خانهاخبار
اچ تی سی یو 11 در مقابل اچ تی سی 10؛ چه بخش‌هایی تغییر کرده است؟

اچ تی سی یو 11 در مقابل اچ تی سی 10؛ چه بخش‌هایی تغییر کرده است؟

کمپانی اچ تی سی امروز طی مراسمی، یو 11 را معرفی کرد. اکنون قصد داریم نگاهی به بهبودهای آن نسبت به اچ تی سی 10 بیندازیم.
۱۳۹۶/۲/۲۶

در ماه ژانویه کمپانی اچ تی سی دو گوشی جدید با نام‌های U Ultra و U Play معرفی کرد که ظاهر جدید و جذابی داشتند اما ویژگی جدیدی در آنها دیده نمی‌شد. یکی از دلایلی که این دو محصول فروش خوبی را تجربه نکردند، استفاده از پردازنده سال گذشته کوالکام بود، در حالی که بسیاری از کاربران و طرفداران اچ تی سی، انتظار حضور اسنپدراگون 835 را داشتند.

در آن زمان اچ تی سی اعلام کرد که به زودی محصولی با اسنپدراگون 835 معرفی می‌کند و امروز تایوانی‌ها به قول خود عمل کردند و اچ تی سی یو 11 با پردازنده اسنپدراگون 835 و ویژگی‌های جذاب معرفی شد.

اکنون قصد داریم نگاهی به تفاوت‌های یو 11 با 10 بیندازیم.

۱. لبه‌های حساس به لمس

image

اچ تی سی ویژگی جدیدی به پرچم‌دار خود آورده که Edge Sense نام دارد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید از لبه‌های حساس به لمس یو 11 استفاده کنید و بدون نیاز به نمایشگر، به استفاده از اپلیکیشن‌ها بپردازید. این لبه‌ها می‌توانند میزان فشار را تشخیص دهند و با توجه به فشار اعمال شده، عملکرد از قبل مشخص شده را انجام دهد. به عنوان مثال، اپلیکیشن دوربین را فعال کند و یا به سرعت اقدام به ضبط صدا کند.

۲. دوربین سلفی بهتر

image

اچ تی سی عملکرد بسیار خوبی در ارتقای دوربین داشته و می‌دانیم که نسل سوم از تکنولوژی UltraPixel در دوربین دوم به کار رفته است. فوکوس در این دوربین با کمک لیزر و به شکل خودکار انجام می‌گیرد. رزولوشن دوربین سلفی با پیشرفتی قابل توجه از 5 به 16 مگاپیکسل رسیده است. اچ تی سی اعلام کرده که نمره کسب شده در بخش دوربین یو 11 که از DxOMark دریافت شده، 90 است که تاکنون هیچ گوشی هوشمندی به چنین امتیازی دست نیافته بود.

۳. پخش صدای بهتر و ویژگی‌های ضبط صدای جدید

image

اچ تی سی یو 11 از آخرین نسخه تکنولوژی Usonic اچ تی سی بهره می‌برد که قابلیت حذف صداهای مزاحم را با تقویت صدای مکالمه ترکیب می‌کند. اسپیکرهای استریو نیز به روز شده‌اند و اکنون دامنه دینامیک بهتری دارند. صدای خروجی آن واضح‌تر و عمیق‌تر شده است. به علاوه در این گوشی، 4 میکروفون برای ضبط صدا وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید به ضبط صدای 3 بعدی بپردازید. از ویژگی‌های دیگر آن، قابلیت زوم صدا است که هنگام زوم کردن در فیلم‌برداری، صدا را از چشمه تقویت می‌کند.

۴. همه دستیارهای مجازی در یک گوشی

image

سه ذهن بهتر از یکی است. بنابراین در یو 11، نه یکی بلکه سه دستیار صوتی در اختیار شماست: HTC Sense Companion، Google Assistant و الکسا آمازون. شگفت انگیز است! به علاوه اچ تی سی یو 11 نخستین گوشی هوشمندی است که با استفاده از الکسای آمازون و تنها با صدا، نمایشگر را روشن می‌کند.

۵. مقاومت در برابر آب و گردوغبار

image

اچ تی سی 10 گواهینامه IP53 را کسب کرده بود که چندان قابل اعتماد نبود. اما اچ تی سی این اوضاع را در یو 11 تغییر داد تا در رقابت با پرچم‌داران دیگر عقب نماند. یو 11 موفق به کسب گواهی IP67 شده و این به معنای مقاومت در برابر آب و گردوغبار است.

۶. سخت‌افزار قدرتمند

image

اچ تی سی قول عرضه یک پرچم‌دار با آخرین پردازنده کوالکام را فراموش نکرد و اسنپدراگون 835 را در یو 11 قرار داد که نسب به اسنپدراگون 821 سریع‌تر بوده و مصرف باتری کمتری دارد. به گفته اچ تی سی، یو 11 در بخش پردازش گرافیکی 25 درصد، در زمان پخش ویدئو 35 درصد (یا سه ساعت بیشتر)، در زمان پخش موسیقی 30 درصد (8 ساعت) و در وب‌گردی 43 درصد (3.5 ساعت) بهتر از اچ تی سی 10 عمل می‌کند. با این وجود باتری به کار رفته در این گوشی تغییری نسب به قبل نداشته و همچنان 3000 میلی‌آمپری است.

۷. رنگ‌های بیشتر

image

در سال‌های اخیر، رنگ بدنه به یکی از مشخصات گوشی و نیز یکی از معیارهای انتخاب برای کاربران تبدیل شده است. در همین راستا اچ تی سی رنگ‌های متنوع و جذابی برای یو 11 ارائه کرده که شامل سفید یخی، مشکی براق، آبی یاقوت کبود، قرمز و نقره‌ای می‌شود. پنل پشتی از جنس شیشه است و با محافظ گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. در مجموع یو 11 یکی از زیباترین پرچم‌داران حال حاضر است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (29 نظر)

رضا

۱۳۹۶/۵/۲۵
کلا شما طرفدارای سام هنگ محشرید بدنه فلزی میزنه میگین چرا شیشه نزده وهمه پرچمدارا الان شیشست بندشون شیشه میزنه میگید چرا فلز نیس
اون سنسورها هم با هر آپدیت نرم افزاری کاراییشون برا نر م افزار های مختلف بهینه خواهد شد
زمانی که اچ ی سی گوشی لمسی می ساخت سام هنگ هنو درگیر ساخت گوشی هاب لپ لپی بود

Assasin

۱۳۹۶/۲/۲۸
اونایی ک طرفدار سامسونگن اول از همه بدونید طرفدار هیچ برندی نیستم و قیمت و کیفیت هست ک همیشه روم تاثیر میزاره.اما سامسونگی که شما ازش دفاع میکنید ی چیز جالب بگید ک بگیم اقا درست اس ۸ خوبه!قرمزی صفحه.قطع و وصل اسپیکر با کیفیت مونو خخخخ.ریستات شدن گوشی.داغ شدن بیش از حد پسر عموم گرفتم خودم با دستام داغیشو حس کردم.راستی وایرلس بی مصرف حاشیه کم یعنی گوشی کافیه ی بار بیفته زمین تا فاتحش خونده بشه.حالا شمایی ک میگی حاشیه زیاد واسه چیه.اول از همه شاسی گوشی حساس به فشار یعنی سنسورهای اطراف زیاده.دوم چهار میکروفدن ضبط داره.سوم اسپیکرهای استریو بسیار با کیفیتی توش هست و سوم ارگونومی گوشی بهتره با کارکردن تو ی دست مشکلی برای لمس بی ارادی به وجود نمیاد.هروقت سامسونگ گوشی ساخت مشکلی نداشته بهم بگو بهش بگم با اون اسپکیر مونو و قرمزی و ریستات خخخخخ.بدرود...دلایل قانع کننده اینه

vahid.km

۱۳۹۶/۲/۲۷
وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای عاااااااااااااااااااااالیه ولی چرا باتریش 3000 تاییه؟؟؟؟؟
چرا باتری قویتر نذاشتن؟؟؟؟
آقا من اچی تی سی 10 دارم، فک میکنم 3000 تا کم باشه برای 5.5 اینچ ال سی دی!!
ولی خیلی خداااااااااااااست 11 .
ایول اچ تی سی.با وجود تموم تبلیغات سامسونگ ، همینکه بازم فعایلت میکنه خیلی خوبه.

Saeed

۱۳۹۶/۲/۲۷
3 تا دسیارش خاک پای bixby هم نمش

محمد

۱۳۹۶/۲/۲۷
داری اشتباه میزنی سامسونگ مدت هاست از جنس بدنه شیشه ای استفاده میکنه و این اچ تی سی ه که از سامسونگ تقلید کرده