خانهاخبار
بلک‌بری KEYone در تست عملکرد باتری بی‌رقیب است

بلک‌بری KEYone در تست عملکرد باتری بی‌رقیب است

گوشی اندرویدی بلک‌بری KEYone با صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY در اوایل سال جاری میلادی با مشخصات میان‌رده معرفی شد. به‌تازگی، نتایج عملکرد باتری بلک‌بری کی‌وان منتشر شده است و آن‌طور که به‌نظر می‎رسد، هیچ‌یک از گوشی‌های جدید یارای مقابله با آن‌را ندارد.
۱۳۹۶/۲/۲۳

پیش از پرداختن به بررسی عملکرد باتری این گوشی، بهتر است نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری آن داشته باشیم تا شاید علت ماندگاری بالای شارژ باتری مشخص شود. KEYone از یک نمایشگر 4.5 اینچی استفاده می‌کند و نسبت ابعاد نمایشگر 3 به 2 است. علی‌رغم اندازه کوچک نمایشگر، شرکت بلک‌بری از یک نمایشگر با رزولوشن تمام اچ‌دی (Full HD) در این گوشی استفاده کرده است و همین موضوع باعث شده تا در هر اینچ، نزدیک به 430 پیکسل وجود داشته باشد.

چیپ‌ست اسنپدراگون 626 کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس 2.0 گیگاهرتز نیز برای گوشی جدید بلک‌بری در نظر گرفته شده است و سه گیگابایت رم قدرت سخت‌افزاری آن‌را تکمیل می‌کند. این تراشه بر مبنای لیتوگرافی 14 نانومتری توسعه یافته و همین موضوع، یکی از دلایلی است که علت ماندگاری بالای شارژ باتری را نشان می‌دهد.

 با توجه به این مشخصات، گوشی جدید بلک‌بری KEYone به یک باتری با ظرفیت 3505 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و در بررسی‌های صورت‌گرفته، یک‌بار شارژ به تنهایی کافی است تا از این گوشی برای دو روز به طور متوسط استفاده نمایید. هرچند، اگر استفاده سنگینی از گوشی جدید بلک‎بری داشته باشید، ممکن است ماندگاری شارژ باتری تا دو روز دوام نداشته باشد اما به هرحال، عملکرد باتری خارق‌العاده است.

image

بررسی‌های صورت‌گرفته توسط وب‌سایت Phonearena نشان می‌دهد که باتری بلک‌بری KEYone در شرایط آزمایش، نزدیک به 12 ساعت و 26 دقیقه شارژ نگه می‌دارد. تقریباً می‌توان گفت که عملکرد باتری بلک‌بری KEYone نشان می‌دهد که این دستگاه در مقایسه با گوشی‌های پرچم‎دار دیگر نظیر گلکسی S8 سامسونگ و آیفون 7 شرکت اپل، نزدیک به 50 درصد بیشتر شارژ نگه می‌دارد.

باتری گوشی آیفون 7 شرکت اپل در شرایط آزمایش، تنها 7 ساعت و 46 دقیقه شارژ نگه می‌دارد و این مدت زمان برای گلکسی S8 سامسونگ و ال‌جی G6 به ترتیب 8 ساعت و 22 دقیقه و 6 ساعت و 20 دقیقه است.

هرچند، ماندگاری شارژ باتری به تنهایی دلیل مناسبی نیست که بلک‌بری KEYone را در زمینه عملکرد باتری آن برتر بدانیم. باید دید که چه مدت زمان نیاز است تا باتری این گوشی با صفحه‌کلید فیزیکی، از 0 درصد تا 100 درصد شارژ شود؟ به عبارت بهتر، چه مدت زمان باید این گوشی به شارژر متصل باشد تا باتری آن کاملاً شارژ شود؟

در همین زمینه، بلک‌بری KEYone سریع‌ترین گوشی نیست که شاید بتوان آن‌را خریداری نمود. برای شارژ باتری این گوشی در حالت استاندارد، باید 115 دقیقه گوشی جدید بلک‌بری را به شارژ متصل نگه‌دارید؛ این مدت زمان برای گوشی‌های گلکسی S8 و ال‌جی G6 نزدیک به 20 دقیقه کم‌تر است. هم‌چنین، باید 25 دقیقه بیشتر وقت صرف نمایید تا گوشی آیفون 7 شرکت اپل به طور کامل شارژ شود. 

با در نظر گرفتن شرایط مذکور، می‌توان گفت که بلک‌بری KEYone در زمینه ماندگاری شارژ باتری و مدت زمان لازم برای شارژ کامل آن، نمره کامل را برای قبولی کسب نموده است و اگر به دنبال یک گوشی‌هوشمند با صفحه کلید فیزیکی QWETY هستید، خرید آن‌را به شما توصیه می‌کنیم. بلک‌بری KEYone در همین ماه، با قیمتی نزدیک به 550 دلار در ایالات متحده عرضه خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

محمدرضا

۱۳۹۶/۴/۱۷
خب اینکه خوشحالی نداره، شرکت به این خوبی ورشکست بشه

mohammadshvn

۱۳۹۶/۴/۶
bashe heheeeee, un zaman ke bb smartphone mizad apple o samsung abnabat chubi doros mikardan

علی

۱۳۹۶/۲/۲۶
دوسته من پردازندش مدلش ضعیفه ولی فرکانسش بالاس برا همین تو اکثره بازیا جواب میده و مشکلی نخواهی داش از نظر پردازشی ولی خب این گوشی از نظره طراحی برایه بازی ساخته نشده پیشنهاده من اینه اگه زیاد بازی میکنی با گوشیت سمته این گوشی نرو

Rrreezzaa

۱۳۹۶/۲/۲۶
پس گوشی asus 3 zoomچی?این گوشی که بهتر از بلک بریه در زمینه باطری..این گگشی باطریش دوبرابر قوی تر از ایفون هفت پلاسه

A

۱۳۹۶/۲/۲۴
منم ميدونم ربطى نداره ولى دوباره تبريك ميگم congratulations!