خانهاخبار
سیستم‌ تشخیص چهره آیفون‌ 8 توسط ال‌جی اینوتک آماده می‌شود؟

سیستم‌ تشخیص چهره آیفون‌ 8 توسط ال‌جی اینوتک آماده می‌شود؟

یکی از قابلیت‌هایی که iPhone 8 را در مقایسه با آیفون‌های قبلی متمایز خواهد کرد، تجهیز آن به سیستم‌ تشخیص چهره سه‎بعدی است. قابلیتی که بنابر شایعات جدید به کمک ماژول‌های دوربین ال‎جی اینوتک آماده خواهد شد.
۱۳۹۶/۲/۲۲

براساس اطلاعات منتشر شده توسط روزنامه Korea Economic Daily، شرکت اپل در نهایت با ال‌جی اینوتک برای تولید انبوه ماژول‌های دوربین برای سیستم تشخیص چهره آیفون 8 وارد همکاری می‌شود. تجهیزات لازم به ارزش 238.5 میلیون دلار به سفارش‌های شرکت اپل به منظور تولید گسترده ماژول‌های دوربین، اختصاص یافته و ارزش قرارداد اپل با ال‌جی اینوتک، نزدیک به 177 میلیون دلار است. البته هنوز مشخص نشده است که ماژول‌های دوربین، چه زمانی به صورت گسترده آماده می‌شود.

کوپرتینویی‌ها و ال‌جی اینوتک به عنوان یک پیشرو در بازار ماژول‎ دوربین برای گوشی‎های هوشمند، در سال گذشته برای توسعه اولین سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی با قابلیت‌های مختلفی را از جمله تشخیص هویت بیومتریک تا تعامل بیشتر با بازی‌های امروزی، وارد همکاری شده بودند.

image

ماژول توسعه‌یافته برای دوربین سلفی گوشی آیفون 8 که می‌تواند چهره کاربران را به صورت سه‌بعدی اسکن نموده و با الگویابی، آن‌را تشخیص دهد؛ عملکردی به مراتب بهتر در مقایسه با سیستم تشخیص چهره 2 بعدی به کار گرفته شده در گوشی گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus سامسونگ خواهد داشت.

براساس اطلاعات منتشرشده، سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی آیفون 8 از سه ماژول مختلف استفاده می‌کند و الگوریتم شناسایی چهره کاربران در این سیستم توسط PrimeSense توسعه یافته است. اپل در سال 2013، این شرکت را خریداری نمود و از همان زمان، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر همکاری اپل با پرایم‌سنس برای توسعه سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی برای محصولات جدید کوپرتینویی‎ها وجود داشت.

لازم به‌ذکر است که از سه مدل آیفون 2017 شرکت اپل، تنها آیفون 8 به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز خواهد بود و آیفون 7s و آیفون 7s Plus همانند آیفون‌های 2016 شرکت اپل، تنها از سنسور تشخیص اثرانگشت بهره می‌گیرد. البته در رابطه با آیفون 8 هنوز مشخص نیست که آیا این سنسور به زیر نمایشگر انتقال یافته است یا شرکت اپل برای اولین‌‌بار، حسگر تشخیص اثرانگشت را به بدنه پشتی دستگاه منتقل خواهد نمود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

Ols

۱۳۹۶/۲/۲۴
فكر ميكنم براى اولين بار بود كه از يه كمپانى ديگه به غير از اچ تى سى تعريف كردى????

داود

۱۳۹۶/۲/۲۴
فقط يه ايراني ميتونه به شركتي كه تو قدرت اول اقتصادي دنيا اوله با ايراني كه نه از اقتصاد و نه از قدرت حرفي برا گفتن داره تشبيه كنه!

yashar2080

۱۳۹۶/۲/۲۳
اپل طراحی قطعات رو بر عهده خودش داره ... صفحه نمایش رو بر مبنای فن آوری خود اپل باید سامسونگ یا هر کمپانی دیگه ایی بسازه و تحویل بده و پردازنده هم به همین منوال... عصر جدید ... عصر صدور فن آوری و اطلاعاته نه عصر تولید و ساخت... کشور های جهان اول فن آوری و اطلاعات رو تهیه و ارائه میکنند و کشورهای جهان سوم هم وظیفه سخت اون رو بر عهده دارند ....اپل دیگه اینقدر بیکار نیست که بشینه کارخونه بگردونه خط تولید بزنه... وقتی کمپانی مثل سامسونگ هست چه نیازی به این کاره؟!!! نقشه رو میده و بهش سفارش میده از این برا من بساز ... ایراد هم داشت گردن سازندشه...الان بی ام و تو چین مونتاژ میشه و حتی داره به سمتی میره که فقط نقشه موتور و ماشین و میدن و میگن بساز ... اونوقت باید بگیم بی ام و بده؟!!!...نخیر ... تو شان همچین کمپانیهایی نیست که وقتشونو برا تولید بزارن اونا وقتشونو برای تولید فن آوری میزارن

داود

۱۳۹۶/۲/۲۳
اساتيد پايين نظر كودكانه دادن هنوز نميدونن كه تجارت جهاني يعني چي!
در جوابشون بايد بگم كه وقتي فلان معمار يه سازه رو ميسازه قرار نيست خودش خشت و گلش رو بسازه وقتي طراحي ميكنه و سفارش ميده معني نداره زمان با ارزشش رو برا كارگري بزاره فقط طراحي و نظارت ميكنه و نتيجه مهندسي و فكرش رو ميبينه!من كشاورزي ميكنم قرار نيست خودم كارگري كنم!مديريت و كنترل من ارزشش بيشتر اينه كه زمانم رو صرف كارگري كنم دستمزد ميدم كار مطابق نظرم ميخوام اگه درست فكر كرده باشم نتيجه اش ميشه موفقيت اگه اشتباهي و بدون تجربه اعمال نظر كنم ميشم ورشكسته!

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۲/۲۳
آیفون آمریکایی هم مثل "سمند ایرانی" هیچ قطعه اش مال خودش نیست