خانهاخبار
آیپد مینی را به فراموشی بسپارید؛ توقف تولید تبلت‌های 7.9 اینچی اپل!

آیپد مینی را به فراموشی بسپارید؛ توقف تولید تبلت‌های 7.9 اینچی اپل!

بنابر گزارش‌ها، شرکت اپل در نظر دارد به تولید تبلت‌های 7.9 اینچی آیپد مینی خاتمه دهد و فروش ناامیدکننده آن‌ها، باعث شده است تا شرکت اپل از توسعه مدل جدیدی از تبلت آیپد مینی صرف‌نظر نماید.
۱۳۹۶/۲/۲۷

شرکت اپل از اولین تبلت 9.7 اینچی آیپد مینی در سال 2012 رونمایی کرد و با اینکه تا به‌حال، سه نسل دیگر از این تبلت‎ معرفی شده است؛ به‎نظر می‌رسد که این محصولات از چشم‌انداز آینده این سازنده کنار گذاشته شده است. براساس اطلاعات جدید وب‌سایت BGR، منابع نزدیک به شرکت اپل ادعا می‎کنند که تولید تبلت آیپد مینی به دلیل عرضه محصولات دیگر توسط کوپرتینویی‌ها و هم‎چنین عدم محبوبیت این سری در میان خریداران، به تدریج متوقف خواهد شد. 

image

از نظر اندازه، تبلت آیپد مینی با نمایشگر 9.7 اینچی در میان گوشی آیفون 7 پلاس 5.5 اینچی و تبلت آیپد 9.7 اینچی (از جمله مدل "پرو") جای می‌گیرد. در سال 2012، 2013 و 2014 که هنوز گوشی‌های آیفون 5.5 اینچی معرفی نشده بود و کاربران به گوشی‌های کوچک آیفون محدود بودند، عرضه آیپد مینی توانست یک تعادل مناسب را میان محصولات اپل به‌وجود آورد اما با عرضه آیفون‌های پلاس این سازنده، محبوبیت تبلت‌های آیپد مینی رو به نزول گذاشت و در نهایت، اکنون شرکت اپل ترجیح می‌دهد تا این محصولات را در گذشته به فراموشی بسپارد.

یکی از دلایل کاهش تمایل کاربران به خرید تبلت‌های آیپد مینی شرکت اپل، به قیمت بالای آن‌ها باز می‌گردد. هم‌چنین، معرفی محصولات جدید از جمله تبلت آیپد 9.7 اینچی که در اوایل فروردین از آن رونمایی شد، خرید آیپد مینی 4 را برای کاربران غیرمنطقی جلوه می‌دهد. از طرفی، شرکت اپل نیز از تولید مدل جدیدی از این تبلت صرف‌نظر نموده است و همین موضوع باعث شده تا کاربران دیگر علاقه چندانی به تبلت‌های آیپد مینی اپل نداشته باشند.

در اوایل سال جاری میلادی، شرکت اپل تصمیم گرفت تا قیمت مدل‌های مختلف تبلت آیپد مینی 4 را کاهش دهد و در حال‌حاضر، تنها مدل 128 گیگابایتی آن در دو نسخه با پشتیبانی از وای‌فای و LTE با قیمت 399 و 499 دلار به فروش می‌رسد. البته، توقف تولید و توسعه مدل جدید تبلت آیپد مینی 4 به طور رسمی توسط شرکت اپل تایید نشده است اما اگر گزارش جدید صحت داشته باشد، باید در طی چند روز آینده، بیانیه رسمی توسط این شرکت واقع در کوپرتینو منتشر شود. علاوه‎براین، هنوز مشخص نیست که شرکت اپل در چه زمانی به فروش تبلت آیپد مینی 4 خاتمه می‌دهد و به همین جهت، باید مدتی منتظر ماند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)