خانهاخبار
گلکسی S8 به زودی از پلتفرم واقعیت مجازی Daydream پشتیبانی می‌کند

گلکسی S8 به زودی از پلتفرم واقعیت مجازی Daydream پشتیبانی می‌کند

واقعیت مجازی یکی از محبوب‌ترین فناوری‌های رو به رشد عصر حاضر است و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری سعی دارند تا سهمی در این صنعت کسب کنند. یکی از شرکت‌ها گوگل است که از یک سال پیش با معرفی پلتفرم Daydream پا به این حوزه گذاشت. اما سامسونگ که یکی از مدعیان این صنعت است با افزودن پشتیبانی از Daydream به پرچم‌داران امسال خود، قصد همکاری با گوگل را دارد، ال‌جی هم شرکت دیگری است که پرچم‌دار آینده خود را با این پلتفرم سازگار می‌کند.
۱۳۹۶/۲/۲۸

سال گذشته که گوگل پلتفرم واقعیت مجازی اختصاصی خود را با نام Daydream معرفی کرد، گفته شد پرچم‌داران سایر شرکت‌ها از این پلتفرم پشتیبانی خواهند کرد. اما در واقعیت تا به این لحظه تنها چند دستگاه با Daydream سازگاری دارند. طی کنفرانس Google I/O 2017 که شب گذشته برگزار شد، این شرکت اعلام کرد که یکی از برترین پرچم‌داران امسال به زودی از سیستم واقعیت مجازی گوگل پشتیبانی خواهد کرد.

طبق اعلام گوگل، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به زودی و طی یک به روز رسانی نرم افزاری در تابستان جاری با این پلتفرم سازگار می‌شوند. این عمل سامسونگ باعث خوشحالی گوگل شده و مورد استقبال این شرکت قرار گرفته است، گرچه کره‌ای‌ها پلتفرم واقعیت مجازی اختصاصی خود یا همان Gear VR را دارند که یکی از مدعیان بزرگ این صنعت است.

image

بنابراین در چند ماه آینده و پس از دریافت به روز رسانی نرم افزاری، دارندگان پرچم‌دارهای امسال سامسونگ می‌توانند از هدست واقعیت مجازی گوگل در کنار دستگاه خود استفاده کنند و از تجربه‌هایی که گوگل در دنیای واقعیت مجازی خود ارایه می‌کند، بهره مند شوند.

اما گلکسی‌ها تنها گوشی‌های پشتیبانی کننده از این پلتفرم نخواهند بود؛ گوگل اعلام کرده است که پرچم‌دار بعدی ال‌جی هم از Daydream پشتیبانی می‌کند. با وجود این که درباره این گوشی هیچ صحبتی به میان نیامد، اما می‌دانیم که طبق معمول هر سال، پرچم‌دار بعدی از سری V خواهد بود که در سه ماهه سوم سال میلادی معرفی می‌شود  و به احتمال زیاد V30 نام دارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)