خانهاخبار
با ویژگی‌های جدید گوگل هوم آشنا شوید

با ویژگی‌های جدید گوگل هوم آشنا شوید

کمپانی گوگل طی مراسم 2017 I/O از اضافه شدن ویژگی‌های جدید به اسپیکر هوم خود خبر داد و اکنون قصد داریم به برخی از آنها اشاره کنیم.
۱۳۹۶/۲/۲۷

اسپیکرهای هوشمند یکی از محصولات جدید و البته پرکاربرد دنیای فناوری است که با وجود ویژگی‌ها و امکانات فراوان، می‌توانند کمک زیادی به کاربران به ویژه در منزل ارائه دهند. تلاش گوگل در این زمینه گوگل هوم نام دارد که رقبای نام داری چون الکسا آمازون را در مقابل خود می‌بیند. کمپانی گوگل در مراسم I/O خود از امکانات جدید این محصول سخن گفت و قصد داریم برخی از آنها را مرور کنیم.

امکان ثبت وقایع و یاد آور در تقویم

image

یکی از مهم‌ترین کمبودهای گوگل هوم، عدم امکان ایجاد وقایع و رویدادها و نیز یادآور در تقویم بود. البته از ویژگی‌هایی چون گرفتن دستور غذا و یا دادن فرامین دیگر نباید چشم بپوشیم اما شاید عملکردهای مختلف، بسیار کاربردی‌تر باشد.

اما خبر خوب این است که امکان ثبت وقایع و یادآور در تقویم به زودی راه خود را به گوگل هوم پیدا خواهند کرد. قطعا این اتفاق اهمیت بالایی دارد. حتی وقتی که گوگل قبلا اشاره کوچکی به آن کرده بود نیز نظرات مثبت زیادی را به سمت خود جلب کرده بود.

اطلاع از رویدادها و اعلام یادآورها

image

یکی از مشکلات دستیارهای هوشمند این است که تنها وقتی از آنها سوال می‌کنیم به ما کمک می‌کنند. کمپانی آمازون اعلام کرد که اسپیکر الکسا، به زودی به ویژگی پشتیبانی از اعلان‌ها مجهز خواهد شد و اکنون زمان آن رسیده که گوگل هم از این سیستم بهره مند شود. این ویژگی «دستیاری کنشگرایانه» یا «Proactive Assistance» نام دارد و کاربر را درباره اطلاعات مهمی مطلع می‌کند.

مانند الکسا، گوگل هوم هم وقتی بخواهد حواس شما را بابت موضوعی به سمت خود جذب کند، از خود نور منتشر می‌کند. بعد از آن، وقتی شما از هوم سال کنید که «گوگل، چه خبر؟» یا «Hey Google, whats up?» شروع به سخن گفتن می‌کند. وضعیت ترافیک، آب و هوا، رویدادهای پیش رو و بسیاری موارد دیگر پشتیبانی می‌شوند. به علاوه گوگل این ویژگی را در هو فراهم کرده تا با استفاده از آن، به یادآورهای ثبت شده در سایر دستگاه‌هایتان هم دسترسی داشته باشید.

قبلا اشاره کردیم که امکان ثبت یادآور در گوگل هوم به زودی فراهم خواهد شد. امیدواریم گوگل گزینه هشدار صوتی را هم به اسپیکر هوشمند خود بیاورد. مثلا به شما بگوید که «خبر مهمی برایت دارم!» چراکه بیشتر کاربران به هنگام استفاده از هوم به آن نگاه نمی‌کنند و به صدای آن توجه می‌کنند.

برقراری مکالمه با استفاده از صدا

image

کاربران کانادایی و آمریکایی، به زودی قادر خواهند بود تا با استفاده از گوگل هوم خود تنها با به کار گیری صدایشان، تماس برقرار کنند. گوگل با افزودن این ویژگی به هوم، با الکسا مقابله کند. این ویژگی در هر دو اسپیکر قابل شخصی سازی است. از آنجا که هوم می‌تواند صدای فردی که صحبت می‌کند را تشخیص دهد، وقتی شما صحبت می‌کنید به مخاطبان خود دسترسی خواهید داشت. بنابراین وقتی از هوم درخواست می‌کنید که با مادرتان تماس بگیرد، با مادر خود شما تماس می‌گیرد نه مادر هم اتاقی‌هایتان.

گوگل سخنی از شبکه‌های تلفنی که امکان برقرای تماس با آنها وجود دارد سخنی به میان نیاورده اما می‌توانید تماس‌ها را از شماره خصوصی خود و یا شماره تلفن همراه خود برقرار کنید.

با وجود این ویژگی‌ها گوگل تعهد خود به پلتفرم هوم و اهداف بلند پروازانه خود را نشان داد و کاربران را از این اسپیکر ناامید نکرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)