خانهاخبار
HP Elite X2 و آنچه پیش از خرید باید بدانید

HP Elite X2 و آنچه پیش از خرید باید بدانید

سری جدید لپ‌تاپ‌های هیبریدی یا اصطلاحاً لپ‌تاپ-تبلت‌های HP Elite X2 که در اصل با تمرکز بر کاربران حرفه‌ای و سازمانی طراحی شده‌ است دارای مزیت‌های متعددی است که شاید برای کاربردهای عمومی نیز جذاب جلوه کند. پس لازم است ویژگی‌های مختلف و محدودیت‌های احتمالی آن در کنار هم مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان درباره تناسب آن با هر کاربر به جمع‌بندی بهتری رسید.
۱۳۹۶/۲/۲۴

با این‌که پژوهش‌های اخیر در مجموع از کاهش اقبال عمومی نسبت به تبلت‌ها حکایت دارند، اما لپ‌تاپ‌های هیبریدی یا لپ‌تاپ-تبلت‌ها (که می‌توانند بین لپ‌تاپ و تبلت تغییر وضعیت دهند) همچنان از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. بر همین اساس، شماری از شرکت‌های سازنده کامپیوترهای شخصی سرمایه‌های هنگفتی را به این حوزه اختصاص داده‌اند. یکی از تازه‌ترین محصولات معرفی شده در این بخش، سری جدید و ارتقایافته‌ای از لپ‌تاپ‌های هیبریدی خانواده X2 اچ‌پی است که از طراحی چشم‌گیر، نمایشگر بزرگ و توان پردازشی قابل‌توجهی بهره می‌برد. نکته مهم این‌که، چون بازار هدف HP Elite X2 محیط‌های سازمانی است، قابلیت‌های امنیتی و مدیریتی ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است که وجودشان در چنین حیطه‌هایی لازم است. باید توجه داشت که HP Elite X2 مانند دیگر کامپیوترهای هیبریدی بازار، در مقایسه با تبلت‌ها محصول گران‌‌قیمت‌تری به شمار می‌رود و در عین حال، محدودیت‌هایی نیز دارد که خریداران احتمالی بهتر است پیش از خرید، آن‌ها را مدنظر داشته باشند.   

image

طراحی ترکیبی برای محیط‌های کاری و حرفه‌ای

همانگونه که گفته شد، HP Elite X2 یک دستگاه هیبریدی است که می‌تواند هم در نقش لپ‌تاپ و هم تبلت ظاهر شود. بر این اساس می‌توانید تبلت یا به عبارتی نمایشگر دستگاه را به صفحه‌کلید فیزیکی آن که مجهز به پد لمسی نیز هست متصل کنید. در غیر این‌صورت اگر لازم بود پایه پشت نمایشگر را باز کنید تا تبلت به آن تکیه کند و در وضعیت ایستاده قرار بگیرد.

 

ویژگی‌های خوب زیرپوستی!

لپ‌تاپ هیبریدی HP Elite X2 در پس نقاب خود از مدل‌های مختلف پردازنده‌های Core اینتل بهره می‌برد و هر کاربر بسته به نیاز خود می‌تواند مدل دل‌خواه را انتخاب کند. از دیگر ویژگی‌های درخور توجه X2، تجهیز نمایشگر به لایه محافظ Gorilla Glass و نیز برخورداری کامپیوتر از پورت USB-C است. پورت USB-C دست‌کم دو مزیت مهم دارد: یکی امکان دادوستد سریع اطلاعات و دیگری امکان متصل کردن مانیتور 4K به دستگاه و درنتیجه، استفاده هم‌زمان از دو نمایشگر.  

 

قابلیت‌های امنیتی متعدد

وقتی پای امنیت به میان می‌آید، Elite X2 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فناوری اختصاصی HP BIOSphere و نیز HP Sure Start Technology تنها دو نمونه از آن‌ها است که به ترتیب هنگام پیکربندی بایوس سیستم و بازیابی اطلاعات به‌کار گرفته می‌شود. از دیگر تمهیدات امنیتی این کامپیوتر می‌توان به HP Client Security و Intel vPro اشاره کرد، ضمن این‌که Elite X2 را می‌توان با درایو خودرمزنگار و سازگار با استاندارد Trusted Platform Module نیز پیکربندی کرد.

 

پشتیبانی از قلم دیجیتال

محصول جدید اچ‌پی بر خلاف بسیاری از همتایان خود به‌طور کامل از قلم دیجیتال پشتیبانی می‌کند. از این قلم‌ها می‌توان برای وارد کردن اطلاعات و نیز دیجیتال‌نگاری روی نمایشگر استفاده کرد. 

image

سیستم‌عامل Windows 10 Pro

یکی از تصمیم‌های هوشمندانه اچ‌پی این بوده که سری جدید Elite X2 را با سیستم‌عامل Windows 10 Pro عرضه کند. سیستم‌عامل مذکور، همه نرم‌افزارهای استاندارد و نیز همه کنترل‌های امنیتی مورد نیاز مدیران آی‌تی را دارا است. البته چند راه‌کار نرم‌افزاری سنگین هم درون این سیستم تعبیه شده است که برای همه ضروری نیست و شاید از نظر بسیاری از کاربران زائد و ناخوشایند باشند.

 

امکانات ارتباطی

از نکات جالب درباره HP Elite X2 این است که علاوه بر پشتیبانی از وای‌فای (که امروزه دیگر امری بدیهی است)، با شبکه‌های سلولی نیز سازگار است؛ به این معنا که اگر در جایی بودید که سیگنال‌های وای‌فای ضعیف بود می‌توانید اتصال 4G دستگاه را روشن کرده و به راحتی به شبکه‌های بی‌سیم مخابراتی متصل شوید.

image

نمایشگری که بد نیست

نمایشگر کامپیوتر تبدیل‌پذیر اچ‌پی 12.3 اینچی است که از این حیث با بزرگ‌ترین رقیب خود یعنی Surface Pro 4 مایکروسافت برابری می‌کند. درجه تفکیک‌پذیری یا وضوح نمایشگر نیز 2736 در 1824 پیکسل است که اگرچه طبق تعاریف فنی، 4K محسوب نمی‌شود اما از وضوح بسیار خوبی برخوردار است. یادآوری می‌شود که این نمایشگر از لایه محافظ Gorilla Glass بهره می‌برد، ضمن این‌که لمسی است و از قلم دیجیتال هم پشتیبانی می‌کند.

 

امکانات داخلی سیستم برای مدیران آی‌تی

برای کاربران سازمانی، امکانات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که پشتیبانی از فناوری Touchpoint Manager و Landesk دو نمونه از آن‌ها است و مدیران آی‌تی می‌توانند با کمک آن‌ها تمام کامپیوترهای شرکت را تنظیم و دسته‌بندی کنند. علاوه بر این، چون امکان پیکربندی بایوس از راه دور وجود دارد می‌توان از این قابلیت برای چینش چندین  Elite X2 و حفظ آن‌ها در وضعیت دل‌خواه بهره برد.   

image

سرویس‌های جذاب

باتوجه به این‌که بازار هدف Elite X2 حوزه‌های سازمانی و حرفه‌ای است، کاربران می‌توانند از خدمات پشتیبانی فنی 24 ساعته اچ‌پی که در تمام روزهای هفته آماده پاسخگویی است بهره ببرند. علاوه بر این، اچ‌پی برنامه پشتیبانی جهانی خود را در 180 کشور جهان گسترده است که از طریق 230 هزار فروشنده شریک و طرف قرارداد این شرکت خدمات ارائه می‌دهند و در صورت نیاز برای انجام تعمیرات، در محل نیز حاضر می‌شوند. 

 

قیمت‌گذاری و عرضه

قیمت مدل‌های مختلف HP Elite X2 بسته به پیکربندی خاصی که انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهدبود. برای مثال، نسخه G1 از 909 دلار شروع می‌شود و در صورت برخورداری از امکانات سفارشی تا 1980 دلار نیز پیش می‌رود. قیمت پایه نسخه G2 نیز که قرار است جولای امسال عرضه شود 1099 دلار تعیین شده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

hamze

۱۴۰۱/۱۰/۳۰
اینهمه سایت و اینهمه پرسش و پاسخ. آخه لامصبا یکی بگه سیمکارت این لعنتی کجاش میخوره. کارشناس بعد از بیستا سوال اومده جواب داده بله سیمکارت میخوره. خسته نباشی.
کجااااش؟؟؟؟

پویا

۱۳۹۹/۴/۱۰
سلام و عرض ادب کسی بلده چطور میشه در نسخه ی سیم کارت خور این دستگاه پیامک دریافت یا ارسال کنه ؟ برنامه messaging خود ویندوز اصلا کار نمیکنه . اینترنت 4 جی داره و کاملا روون کار میکنه ، فقط قابلیت دریافت و ارسال اس ام اس نداره ( یا من یاد نگرفتم چطوری ازش استفاده کنم؟)

امیرحسین آزادی

۱۳۹۷/۱۰/۳۰
با سلام
من ب تازگی همین سیستم اچ پی را خریده و یکی از دلایلم هم سیم کارت خور بودنش بود ولی الان ک نگا میکنم جایی نداره یکی داره ک میگن برای مموری هستش لطفا راهنمایی کنین ممنون میشم.

رامین

۱۳۹۶/۴/۲۹
قیمتش چنده

ali.hosseini

۱۳۹۶/۲/۲۸
سلام
بله، دوست گرامی.