خانهاخبار
ویندوز 10 موبایل با زبان طراحی Fluent متحول خواهد شد!

ویندوز 10 موبایل با زبان طراحی Fluent متحول خواهد شد!

زبان طراحی جدید مایکروسافت یعنی Fluent Design System که به تازگی توسط ردموندی‌ها معرفی شده است، به سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل می‌آید و می‌توان انتظار داشت که برنامه‌های یونیورسال ویندوز 10 با این زبان طراحی در طی چند هفته و ماه‌های آینده به‌روزرسانی شود.
۱۳۹۶/۲/۲۵

از آنجایی‌که حرف چندانی پیرامون پلت‌فرم ویندوز 10 موبایل در حال‌حاضر وجود ندارد، در جریان کنفرانس سالانه بیلد امسال چندان به این پلت‌فرم پرداخته نشد. با اینکه مایکروسافت هم‌چنان مدعی است که به سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل متعهد خواهد بود، در کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد هیچ قابلیت جدیدی را مبنی بر تعهد خود به این سیستم‌عامل نیمه‌جان، معرفی نکرد.

زبان طراحی جدیدی که مایکروسافت از آن در سیستم‎عامل ویندوز 10 استفاده خواهد کرد، «سیستم طراحی Fluent» نامیده می‌شود و از آنجایی‌که در پلت‌فرم‌های تحت‌پوشش این طراحی اشاره‌ای به سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل نشد و تنها به معرفی سیستم طراحی Fluent برای سیستم‌عامل ویندوز 10 در رایانه‎های شخصی، تبلت‌ها، کنسول بازی ایکس‎باکس، هولولنز و ... پرداخته شد، بسیاری تصور کردند که پلت‌فرم موبایل مایکروسافت از این زبان طراحی پشتیبانی نخواهد کرد و مایکروسافت برنامه‌ای برای ارائه زبان طراحی Fluent برای ویندوز 10 موبایل ندارد.

image

 با این‌حال، به‌تازگی اعلام شده است که سیستم طراحی Fluent تنها به رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی مایکروسافت، محدود نخواهد ماند و گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوز 10 موبایل نیز از این زبان طراحی پشتیبانی خواهند کرد؛ البته برای ارائه زبان طراحی Fluent برای گوشی‌های ویندوزی محدودیت‌هایی وجود دارد. براساس اطلاعات منتشر شده، تنها برنامه‌هایی با این زبان طراحی جدید برای گوشی‎های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل عرضه خواهد شد، که از المان‌های سیستم‌ طراحی Fluent در ویندوز 10، برخوردار و بر مبنای پلت‌فرم ویندوز یونیورسال توسعه یافته باشد.

بسته به توسعه‌دهنده برنامه، ممکن است شاهد تفاوت‌هایی در هنگام اجرای یک برنامه مبتنی بر سیستم‌ طراحی Fluent بر روی سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل و ویندوز 10 باشیم؛ با این‌حال، بخش قابل‌توجهی از برنامه در هر دو پلت‌فرم از طراحی یکسانی برخوردار خواهد بود. براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، هنگامی‌که از عنصر Acrylic در یک برنامه استفاده شود اما در پس‌زمینه چیزی برای نمایش وجود نداشته باشد، افکت بلور نمایش داده نمی‎شود.

برای مثال، می‌توان به برنامه ماشین‌حساب اشاره کرد. در نسخه توسعه‌یافته آن برای رایانه‌های شخصی، برنامه ماشین‌حساب از این عنصر گرافیکی استفاده می‌کند اما در سیستم‎عامل ویندوز 10 موبایل، چنین نخواهد بود زیرا نیازی به استفاده از افکت مات وجود ندارد. برخی از کاربران برنامه ویندوز اینسایدر در حال‌حاضر، مدعی شده‎اند که زبان طراحی Fluent در برخی از برنامه‌های پیش‌فرض سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل در آپدیت‌های جدید، اضافه شده است و از جمله این برنامه‌ها می‌توان به Groove Music و Movies & TV اشاره کرد. در سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل، شاهد همان المان‌های سیستم طراحی Fluent ویندوز 10 از جمله افکت Light خواهیم بود؛ یکی از ویژگی‌های بزرگ دیگر زبان طراحی جدید سیستم‌عامل ویندوز 10.

اگر از یک گوشی‌هوشمند مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل استفاده می‌کنید، چندان دور از ذهن نخواهد بود که برنامه‌های یونیورسال با بخشی از المان‌های زبان طراحی Fluent در طی چندماه منتهی به عرضه آپدیت عمده Redstone 3، به‌روزرسانی شود. البته مایکروسافت، آپدیت جدید سیستم‌عامل ویندوز 10 را Fall Creators می‌نامد و نام رسمی آپدیت عمده جدید سیستم‌عامل ویندوز 10، رداستون 3 نیست. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

hadi

۱۳۹۶/۲/۲۵
مایکروسافت کی میخواد بفهمه مشکل طراحیش نیست مشکل نبود برنامه برای این سیستمه

محمدعلي بهراميان

۱۳۹۶/۲/۲۵
ميشه احساسش كرد ، اولين باري كه نبض سرفيس فون ميزنه رو ميگم !