خانهاخبار
گوشی هوشمند Z4 مجهز به سیستم عامل تایزن معرفی شد

گوشی هوشمند Z4 مجهز به سیستم عامل تایزن معرفی شد

اگرچه سامسونگ بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های اندرویدی است، اما همیشه رویای استقلال از گوگل را داشته است و در این راه سعی کرده تا با توسعه سیستم عامل اختصاصی خود، تایزن، محصولات غیر اندرویدی را هم معرفی نماید. تایزن در دنیای ساعت‌ها و تلویزیون‌های هوشمند عملکرد خوبی داشته اما تا به حال نتوانسته است جایگاه شایسته‌ای در قلمرو اسمارت فون‌ها بیابد.
۱۳۹۶/۲/۲۳

با وجود موفقیت‌های چشم گیر گوشی‌های اندرویدی و همچنین سری گلکسی شرکت سامسونگ، این کمپانی کره‌ای همچنان قصد عقب نشینی ندارد و در ادامه تولید گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل تایزن، گوشی جدید خود با نام سامسونگ Z4 را معرفی کرده است.

Z4 هم مانند نسل‌های پیشین خود از مشخصات سطح پایینی بهره مند است که البته برای استفاده عادی و روزمره چندان هم بد نیست. این گوشی به صفحه نمایش ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل مجهز شده، رم پردازشی آن یک گیگابایت است و یک باتری ۲۰۵۰ میلی آمپر ساعتی وظیفه تامین انرژی آن را بر عهده دارد. پردازش این گوشی برعهده یک پردازنده چهار هسته‌ای (نوع آن مشخص نیست) با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز است.

image

دوربین اصلی و دوربین سلفی Z4 هر دو به لنز ۵  مگاپیکسلی و فلش LED مجهزند. عجیب نیست اگر در این گوشی اثری از اسکنر اثر انگشت نباشد. سامسونگ در این گوشی از همان پورت میکرو USB استفاده نموده و معتقد است که USB-C برای چنین بازاری مناسب نیست. تا به حال اطلاعی از قیمت این گوشی اعلام نشده است، اما احتمالا مانند نسل‌های پیشین خود در بازار کشورهای در حال توسعه عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

reza_j_l

۱۳۹۶/۲/۲۷
با توجه به گستردگی امکانات و خدمات اندروید و تنوع مدل‌های مختلف گوشی‌های اندرویدی و همچنین فراگیر شدن این پلتفرم، اندروید قطعا در این زمان انتخاب عاقلانه‌تری هست....تایزن با وجود تمام مزایایی که دوست‌مون بر شمردن، تازه اول راهه. اما برای سایر گجت‌ها مثل ساعت‌های هوشمند خیلی خوبه.

Ost

۱۳۹۶/۲/۲۴
داداش فكر نميكنى يكم گوشيتو دير عوض كردى؟ الآن فكر كنم پنج سالى باشه كه ديگه بادا وجود نداره

reza.91

۱۳۹۶/۲/۲۳
هرچی باشه به نظرم سخت آدم از این همه خدماتی که گوگل میده دل بکنه من همیشه اندرویدی میمونم

علیرضا

۱۳۹۶/۲/۲۳
توروخدا کسی سمت این سیستم عامل نره گوشی قبلی من ویو۲ با سیستم عامل خود سامسونگ بادا۲ بود حتی از جاوا هم بدتر بود سامسونگ اصلا ساپورت نمیکردتازه بادا رو هم کنار گذاشت اونوقت تکلیف ما مشتریان چی شدمجبور شدم بفروشمش...

محمد

۱۳۹۶/۲/۲۳
ببخشین که قبلش با شما مشورت نکردن خخخخ