خانهاخبار
نسخه بعدی اپل واچ به قابلیت کنترل قند خون مجهز می‌شود

نسخه بعدی اپل واچ به قابلیت کنترل قند خون مجهز می‌شود

در آینده‌ای نزدیک اپل ساعتی را روانه بازار می‌کند که میزان قند خون افراد دیابتی را روی صفحه ساعت نشان می‌دهد. بیماران دیابتی با استفاده از این دستگاه دیگر لازم نیست با دستگاه گلوکومتر سروکار داشته باشند و دردی را تحمل کنند.
۱۳۹۶/۲/۲۷

افراد دیابتی در طول روز می‌بایست چندین بار میزان قند خون خود را کنترل کنند تا اگر لازم باشد انسولین تزریق کنند. این عمل با سوزن کوچکی که خون را دریافت می‌کند انجام می‌شود. یک قطره از خون روی نوار آزمایش قرار می‌گیرد و وارد دستگاهی به اسم گلوکومتر می‌شود که خون را آنالیز می‌کند. چند ثانیه بعد آنالیز شروع می‌شود. این فرایند هم دردناک است (تجسم کنید روزی چندین بار به خودتان سوزن می‌زنید) و هم بسیار گران قیمت است زیرا نوارهای آزمایش قابل استفاده مجدد نیستند.

تلاش‌های قبلی برای ساخت گلوکومتر بدون خونریزی با شکست مواجه شد. این تلاش‌ها به دلیل به خطر انداختن زندگی کاربرپایان یافتند. اما اپل روی روش دقیق در نشان دادن میزان گلوکز خون بدون استفاده از نمونه  خون، کار کرده است. به تنهایی 30 میلیون نفر دیابتی در ایالات متحده زندگی می‌کنند که با روی آوردن این افراد به این محصول می‌تواند به یک محصول کاملا سودآور برای اپل تبدیل شود. اعتقاد بر این است فناوری تیتان با یک راه‌حلی که شامل ردیابی بخشی خاص از بدن است به‌وجود آمده است.

image

نمایشگر گلوکز روی بند هوشمند قابل تعویض ساخته می‌شود و این بندها بدون هیچ افزایش قیمتی، ویژگی‌های جدیدی به ساعت اپل اضافه می‌کنند. در این روش اپل می‌تواند تاییدیه FDA را بدست آورد بدون آنکه اسرارش در رقابت با دیگر کمپانی‌ها فاش شود. بندهای هوشمند دیگر شامل یک دوربین و یا شامل یک شارژر درونی به منظور افزایش طول عمر باتری دستگاه هستند.

براساس یک منبع آگاه، «کارهای خیلی بیشتری وجود دارد که می‌شود با ساعت انجام داد». بیشتر این کارها با تقویت توانایی‌های ساعت اپل در هنگام دریافت و بررسی داده‌های خاص مربوط به سلامت شخصی که ساعت را بسته است، سرو کار دارد که شامل نظارت بر خواب می‌شود. اپل نسل سوم ساعت هوشمندش را با قابلیت اتصال LTE ارائه می‌کند.

نسل سوم اپل واچ احتمالا امسال عرضه می‌شود و اگر اپل راه مناسبی برای افراد دیابتی در خواندن قند خون با یک نگاه ساده به نمایشگر ساعت، هر روز و هر ساعت ارائه کند، فروش دستگاه مثل بمب صدا میکند مخصوصا اگر ارائه دهندگان بیمه سلامت حاضر به پوشش دستگاه شوند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)