبر کنم تا گواهینامم برسه؟

ali1370tatar@gmail.com

۱۴۰۲/۱۱/۱۴
سلام و خسته نباشید من تازه ده روز میشه یه موتور خریدم و می‌خوام اسنپ پیک موتوری کار کنم گواهینامه مو قبول شدم تموم شده ولی هنوز کارتم دستم نرسیده و مجبورم کار کنم که قسطهام و زندگیم عقب موندم چطوری ثبت‌نام کنم تو اسنپ باکس آیا راهی نداره فقط باید صبر کنم تا گواهینامم برسه؟

امین

۱۴۰۲/۸/۲۷
واقعا متاسفم ب این برنامه اینهمه زحمت کشیدم واسه اسنپ بعد نمیدونم یهو چیشد منو مسدود دائمی کرد ن بهم هشدار داده بود ن پیامی مبنی ب اخطار داده بود هیچی رفتم ت برنامه دیدم مسدود شدم آقا اصلا عضو اسنپ نشید واقعا برنامه بدرد نخوریه از من میشنوید اصلا عضو نشید

فهیمه

۱۴۰۲/۸/۲۲
مگر چند ماهه واریز میکنن