خانهاخبار
فیفا 17 اکنون 21 میلیون بازیکن دارد

فیفا 17 اکنون 21 میلیون بازیکن دارد

کمپانی الکترونیک آرتز گزارش مالی سه ماهه نخست سال خود را منتشر کرد.
۱۳۹۶/۲/۲۱

این گزارش مالی نشان از موفقیت این کمپانی بازی سازی دارد که بیشتر آن را مدیون بازی فیفا 17 است. فیفا 17 به رکورد بیش از 21 میلیون بازیکن دست یافته که 12 میلیون از آنها، به بخش داستانی جدید این بازی که «The Journey» نام دارد، پیوسته‌اند. به علاوه بخش «FIFA Ultimate Team» تا پایان ماه مارس، رشد 13 درصدی را تجربه کرده است.

علاقه مندان فیفا، هر سال و برای هر نسخه حاضر به پرداخت هزینه هستند اما الکترونیک آرتز این بار استراتژی متفاوتی را در پیش گرفته است و آن هم داستان مربوط به راه پیش روی یک بازیکن جوان برای به شهرت رسیدن در فوتبال است. البته آنچه از کاراکتر حاضر در این بخش مشاهده می‌کنید، چیزی بیش از بازی فوتبال است وگهگاه، لحظات متفاوتی را هم تجربه می‌کنید.

تا پایان سه ماهه اول سال یعنی 31 مارس، سود به دست امده به ازای هر سهم الکترونیک آرتز 85 سنت بوده و این در حالی است که پیش بینی تحلیلگران، 75 سنت به ازای هر سهم بود. البته سال گذشته مقدار اعلام شده از سوی این استودیو، 2.79 دلار بود.

سود عملیاتی الکترونیک آرتز در سه ماهه نسخت سال، 1.092 میلیارد دلار بوده است و مقدار پیش بینی شده، 1.091 میلیارد دلار بود. سال گذشته، سود عملیاتی این کمپانی 924 میلیون دلار بود.

اما در این سه ماهه، بازی Mass Effect: Andromeda را هم رونمایی کرد که چهارمین تلاش از استودیو BioWare بوده است. البته این عنوان، از وب‌سایت متاکریتیک امتیاز ناامید کننده 73 از 100 را دریافت نمود در حالی که نسخه قبلی یعنی Mass Effect 3 امتیاز به مراتب بهتر 89 را کسب کرده بود.

image

سود خالص الکترونیک آرتز تا پایان 31 مارس، 967 میلیون دلار از فروش کلی 4.85 میلیارد دلار بوده که با وجود افزایش فروش، کاهش سود را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. سال قبل این اعداد به ترتیب 1.1 میلیارد دلار و 4.4 میلیارد دلار بود.

«آندرو ویلسون» مدیر عامل الکترونیک آرتز می‌گوید:

سال مالی 2017 زمان بسیار مهمی برای ما بوده که به لطف بازی‌های اصلی و سرویس‌های زنده یا لایود حاصل شد. این سرویس‌ها بازیکنان بیشتری را به هم متصل کرد و تجربه بهتری را رقم زد.

وی ادامه می‌دهد:

در سال مالی 2018، تمرکز ما برای نوآوری‌های بیشتر و ایجاد تجربه‌های فوق‌العاده برای بازیکنان خواهد بود. گسترش شرکت، افزایش درآمد و ورود به پلتفرم‌های جدید از دیگر اهداف ما هستند.

ضمنا برنامه الکترونیک آرتز برای عرضه عناوین جدید به شرح زیر است:

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mahrad

۱۳۹۶/۲/۲۱
Pes بهتره.اگرچه فیفا حرفه ای تره...