خانهاخبار
​کنترلر هدست واقعیت مجازی مایکروسافت رونمایی شد

​کنترلر هدست واقعیت مجازی مایکروسافت رونمایی شد

کمپانی مایکروسافت با همکاری شرکت هایی نظیر Acer رسماً به جمع واقعیت مجازی داران پیوسته است. این شرکت کنترلر جدیدی برای هدست واقعیت مجازی Halo خود معرفی کرد که در پاییز سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.
۱۳۹۶/۲/۲۳

مدتی است که هدست های واقعیت مجازی یا Virtual Reality جای خود را در میان علاقه‌مندان به این تکنولوژی جدید باز کرده است و شرکت‌های مختلف نیز محصولات و عناوین مختلفشان را برای هدست های واقعیت مجازی منتشر شده بر روی پلتفرمشان، عرضه می کنند.

کمپانی مایکروسافت نیز با همکاری شرکت هایی نظیر Acer رسماً به جمع واقعیت مجازی داران پیوسته است. این شرکت کنترلر جدیدی برای هدست واقعیت مجازی Halo خود معرفی کرد که در پاییز سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

این کنترلر که در واقع به صورت باندل و همراه هدست عرضه می شود و قیمتی حدود 399 دلار خواهد داشت و قرار است از سیستم ردیابی مایکروسافت که به اصطلاح inside-out نام دارد استفاده کند. این قابلیت با استفاده از سنسورهای موجود در دستگاه، هنگام کاهش میدان دید، امکان ردیابی و مختصات جدیدی را به کاربر می دهد.

مایکروسافت در حال حاضر فروش Windows 10 VR headsets را در ایالات متحده آغاز کرده است. این هدست ها با دو کیت توسعه دهنده که شامل مدل ایسر با قیمت 299 دلار و اچ پی با قیمت 329 دلار در دسترس قرار دارند. هر دو مدل فوق رزولوشن ۱۴۴۰x۱۴۴۰ با نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز خواهند داشت و طراحی بند دور سر آن ها نیز شبیه به هدست واقعیت مجازی سونی خواهد بود.

این هدست ها به همراه کابل USB و HDMI برای اتصال به رایانه های شخصی عرضه خواهند داشت و برای دستیابی به بالاترین نرخ تازه سازی، نیاز به استفاده از HDMI 2.0 است. صفحه نمایش این هدست ها میدان دید 95 درجه ای را ایجاد می‌کند که از باریک‌تر از HTC Vive و Oculus Rift با میدان دید 110 است.

کارکرد صحیح و بدون مشکل این هدست ها در حال حاضر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و انتظار نمی‌رود که سیستم ردیابی این هدست‌های واقعیت مجازی به اندازه‌ی رقیبانشان صحیح و بدون خطا باشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)