خانهاخبار
نتیجه نظرسنجی: محبوبیت تماس صوتی میان 70 درصد کاربران

نتیجه نظرسنجی: محبوبیت تماس صوتی میان 70 درصد کاربران

شما هم جزو کاربرانی هستید که روزانه از تماس صوتی اینترنتی استفاده می‌کنید؟ اگر می‌خواهید بدانید چند درصد از مردم از این نوع تماس استفاده می‌کنند با ما همراه باشید.
۱۳۹۶/۲/۱۹

در یک ماه گذشته بحث بسیاری از کاربران در فضاهای مجازی تماس صوتی بود که به دنبال فیلتر شدن تماس صوتی تلگرام به وجود آمده بود. در این مورد خبرهایی منتشر شد. بسیاری بر این باورند که تماس صوتی در کشور ما استفاده چندانی ندارد و فیلتر شدن سرویسی که مخاطب زیادی ندارد بی‌اهمیت است. اما برخی نیز تماس صوتی را کماکان پرطرفدار می‌دانند و معتقدند افراد بسیاری اکنون برای برقراری تماس اینترنتی از اپلیکیشن‌های موبایل استفاده می‌کنند؛ اپلیکیشن‌هایی که اکنون با بیشتر شدن سرعت اینترنت در سال‌های جاری از کیفیت قابل قبول تری برخوردار شده اند.

همین موضوع ما را بر آن داشت تا توجه بیشتری به این موضوع کنیم و  سراغ کاربران جی اس ام برویم. در نظرسنجی هفته گذشته ما در مورد میزان استفاده کاربران از تماس صوتی اینترنتی سوال کردیم. این نظرسنجی با پاسخی همراه بود که ما را نیز شگفت‌زده کرد. نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از 70 درصد از کاربران(20 درصد به طور دائم و 50 درصد گاهی اوقات) از تماس صوتی اینترنتی استفاده می‌کنند. در مقابل از کمتر از 30 درصد باقی مانده، 23 درصد کیفیت آن را قابل قبول نمی‌دانند و ترجیح می‌دهند از تماس صوتی مخابراتی استفاده کنند و 6 درصد نیز آن را ایمن نمی‌دانند. در ادامه نتایج نظرسنجی را مشاهده می کنید.

image

همانطور که می‌دانید پیام‌رسان تلگرام محبوبیت بسیاری در میان کاربران ایرانی دارد و با توجه به استفاده بیشتر کاربران از تماس صوتی از طریق اپلیکیشن‌های موبایل نسبت به گذشته، این احتمال مطرح است که اگر تماس صوتی تلگرام فیلتر نمی‌شد شاهد محبوبیت این بخش از اپلیکیشن در میان کاربران کشورمان بودیم. نظر شما در این باره چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۲/۲۰
من هر روز از تماس صوتی واتس اپ استفاده میکنم . هم کیفیت خیلی خوبی داره و هم خیلی به صرفه ست و تقریبا مجانی صحبت میکنیم و هیچ هزینه ای به مخابرات نمیدیم ?

hah?

۱۳۹۶/۲/۱۹
حالا که دیگه فیلتر شده،خواستن یا نخواستنش که فایده ای داره؟