خانهاخبار
هر آنچه باید از بدنه حساس به فشار HTC U 11 بدانیم

هر آنچه باید از بدنه حساس به فشار HTC U 11 بدانیم

در روزهای گذشته شرکت اچ‌تی‌سی پرچم‌دار جدید خود را با نام اچ‌تی‌سی یو ۱۱ معرفی کرد علاوه بر مشخصات معمول پرچم‌دارهای امروزی، قابلیت ویژه‌ دیگری دارد که Edge Sence نام دارد پیش از این پتنت‌هایی وجود داشت که از وجود چنین قابلیتی خبر می‌داد؛ بدنه این گوشی به فشار حساس است و با فشردن قسمتی از آن، عملکردهای مختلفی را در اختیارتان می‌گذارد.
۱۳۹۶/۲/۲۷

ماه گذشته اچ‌تی‌سی دعوت‌نامه‌ای برای مراسم معارفه خود ارسال کرده بود که در آن شعار "Squeeze for the brilliant" دیده می‌شد. در آن زمان واژه Squeeze (به معنی فشردن) کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما حالا مشخص شده است که این شعار به بدنه حساس به فشار اچ‌تی‌سی U 11 اشاره داشت. پرچم‌دار اخیر اچ‌تی‌سی قادر به شناسایی میزان مختلف فشار است و سپس بر اساس آن عملکردهای مختلفی را در اختیارتان می‌گذارد.

image

این ویژگی که به طور رسمی HTC Edge Sence نامیده می‌شود، می‌تواند کاربردی باشد. برای مثال، زمانی که اپ دوربین باز است با فشردن قسمت مخصوص بدنه می‌توانید عکاسی کنید که برای ثبت سلفی بسیار مناسب است. کار با قابلیت اج سنس راحت‌تر از کلیدهای سخت افزاری است و حتی در صورت استفاده از دستکش یا خیس بودن گوشی، باز هم این قابلیت فعال است.

image

همچنین اچ‌تی‌سی امکان شخصی سازی را هم برای اج سنس فراهم کرده است؛ کاربر می‌تواند مشخص کند که با فشار کدام اپلیکیشن اجرا شود. می‌توان با فشار به بدنه، اپ‌‌های دوربین، دستیار شخصی گوگل و دستیار شخصی الکسا را اجرا کرده و یا چراغ قوه را خاموش یا روشن نمایید. اگرچه نمی‌توان با فشار قسمت‌های مختلف بدنه از این قابلیت استفاده کرد،‌ اما قسمت مشخص شده برای این قابلیت می‌تواند میزان فشار را تشخیص دهد و با توجه به کوتاه یا طولانی بودن فشار، عملکردهای مختلفی دارد. همچنین میزان فشار قابل تنظیم است.

image

اما اچ‌تی‌سی سنس اج چگونه کار می‌کند؟ برداشت اولیه این بود که صفحه نمایش در قسمت‌های خاصی توانایی تشخیص سطوح مختلف فشار را دارد، اما با گذشت زمان دریافتیم که این طور نبود. این شرکت U 11 را به ردیف‌هایی از سنسورهای حساس به فشار (۴ سنسور در هر سمت) مجهز کرده است که به تنهایی باعث فعال شدن ویژگی اج سنس می‌شوند. مزیت این سنسورها دقت بالا و مصرف انرژی کم آن‌هاست، همچنین ادعا شده که عملکرد آن‌ها به مرور زمان کاهش نمی‌یابد. اما ممکن است با استفاده از قاب‌های مختلف نتوان از این قابلیت استفاده کرد.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

علی . ج

۱۳۹۶/۳/۱۳
دقیقا الان به نظر خیلیا غیر کاربردی میاد
ولی مطمئن باش از سال بعد هم خیلیا از طراحیش اسکی میرن هم از نوآوریاش
مخصوصا صدابرداری سه بعدیش که خیلی کاربردیه و هم چنین این سنسوراش

علی . ج

۱۳۹۶/۳/۱۳
داداش تو کارتون گوشی قاب بی رنگ که به نظر ژله ای نیست و بغلاش خالیه رو داره که پشت گوشی هم دیده میشه و دسترسی به سنسوراش هست
هم تبدیل یو اس بی سی به جک 3.5 م م رو داره

Taylor

۱۳۹۶/۳/۳
اختمالا یه کاور یا محافظی تولید میکنه برای پرچمدارش چون این قابلیت خیلی منحصر به فرده و اگه در اپدیت های دیگه قابلیتهای دیگه ای اضافه کن میترکونه.

Taylor

۱۳۹۶/۳/۳
از سال بعد برند های دیگ میان کپی کاریو شروع میکنن!!!

علی

۱۳۹۶/۳/۳
هر گوشی روش کاور بیاد دیگه زیبایی نداره. نیازی به کاور نیس کسی که بخاد استفاده کنه کاور نمیندازه، بعدشم کاور مخصوص اج سنس حتما واسش میاد